نگاه

نقش هنر در جنگ نرم

باید در نظر بگیریم که در جنگ نرم قرار داریم. جنگی که دشمن علیه ما در حال برنامه ریزی است و از دیگر سو در صدد یافتن بهانه‌های مختلفی است که نشان دهد این نظام موفق نیست درحالی که اگر ما نیز شاخص‌هایی تعریف کنیم متوجه می‌شویم که در کشورهای خود آن‌ها نیز مسائل بسیاری از این نوع وجود دارد اما هیچ‌گاه در سینمای اجتماعی خود سینمایی که برای نمایش این نوع مسائل است درصدد نمایش و جلوه آن‌ها نیستند.‌
لاله افتخاری- باید در نظر بگیریم که در جنگ نرم قرار داریم. جنگی که دشمن علیه ما در حال برنامه ریزی است و از دیگر سو در صدد یافتن بهانههای مختلفی است که نشان دهد این نظام موفق نیست درحالی که اگر ما نیز شاخصهایی تعریف کنیم متوجه میشویم که در کشورهای خود آنها نیز مسائل بسیاری از این نوع وجود دارد اما هیچگاه در سینمای اجتماعی خود سینمایی که برای نمایش این نوع مسائل است درصدد نمایش و جلوه آنها نیستند.گاه من هنرمند ممکن است که از زاویهای به هنر و جامعه نگاه کنم اما همه اینها نیز ممکن است مصادیق جزئی داشته باشد. برای مثال اگر دو نفر دچار یک نوع بیماری شدهاند از آن تحت عنوان سونامی یاد میکنند در حالی که ممکن است سونامی نباشد و تنها تعدادی از افراد پیرامون ما به آن دچار شده باشند. بنابراین دلیلی ندارد که من آن را به جامعه تعمیم دهم و دلهره ایجاد کنم و یک حالت بحرانی ایجاد کنم و یک

عکسالعمل نامناسبی از سوی آنان در حال شکل گیری باشد یا امنیت کشور خود را به خطر بیندازم و یا به بهانههای مختلف دشمن را علیه خود نیز تحریک کنم.

بنده به نوبه خود استقبال میکنم که نقد کنند. نقد واقعی که اما بسیار قشنگ و از سر دلسوزی و با نشان دادن یکسری واقعیتهایی که وجود دارد و در عین حال به گونهای نیست که بهانهای به دست دشمن دهد.

قانون اساسی قانونی کلی است که مجلس شورای اسلامی باید این قوانین را برمصادیق پیدا کند، هنرمند فرزند این جامعه و متعلق به این نظام است و اگر هنرمندنمایی آمد و هنرش را در اختیار دیگران قرار داد میخواهیم که از هنرمند واقعی تفکیک شود و ما میخواهیم از هنرمند خود دفاع کنیم چرا که وظیفه این کار را داریم. نماینده مجلس نیز از مردم است و جز مردم است و مردم حقوق و مطالبات خود را از نماینده دارند بنابراین باید دفاع کند چرا که سوگند یاد کرده و وظیفه او نیز همین است.

https://shoma-weekly.ir/P5lpWG