نگاه

نقش رسانه‌های اصولگرا در دود سفید همگرایی

رسانه‌های اصولگرا باید مراقب باشند که رقیب اشکالات را بزرگ‌نمایی نکند.باید به آینده اندیشید.
صالح اسکندری- نقشه عملیات رسانهای اصولگرایان از دل شناسایی هندسه و زمین بازی رقیب اصلی بیرون میآید. اگر اصولگرایان در جریان پسندیده نقد درون گفتمانی، مدیریت را به رقبا و رسانههای وابسته به آنها واگذار کنند رقیب به راحتی با جابجایی افکار، دوستان دیروز را در جایگاه حریف مینشاند و بر آتش تفرقه بین اصولگرایان میدمد. رقبا به خوبی میدانند دود سفید همگرایی همواره جلوی زوال حیات اصولگرایان را در کشور طی یک دهه گذشته گرفته است. از این رو در طراحی سیاست رسانهای اصولگرایان ملاحظات راهبردی زیر نباید مورد غفلت قرار گیرد. اصولگرایان هیچ راهی جز همگرایی با یکدیگر ندارند. آنها به نقطه غیر قابل بازگشتی رسیدهاند. کوچکترین شکاف میان اصولگرایان منفذی برای رخنه دشمن در گفتمان انقلاب است.

دخول دشمن در ساحت گفتمانی انقلاب این گفتمان را به پوستی بیمغز و بدون محتوا تبدیل میکند. طبیعی است هر گفتمانی که سکه رایج کشور شود بلافاصله نسخه تقلبی آن ساخته شود. دشمن از همین حالا به دنبال فروختن نسخه تقلبی گفتمان انقلاب در بازار افکار عمومی است. بازخوانی مطالبات مردم و ارزیابی پاسخگویی دولتها، مجالس و شوراهای اصولگرا در یک دهه گذشته یک ضرورت است. اصولگرایان باید به مردم پاسخ دهند که کشور کجا بوده، امروز کجاست و در آینده به کجا خواهد رفت. کارنامه موفق اصولگرایان در ۱۰ سال گذشته موجی از امید را در بین مردم ایجاد کرده است. اشکالات، اشتباهات و خطاها وجود دارند، اما آنقدر بزرگ نیستند که این توفیقات را کم رنگ کنند.

رسانههای اصولگرا باید مراقب باشند که رقیب اشکالات را بزرگنمایی نکند.باید به آینده اندیشید. گذشته تمام شده و حال نیز به سرعت در حال سپری شدن است. تحولات منطقه و بحران در اردوگاه سرمایه داری یک فرصت مغتنم است که میتواند کشور را در برون رفت از مشکلات داخلی یاری کند. امروز اصولگرایان و طرفداران انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان نفس تازه کردهاند و به کانون این تحولات امید بستهاند. آنها به مردم ایران به چشم یک ملت مصمم، متحد و معتقد به آرمانهای انقلاب اسلامی و مسیری که طی سه دهه گذشته سپری شده مینگرند. شایسته است در برههای تاریخی و تاریخ‌‌ساز که اصولگرایان بینالمللی نبض تحولات در سرتاسر جهان را به دست گرفتهاند اصولگرایان ایران پیشتاز و پیش قراول عدالتخواهی و عدالت گستری و از همه مهمتر همگرایی باشند. ‏

https://shoma-weekly.ir/LUn1Az