نگاه

نگاه راهبردی در اعلام نامزد حزبی

نوسازی نظام سیاسی از دل نهادهای مدنی در یک کشور قابل تحقق است. احزاب با سابقه می توانند نقش فعالی داشته باشند. همچنین معتقدیم نمی توان نظام سیاسی کشور را بهسازی کرد مگر آنکه یک فرهنگ حزبی قوی شکل بگیرد.
دکتر صالح اسکندری- اولین جلسه شورای بررسی مسائل انتخابات 96 در حزب مؤتلفه اسلامی تشکیل شد.

در این مقطع شورای انتخابات حزب راهبردها و شاخص ها و سیاستهای حزب در آینده آتی بحث خواهد شد. پس از بررسی یکسری شاخص ها، نامزدهای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری را مورد برسی قرار می دهد و نقاط ضعف و قوت هرکدام از آنها را ترسیم می کند.

جمع بندی اعضای حزب درباره نحوه حضور در انتخابات این بوده که در عین همگرایی با مجموعه نیروهای متعهد به انقلاب، یک نامزد حزبی به عرصه رقابتی در انتخابات ریاست جمهوری آتی معرفی کند.

در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، معرفی نامزد انتخاباتی به معنای نادیده گرفتن اصل همگرایی با مجموعه اصولگرایان نیست و این روند در قالب تجارب قبلی به ویژه مجلس دهم ادامه دارد.

معرفی نامزدهای انتخاباتی حز ب مؤتلفه اسلامی به هیچ وجه منافاتی با مجموعه روند همگرایی اصولگرایی ندارد و تجربه و بسترهای انتخاباتی 96 با سال 92 متفاوت است.

تنظیم برنامه ها و هدف حزب برای انتخابات ریاست جمهوری، بحث گفتمان سازی پیش از ورود به مصادیق مورد توجه قرار می گیرد.

این تصمیم که برای انتخابات ریاست جمهوری 96 نامزد حزبی داشته باشد، ناظر به اهداف بلند مدت و میان و کوتاه است. از منظر بلند مدت هدف حزب به سوی فرمایشات رهبری در سفر 5 سال قبل به کرمانشاه، پیرامون ضرورت نوسازی و بهسازی نظام سیاسی است. ایشان در آن سفر دو الگوی نظام ریاستی و پارلمانی را مورد توجه قرار دادند و بدون ترجیح هر یک، از ضرورت بررسی و بحث درباره آن در کرسی های آزاد اندیشی سخن گفتند.

معتقدیم نوسازی نظام سیاسی از دل نهادهای مدنی در یک کشور قابل تحقق است. احزاب با سابقه می توانند نقش فعالی داشته باشند. همچنین معتقدیم نمی توان نظام سیاسی کشور را بهسازی کرد مگر آنکه یک فرهنگ حزبی قوی شکل بگیرد.

از این رو حزب تصمیم دارد با یک نامزد همراه با معرفی تیمی کارآمد و با برنامه یک گفتمان جدید را در کشور مطرح کند و بهبود نظام سیاسی کشور را دنبال نماید.

https://shoma-weekly.ir/fX4XKD