نگاه

نمی‌ترسیم ولی متشکریم!

دونالد ترامپ در طول رقابت انتخاباتی به‌ویژه در جریآن‌مناظره‌های خود از مسائلی پرده برداشت که سیاست‌مداران کاخ سفید از طرح عریان چنین مباحثی ابا دارند؛ مباحثی که چهره واقعی جامعه آمریکایی و سیاست خارجی آن را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.
حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوائی ارتش نکته مهم قابل‌تأملی که فرمودند در خصوص تهدیدات اخیر رئیس‌جمهور تازه‌کار آمریکا بود: معظم له فرمودند (ازتهدیدکسی هم ما نمی‌ترسیم و از این آقایی که تازه آمده متشکریم؛ به خاطر اینکه زحمت مارا کم کرد و چهره واقعی آمریکا را نشان داد. کاری که ما در طول سی‌وچند سال درباره فساد سیاسی، فساد اقتصادی، فساد اخلاقی، فساد اجتماعی در دستگاه حاکمه ی آمریکا دائم می‌گفتیم و این آقا آمد آن را علنی و عریان کرد.)

خیانت بزک آمریکا

رهبر انقلاب تاکنون چندین بار نسبت به بزک چهره آمریکای جنایتکار در کلام و قلم عده‌ای از سخنرانان و نویسنده‌ها واکنش نشان دادند و این کار را مصداق خیانت به مردم و انقلاب خواندند. مقام معظم انقلاب اولین بار 92/11/28 در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند: ما تسلیم زورگویی و باج‌خواهی آمریکا نخواهیم شد. یک عده سعی نکنند چهره‌ی آمریکا رابزک کنند، آرایش کنند، زشتی‌ها و وحشت‌آفرینی‌ها و خشونت‌ها را از چهره‌ی آمریکا بزدایند در مقابل ملت ما، به‌عنوان یک دولت علاقه‌مند، انسانْ‌دوست معرفی کنند؛ اگر سعی هم بکنند، سعی‌شان بی‌فایده است. همچنین در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا مورخ 94/4/6 فرمودند: کسانی که می‌خواهند دشمنی خباثت آلود آمریکا و برخی دنباله‌روهای آن را بابزکتبلیغاتی و رسانه‌ای بپوشانند درواقع به ملت و کشور خیانت می‌کنند.

معظم له در آستانه روز مبارزه با استکبار بار دیگر به بزک کننده‌های چهره امریکا هشدار دادند و از مردم خواستند نسبت به این جریان آگاه باشند و با بصیرت توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنند: در سال‌های اخیر، کسانی مغرضانه و با خط ‌دهی آمریکا و یا ساده‌ لوحانه تلاش کرده‌اند با چشم‌پوشی بر تجربیات مکرر ملت، چهره‌ایبزک‌کرده از آمریکا ترسیم و این‌گونه وانمود کنند که اگر آمریکایی‌ها، روزی دشمن ایران بوده‌اند، امروز دست از آن توطئه‌ها کشیده‌اند!
هدف از این تلاش‌ها، این است که چهره‌ی واقعی دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا آمریکایی‌ها در نهان، به دشمنی خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فروکنند. واقعیت این است که اهداف آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، هیچ تغییری نکرده و آن‌ها اگر بتوانند جمهوری اسلامی را نابود کنند لحظه‌ای درنگ و تأمل نخواهند کرد

چندی قبل نشریه سایت رهبر انقلاب با صراحتی تحسین‌کننده تصمیم گرفت وارد مصادیق بزک کنندگان آمریکا شود و مه‌ترین آن‌ها را تحت عنوان << خیانت بزک >>به مردم معرفی کند.

امام، موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا = هاشمی رفسنجانی/ اوباما، فردی مؤدب و با ادبیاتی هوشمندانه= دکتر روحانی /امروز تهدید مشترک ما رشد سریع افراط‌گرایی خشن و بربریت افسارگسیخته است= دکتر ظریف / بعضی‌ها هم‌دلشان خوش بود که مقاومت می‌کنیم= هاشمی رفسنجانی / بسیاری از اتهاماتی که در دوران انقلاب و بعد از انقلاب به امریکا زده‌شده پایه و اساس ندارد=زیباکلام /آمریکایی‌ها کدخدا هستند و با کدخدا بستن راحت‌تر است= دکتر روحانی /اوباما به درک تاریخی ملت ایران رسید= هاشمی رفسنجانی /اصرار بر دشمنی با آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا، هزینه‌های زیادی برای کشور داشته است= زیباکلام /بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریکا= توسط دولت یازدهم /اسلام دستور نداده که باکسانی که مخالف عقیده ما هستند، قطع رابطه شود=هاشمی رفسنجانی /آمریکا گرگ نیست= سیروس ناصری و ...Bottom of Form

نمایش چهره بی‌نقاب آمریکا

دونالد ترامپ در طول رقابت انتخاباتی به‌ویژه در جریآن‌مناظره‌های خود از مسائلی پرده برداشت که سیاست‌مداران کاخ سفید از طرح عریان چنین مباحثی ابا دارند؛ مباحثی که چهره واقعی جامعه آمریکایی و سیاست خارجی آن را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.

آمریکا؛ جهنم اقلیت‌ها

ترامپ با اشاره به خشونت در ایالات‌متحده گفت: «آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و اسپانیایی‌ها در جهنم زندگی می‌کنند؛ چراکه زندگی برای آن‌ها بسیار خطرناک است. در شیکاگو، هزاران گلوله شلیک می‌شود؛ هزاران شلیک از اول ژانویه صورت گرفته است... از زمانی که باراک اوباما وارد کاخ سفید شده است تقریباً 4000 نفر از مردم در شیکاگو کشته‌شده‌اند.» بنا به گزارش رسانه‌ها و کارشناسان خشونت، سلاح گرم در شیکاگو طی یک سال اخیر، بیش از 4000 نفر قربانی تیراندازی شده‌اند.

اقلیت‌های آفریقایی-آمریکایی تبار یکی از قربانیان تبعیض نژادی در ایالات‌متحده بوده‌اند که خبرهایی از کشتار این افراد به‌وسیله سلاح گرم به گوش می‌رسد و این امر به یکی از معضلات حال حاضر آمریکا تبدیل‌شده. از هر ده نفر کودک سیاه‌پوست 4 نفر در فقر هستند؛ 58% جوانان سیاه‌پوست بیکارند.

حمایت از گروه تروریستی داعش

ترامپ سیاست خارجی اوباما و کلینتون را سبب شکل‌گیری داعش عنوان کردوگفت: «اوباما و وزیر امور خارجه او (کلینتون) خلأیی ایجاد کردند» و این خلأ به شکل‌گیری داعش کمک کرد. بعد از جنگ عراق سیاست خارجی آمریکا و البته خارج کردن نیروهای آمریکا در سال 2011 تحت جدول زمانی، این فرصت را در اختیار داعش قرارداد تا بتواند پیکره خود را شکل دهد.

، اگر ما نفت رو به دست گرفته بودیم (کنترل کرده بودیم) و ما باید این کار رو می‌کردیم، داعش حتی توان شکل‌گیری نداشت زیرا منبع درآمد اصلی آن‌ها نفت بود. درواقع این سخنان ترامپ از واقعیتی پرده برمی‌دارد که همه حاکی از حمایت‌های آمریکا در شکل‌گیری و قدرتمند شدن داعش در خاورمیانه هستند.

افزایش بدهی‌های آمریکا

در طول سال‌های بعد از تجاوز نیروهای آمریکایی به کشورهای افغانستان و عراق بدهی‌های آمریکا به‌صورت چشم‌گیری افزایش یافت. ترامپ در صحبت‌های خود به افزایش بدهی‌های آمریکا طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «بدهی ملی آمریکا در طول هشت سال اخیر، دو برابر یعنی حدود 20 تریلیون دلار شده است.» افزایش بدهی‌های ایالات‌متحده؛ این کشور را به بدهکارترین کشور جهان تبدیل ساخته است.

ویرانی‌های تولید در ایالات‌متحده

ترامپ بابیان اینکه اوضاع تولید در ایالات‌متحده مناسب نیست، تأکید کرد: کافی است شما به نیوانگلند، اوهایو، پنسیلوانیا و هرجایی که می‌خواهید، قدم بگذارید، تنها ویرانی خواهید دید که در آن تولید 30، 40 درصد و حتی گاهی اوقات 50 درصد کاهش‌یافته است."به نظر می‌رسد این نامزد جمهوری‌خواه به‌درستی از کاهش 35 درصدی مشاغل تولیدی در پنسیلوانیا از سال 2001 سخن گفته است.

مالیات در آمریکا به نفع طبقه ثروتمند

ترامپ مالیات را مانعی در مقابل طبقه متوسط و نه ثروتمند جامعه آمریکا معرفی کردوگفت: «این مالیات واقعاً چیز بزرگی برای ثروتمندان به‌حساب نمی‌آید. آن مشکل بزرگی برای طبقه متوسط است. این‌یک مورد بزرگ برای شرکت‌ها درحال‌توسعه است.» تا جایی که 0.1 درصد بالای جامعه، یعنی کسانی که سالانه بیش از 3.6 میلیون دلار درآمد دارند کاهش 18 درصدی مالیات را تجربه می‌کنند و در مقابل، 60 درصد پایین جامعه تنها می‌توانند 16.4 درصد کاهش مالیات را احساس کنند.

بدترین احیای اقتصادی

ترامپ در خصوص اوضاع اقتصادی آمریکا بعد از رکود بزرگ گفت: «در حال حاضر، ما بدترین احیای اقتصاد بعد از رکود بزرگ راداریم.» یکی از معیارهای اساسی در اقتصاد، تولید ناخالص داخلی است. تولید ناخالص داخلی (GDP) دربرگیرنده ارزش مجموع کالاها و خدماتی است که طی یک دوره معین، معمولاً یک سال، در یک کشور تولید می‌شود. با نگاهی به رشد تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده، به نظر می‌رسد که ترامپ درست گفته است.

هزینه‌های بی‌فایده در سیاست خارجی مثل جنگ عراق

بعد از حضور نظامی آمریکا در ویتنام، افغانستان و عراق و ناکامی‌های کاخ سفید در دستیابی به اهداف خود، افکار عمومی در ایالات‌متحده در مقابل هرگونه حضور نظامی دیگر به‌شدت واکنش نشان می‌دهند. ترامپ در سخنان کوتاه خود در خصوص حمله به عراق لب به انتقاد از سیاست‌های کاخ سفید گشود و گفت: من جنگ در عراق را حمایت نمی‌کنم ... تجربه نشان می‌دهد که حق با من است

حمایت‌های بی‌ثمر

ترامپ در مناظره اول به این موضوع اشاره کرد: ما از ژاپن، آلمان و کره جنوبی دفاع می‌کنیم، از عربستان سعودی و دیگر کشورها دفاع می‌کنیم؛ اما آن‌ها چیزی به ما پرداخت نمی‌کنند."

هرچند کره جنوبی سالانه بیش از 800 میلیون دلار درازای حضور نیروهای نظامی ایالات‌متحده پرداخت می‌کند و عربستان سعودی در خرید اخیر خود 115 میلیون دلار به‌منظور دریافت تسلیحات نظامی از آمریکا پرداخت کرده است؛ اما به نظر می‌رسد این دخالت‌ها برای افکار عمومی آمریکا قابل‌پذیرش نیست؛ چراکه میلیون‌ها دلار مالیات آن‌ها در خارج از مرزهای کشورشان خرج می‌شود.

مهاجران غیرقانونی و مجرم

طبق گفته‌های ترامپ 180000 مهاجر غیرقانونی مجرم در آمریکا هستند؛ دو میلیون لاتین تبارهای ساکن آمریکا بیکارند.

آمریکا دارای بالاترین تعداد زندان و زندانی در جهان است. بنا بر آمار منتشره در سال 2011 تعداد 218000000 میلیون نفر زندانی در زندان‌های مختلف آمریکا مدت حبس خود را سپری می‌کردند؛ به‌عبارت‌دیگر از میان هر 142 نفری که در آمریکا ساکن هستند یک نفر در زندان است. بیش از نیمی از زندانی‌های آمریکا را قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر تشکیل می‌دهند. بر اساس آمارهای منتشره 12 درصد از نوجوانانی که در زندان‌های آمریکایی به سر می‌برند مورد تجاوز و سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند. تقریباً ده درصد از زنانی که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند به‌اجبار تن به خواسته‌های جنسی نگهبانان خود می‌دهند

بنا بر آمار ارائه‌شده توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا در سال گذشته 19 میلیون مورد ابتلا به انواع بیماری‌های مقاربتی در آمریکا به ثبت رسیده که هزینه‌ای بالغ‌بر 17 میلیارد دلار بر اقتصاد این کشور وارد ساخته است

آمریکا بافاصله بسیار زیاد در رأس کشورهای دارای بالاترین نرخ طلاق در جهان قرارگرفته است. بنا بر آمارها از هر 1000 آمریکایی 4/95 نفر تجربه طلاق رادارند. این در حالی است که میانگین نرخ طلاق در جهان 3/1 نفر به ازای هر هزار نفر است.

از هر چهار دختر آمریکایی یک نفر قبل از رسیدن به سن هجده‌سالگی مورد سوءاستفاده جنسی واقع می‌شود. این رقم در میان پسران آمریکایی یک نفر از میان هر شش نفر است

مقامات پلیس آمریکا تخمین می‌زنند که در حدود 600000 آمریکایی در تجارت تصاویر مستهجن کودکان در فضای اینترنتی دست دارند. بنا بر گزارش‌ها تاجرین این نوع تصاویر سالیانه 2 تا 3 میلیارد دلار سود از تهیه و فروش تصاویری که اغلب شامل سوءاستفاده‌های جنسی خشونت‌آمیز از کودکان و حتی نوزادان است، به دست می‌آورند.

نرخ تجاوز به عنف در آمریکا بیش از هر کشور دیگری است. بنا بر آماری که توسط دانشگاه دادگستری جنایی آمریکا ارائه‌شده است میزان در هرسال تقریباً 100000 مورد تجاوز در آمریکا رخ می‌دهد که بالاترین میزان در بین کشورهای جهان است.

در آمریکا سالیانه بالغ‌بر 12 میلیون جرم ثبت می‌شود که بالاترین میزان ثبت‌شده در میان کشورهای جهان است.

میزان بالای جرم جنایت، مصرف مواد مخدر، سقط‌جنین، همجنسبازی و فروپاشی متعاقب بنیان خانواده، به وجود آمدن جامعه‌ای پلیسی، از بین رفتن ارزش‌های مذهبی، افزایش شدید بی‌بندوباری جنسی و جرم‌های مرتبط با آن‌من‌ جمله مسائلی هستند که به‌مرورزمان آمریکا را از درون متلاشی می‌سازند

این‌ها چهره بدون روتوش آمریکا بودند که به کمک آقای ترامپ ظاهرشده و شناخت ملت مارا نسبت به آمریکا بالا می‌برند. چهره‌ای که دیگر با بزک هم زیبا نمی‌شوند.

https://shoma-weekly.ir/QDgl2X