نگاه

نقشه راه سال آخر دولت یازدهم

سال آخر دولت نوعا با انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری مصادف است و دولت بلحاظ اجرائی از مهر ماه وارد فازاجرائی انتخابات میشود و اگر بخواهد به تبلیغ برای خود پرداخته و زمینه چینی برای رای آوری در دور آینده بنماید دیگر به مسائل اصلی و مهم کشور نمی رسد . این رویه عمر خدمت را برای دولت کوتاه کرده و به دستاوردهای آن که خود جذب و جلب نظر مردم است آسیب می رساند. ا
حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با هفته دولت در دیدار هیئت دولت با ایشان نقشه راه دولت را در آخرین سال دوره یازدهم تبیین نمودند :

الف)- الگو بودن دولت رجائی و باهنر

دولت رجائی و باهنر بعد از دولت موقت که زمینه ارتباط و سلطه دوباره آمریکا را فراهم میکرد و دولت اول که رئیس جمهورش خائن به کشور و ملت درآمد و عزل گردید.دولتی بود که رئیس جمهورش خود را مقلد امام و فرزند مجلس میدانست و به خاطر تاکید بر اجرای مکتب اسلام و برخورداری از اخلاص و پر کاری و مردمی بودن ؛ دولت 36 میلیونی مکتبی نام گرفته بود .

ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری وحضور در میان مردم و توجه به فقرا واقشار ضعیف جامعه وتلاش خستگی ناپذیر در خدمت و پیشرفت کشور و اتخاذ مواضع انقلابی و با صلابت و اقتدار در برابر استکبار جهانی الگوئی همیشگی برای دولتها در نظام جمهوری اسلامی هستند .

دولتهائی که اخلاص آن دولت را نداشته و دچار سستی در پیگیری آرمانهای انقلاب وعدو صداقت کافی در برخوردبا مردم وآلوده به انگیزه های مادی و دنیا طلبی شده و از مردم دور شده اند ؛ ویژگیهای آن دولت را از دست داده والگوی

آن شهیدان گرانقدر را بفراموشی سپرده اند .

ب)-تلاش بی نتیجه برای تطهیرمنافقین وخدشه به امام ره

علی رغم اینکه منافقین کوردل و تروریست های خائن با پشتیبانی استکبار جهانی 17 هزار مسئول و شخصیت مورد علاقه و موثر و مردم حزب الهی بیگناه بویژه رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس دستگاه قضائی و 72 تن از نمایندگان مجلس و مسئولین حزب جمهوری اسلامی و...را به شهادت رسانده و دستشان به خون هزاران انسان شریف آغشته و در ددمنشی و قصاوت؛ الگوی داعش و تکفیریهای تروریست هستند .همزمان با سالگرد عملیات مرصاد و حمله منافقین به ایران پس از اتمام جنگ برای اجرای یک کودتا از بیرون و داخل به منظور سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران ؛ جریان سازی تبلیغی سازمان یافته ای از طریق فضای مجازی و رسانه های بیگانه برای زیر سوال بردن حکم سرکوب

کودتا گران( منافقی که زندان را خانه تیمی خود برای اقدام علیه امنیت کشور کرده و با خلع سلاح زندان بانان و ترور رئیس زندان میخواستند به عملیات فروغ جاویدان منافقین برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به پیوندند ؛ و برای این

مهم احمد منتظری را عامل خود ساخته و عناصر مجاهدین انقلاب را نیز به یاری خود گرفته بودند )توسط امام خمینی ره

و تطهیر آن جانیان تروریست ؛راه انداختند.غافل از اینکه ملت ایران جنایات آنها را فراموش نکرده وبه نفاق و خیانت آنها پی برده است .

ج)-هفته دولت فرصت گزارش و نقد منصفانه

مقام معظم رهبری فرصت هفته دولت را برای ارائه گزارش عملکرد مجریان به مردم و بیان نحوه اقدام نسبت به وعده ها و انتظارات مردم دانسته و گزارش این اقدامات را مایه اعتماد سازی و امیدواری مردم و فراهم کردن امکان ارزیابی منصفانه نسبت به عملکرد دولت دانستند .

قطعا دولت با توجه به مشکلات داخلی و خارجی پیش رو و گستردگی و تنوع مسائل در اداره کشور سخنی های زیادی را باید تحمل کند .

گزارش اقدامات انجام شده مشخص میکند که چه مقدار از فعالیتهای دولت مربوط به کاشت گذشتگان است که درو کرده و چه مقدار مربوط به کاشته های خود دولت است .

برای اینکه نقدها نسبت به عملکرد دولت منصفانه گردد لازم است گزارشات به مردم مبتنی بر واقعیات و همراه با صداقت و قابل لمس برای مردم باشد .

دولت باید ضمن نقدپذیری از برخورد با ناقدان پرهیز نموده و بقول امام صادق ع که فرمود بهترین دوست انسان کسی است که عیوب او را هدیه میدهد . ناقدان را دوست دولت تلقی نمایند

ه)-پرهیز از پرداختن دولت به حواشی و موضوع انتخابات

سال آخر دولت نوعا با انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری مصادف است و دولت بلحاظ اجرائی از مهر ماه وارد فازاجرائی انتخابات میشود و اگر بخواهد به تبلیغ برای خود پرداخته و زمینه چینی برای رای آوری در دور آینده بنماید دیگر به مسائل اصلی و مهم کشور نمی رسد . این رویه عمر خدمت را برای دولت کوتاه کرده و به دستاوردهای آن که خود جذب و جلب نظر مردم است آسیب می رساند. ا

و)- مهمترین کارها در فرصت باقی مانده دولت

مقام معظم رهبری با درایت و جامع نگری نسبت به مسائل جاری کشور مهمترین کارهائی که باید در این فرصت باقی مانده در کشور صورت گیرد را چنین بر شمردند :

1-اجرای اقتصاد مقاومتی برای گشودن گره های موجود

2-ایجاد توازن در سیاست خارجی نسبت به آسیاوآفریقا و آمریکای لاتین با غرب

3- رفع کاهش شتاب حرکت علمی کشور

4-افزایش توان دفاعی برای تداوم امنیت کشور

5- ضعف آفندی و پدافندی در حوزه فرهنگ کشور نگران کننده است

6-لزوم تسریع در تدوین و قانونمند کردن برنامه ششم

7-راه اندازی شبکه ملی اطلاعات وتهدید زدائی از فضای مجازی

چگونه گره های اقتصادی را باز کنید:

اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری و در سال پایانی دولت مستلزم اقدامات زیر است :

الف)-رصد کلیه فعالیتهای اقتصادی کشور از نظر همسوئی آنها با سیاستهای اقتصاد مقاومتی

ب)-ممانعت از هر گونه فعالیت اقتصادی مغایر با سیاستهای مذکور

ج)-به میدان آوردن همه ظرفیت های بخش های کشاورزی و صنعت برای این هدف

د)-گفتمان سازی برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی

ه)-انجام کارهای فراتر از کارهای متعارف و بصورت جهشی و خارج از روال روزمره در این جهت

و)-واگذاری اختیارات به استانها و تمرکز زدائی کافی

ز)-هدایت تسهیلات بانکی بسوی اهداف اقتصاد مقاومتی

ح)- هدایت حجم نقدینگی بیش از 1000 هزار میلیارد تومانی بسوی تولید

ط)- اختصاص مشوق های صادرتی و پرداخت به موقع آن به صادر کنندگان

ی)-پرداخت به موقع بهای محصولات کشاورزی خریداری شده از مردم

ک)-توجه جدی به رشد و توسعه روستاهاو تقویت صنایع تبدیلی در آنجاها

ل)-حذف مقررات دست و پاگیر برای تولید کنندگان و کار آفرینان بعنوان موانع اجرای اقتصا د مقاومتی

م)-حمایت از شرکتهای دانش بنیان داخلی و عدم واگذاری پروژه ها به بیرون در صورت وجود شرکت داخلی

بنظر میرسد که اگر دولت در فرصت باقی مانده به این مسائل برسد و توجه جدی بنماید بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد. انشالله .

https://shoma-weekly.ir/n4Ed9i