نگاه

نقش خیرین در گسترش عفاف

قانون محرم سازی مدارس دخترانه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به تصویب رسیده و اجرا کردن آن یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش است.

فاطمه رهبر- قانون محرم سازی مدارس دخترانه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به تصویب رسیده و اجرا کردن آن یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش است.

وزارت آموزش و پرورش باید بنابر موازین شرعی شرایطی را فراهم کند تا دانش آموزان دختر در زمان حضور در مدارس خود بتوانند بدون حجاب و آزادانه به امر تحصیل و ورزش بپردازند.

در برخی مدارس تهران که نگاه مذهبی قوت بیشتری در آنها جریان دارد سال ها است محرم سازی مدارس صورت میگیرد و در حال حاضر نیز برخی مدارس خصوصی در سراسر کشور
محرم
سازی را محقق کرده و فضا را به گونهای فراهم کردهاند تا معلمان و دانش آموزان به راحتی حجاب خود را بردارند.

اما متأسفانه هنوز شاهد تحقق محرم سازی در مدارس دولتی نیستیم و وزاری مختلفی که طی سالهای اخیر مسئولیت داشتند، عنوان میکردند محرم سازی نیاز به بودجه بالایی دارد.

کمبود بودجه توجیه خوبی برای عدم تحقق محرم سازی در مدارس دخترانه دولتی نیست، چرا که میتوان از کمک خیرین مدرسه ساز و یا انجمن اولیا و مربیان و کسانی که توانایی کمک به این امر را دارند، استفاده کرد.

دختران جوانی که به مدرسه میروند در سنینی قرار دارند که علاقه به نمایش زیباییهایشان در آنها دیده میشود، از طرفی برخی مدارس هم شرایط خوبی در فصل گرما ندارند، از این رو به دانش آموزان سخت میگذرد.

حجاب در مکانی که نامحرم وجود ندارد واجب نیست ضمن اینکه آراستگی دختران در مدرسه موجب نشاط و شادابی آنها و پیشرفت در درسهایشان میشود چنانچه در تجربههای قبلی نیز نتایج مثبتی دیده شد.

همانطور که از کودکی به فرزندانمان آموزش میدهیم در جایی که نامحرم نیست، حجاب نداشته باشد و در جایی که نامحرم است باحجاب باشد، باید تلاش کنیم شرایطی را ایجاد کنیم تا حلال را حرام و حرام را حلال جلوه ندهیم.

متأسفانه در حال حاضر شاهدیم دختران دانش آموز در خارج از مدرسه حجاب درستی ندارند، اما وقتی وارد محیط مدرسه میشوند به خاطر نمره انضباط خود حجاب میگیرند که این مسئله با اجرا شدن کامل قانون محرم سازی برطرف میشود.

https://shoma-weekly.ir/Kvgcsv