نگاه

نگاه مؤتلفه درباره چگونگی وحدت

نگاه و موضع حزب موتلفه اسلامی این است همه اصولگرایان با هم هستند چون در خط ولایت می‌خواهند حرکت کنند

اسدالله بادامچیان- القای برخی رسانه های جهت اختلاف در موتلفه‌ برای چگونگی تعامل با جبهه پایداری یا دکتر لاریجانی و ... و تسری آن به موضوع انتخاب دبیرکل خلاف واقعیت است. استراتژی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات مصوبه شورای مرکزی ماست. این طور نیست که بدون مصوبه شورای مرکزی هر‌کس هر حرفی دلش بخواهد بزند یا نزند.

در موتلفه اسلامی هیچ مساله مقام طلبی وجود ندارد. من قطعا مصلحت موتلفه اسلامی را در این می‌دید‌م که برادر بزرگوارمان جناب آقای حبیبی دبیرکل بشود بنابراین کاندیدا نشدم. جالب است جناب آقای حبیبی هم مایل به کاندیدا شدن برای دبیرکلی حزب نبود و می‌گفت دیگران این مسئولیت را بپذیرند. ما در موتلفه تکلیف‌مان را می‌یابیم بنابراین از این حرف‌ها و‌جناح بندی‌ها که در احزاب غیرالهی برای کسب مقام است در موتلفه وجود ندارد. در موتلفه دعوای مقام نیست بلکه مساله انجام تکلیف الهی است و اینکه کدام برادر می‌تواند بهتر این مسئولیت را در شرایط زمانی و مکانی ایفا کند. همه اهل خدمت هستند ما همه با هم برادریم. امانی، عراقی و عسگراولادی با هم فرقی نداشتند.

موتلفه همیشه در شرایط تحول است، منتها تحولی که براساس تکلیف شرعی و آهنگ ولایت و شرایط زمان و مکان خاص خودش باشد.

نگاه ما به‌طور کلی این است که در ائتلاف اصولگرایان همه با هم هستند. الان اصولگرایان یک هستند اما اینکه ائتلاف چگونه شکل می‌گیرد؟ می‌گویم در حال تحقق است ببینم چه می‌شود. ما اهل تسویه حساب نیستیم تکلیف‌مان این است که همه اصولگرایان با هم در مقابل استکبار جهانی در این پیچ تند تاریخی و در این آغاز تمدن جدید و نوین اسلامی با هم باشیم. وقتی قرار است همه با هم باشیم دیگر این بحث‌هایی که ما را از هم جدا کند دلیلی برای طرح ندارد.

من اصولگرایان را یک مجموعه و یک دایره می‌دانم، خط مستقیم نیست که بگوییم این فرد ابتدا و آن فرد انتهای جریان اصولگرایی است که بعد اختلاف پیش آید. ا‌‌‌‌ن‌شاءالله ما هم در این دایره هستیم و همه هم در آن‌جا می‌گیریم. در اصولگرایان یکی از اصول پذیرش محور روحانیت است. وأما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها إلى رواه حدیثنا فإنهم حجتی علیکم.

البته هرچه زودتر شورای هماهنگی اصولگرایان تشکیل شود بهتر است «الأمور مرهونه بأوقاتها» بالاخره صحبت‌ کردن و بحث کردن و محوریت را مشخص کردن اینها طول می‌کشد.

نگاه و موضع حزب موتلفه اسلامی این است همه اصولگرایان با هم هستند چون در خط ولایت می‌خواهند حرکت کنند، ا‌‌‌‌ن‌شاءالله در ائتلاف با هم یکی می‌شوند و ملت از ما آنی که برآورنده خواسته‌هایشان است خواهند دید.

https://shoma-weekly.ir/Jdoiqv