نگاه

نقش متخصص در حیات طیبه

رفتار و سبک زندگی ما در کنار شاخصه‌های فرهنگ ایرانی، بر اساس قرآن و احادیث شکل گرفته است و اگر این دو مقوله یعنی فرهنگ ایرانی و آموزه‌های اسلامی به طور کامل و دقیق با هم تلفیق شود، جامعه را به سمت پیشرفت واقعی یعنی عدالت بر مبنای قرآن پیش خواهد برد.
علی عباسپور- مهمترین عامل در پیشرفت نیروی انسانی متفکر و نخبه است. دانشگاهیان با تربیت نیروی متخصص نقش مهمی در تبدیل کشور به پرچمدار علم و آموزش در سطح منطقه و ایجاد حیات طیبه مدنظر قرآن و اسلام برای انسان دارند.

رفتار و سبک زندگی ما در کنار شاخصههای فرهنگ ایرانی، بر اساس قرآن و احادیث شکل گرفته است و اگر این دو مقوله یعنی فرهنگ ایرانی و آموزههای اسلامی به طور کامل و دقیق با هم تلفیق شود، جامعه را به سمت پیشرفت واقعی یعنی عدالت بر مبنای قرآن پیش خواهد برد.

اگرچه با توجه به اضمحلال فرهنگ غربی و ضعف خرده فرهنگهای دیگر، فرهنگ اسلامی – ایرانی چارچوب مناسبی در مسیر پیشرفت حرکت جامعه دارد، اما شبهه سازی فرهنگ غربی به انواع مختلف راه خود را در جامعه ما باز میکند و مدیران ما توجه کافی را برای حل این مسئله ندارند و هنوز نتوانستهایم مهندسی فرهنگی را اجرا کنیم. در این مسیر قشر دانشگاهی باید به حل مشکلات و مسائل فرهنگی کمک کند و با ریشهیابی مشکلات در راهنمایی جامعه به سمت الگوی مناسب موثر باشد.

آشنا سازی جوانان با اصل ولایت فقیه و فرهنگ ایثار و شهادت آن هم با زبان و ادبیات دانشگاهی و مورد پسند جوانان وظیفهای بر دوش اساتید و دانشگاهیان است، نسل جوان ما باید بداند که امنیت و آرامشی که امروز با توجه به ناآرامیهای منطقه در ایران اسلامی وجود دارد، ثمره رشادتها، ایثارگریها و به برکت خون شهدا و درایت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و مقام معظم رهبری است.

پیشرفت و اقتدار یک کشور را در سایه اتحاد، یکپارچگی و پیشرفت علمی آن است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همه اقشار جامعه بخصوص دانشگاهیان باید تلاش کنند تا در پایان سند چشم انداز ۲۰ ساله، ایران اسلامی را به پرچمدار علمی در منطقه و دنیا تبدیل سازند.

از‌‌ همان ابتدای انقلاب اسلامی ابرقدرتها و دشمنان اسلام به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران بودهاند که خوشبختانه به برکت رهبری امام خمینی (ره) و پس از ایشان رهبری حضرت آیت الله خامنهای و در سایه اصل ولایت فقیه همراه با جانفشانی و روحیه شهادت طلبی همیشگی مردم نتوانسته و نخواهند توانست به این مقصود دست یابند.

https://shoma-weekly.ir/qLfuDG