نگاه

نقدی بر فضای باروتی ‌جنگ نرم

محمد کاظم انبارلویی
در اینکه ملت و دولت ما در وسط یک معرکه "نبرد نرم" قرار دارند تردیدی نیست، اینکه هدف اصلی این نبرد براندازی خاموش است شکی نیست و اینکه در این نبرد نظام و رهبری هدف اصلی است خیلی طبیعی است. مهم این است که بدانیم رسانه‌ها از یک سو و نخبگان از سوی دیگر و همچنین سربازان و افسران مقابله ملت با دشمنان قسم‌خورده نظام در کجا هستند،‌چه می‌کنند و بالاخره در جای خود برای یک دفاع جانانه مستقر هستند یا نه؟!
ظرف دو هفته اتفاقاتی در کشور می‌افتد که هدف اصلی آن التهاب در بازار به منظور ملتهب کردن فضای سیاسی کشور در انتخابات مجلس است. در اینکه این اتفاق در اتاق جنگ دشمن طراحی و عملیاتی شد شکی وجود ندارد.
جای پای این طراحی‌ را به راحتی می‌توان از روی محورهای خبری و تحلیلی بی‌بی‌سی و رادیو فردا و دیگر رسانه‌های اهریمنی استبداد جهانی، چه قبل از این رویداد و چه پس از آن دریافت.
وزیر اطلاعات شنبه گذشته اشاره‌ای به شناسایی پشت صحنه آشفتگی بازار سکه و ارز داشت اما فاش کردن را به وقت مناسب موکول کرد.
شاید بخشی از خبر وزیر اطلاعات را بتوان در سرمقاله دیروز کیهان تعقیب کرد مبنی بر اینکه؛ کل آشفتگی بازار سکه و ارز در ظرف دو هفته زیر سر 50 نفر است که فقط یکی از آنها 17 میلیارد تومان طلا خریده است.
همین خبر می‌افزاید در روزهای کوتاه آ‌شفتگی بازار 15 تن سکه پیش فروش شده و این مقدار منهای میلیاردها تومانی است که در فرایند خرید و فروش طلا مبادله شده است. آیا عجیب نیست 5 برابر کل تولید طلا در ایران ظرف دو هفته فروخته می‌شود!
صورت مسئله آشفتگی بازار طلا و ارز ظاهرا یک مسئله یا مشکل اقتصادی است اما در باطن یک مسئله صد در صد سیاسی و امنیتی است.
اکنون درآمریکا و اروپا تمام حساب‌ها و معاملات تحت کنترل مسئولین اقتصادی و ماموران امنیتی است. به طوری که جا به جایی بیش از ده هزار دلار حتما کنترل می‌شود.
یکی از دوستان نقل می‌کرد چندی پیش یک ایرانی که فرزندش در آلمان تحصیل می‌کند مخارج تحصیلی سالیانه او را که مبلغ بسیار ناچیزی بود برایش ارسال می‌کند. فرزند او را چندین بار مقامات امنیتی آلمان احضار و بازجویی می‌کنند که این مبلغ به چه منظور برای شما ارسال شده است. سایه ماموران امنیتی در حوزه اقتصاد روی گردش "پول" و "کالا" آنچنان متمرکز است که هیچ تاجر یا صاحب تولیدی نمی‌تواند غیر از آن اهداف و مقاصدی که دولت در چارچوب‌های پذیرفته شده پیگیری می‌کند در جای دیگر فعل اقتصادی یا سیاسی شهروندان حتی شکل بگیرد.
چگونه است که عده‌ای محدود و انگشت‌شمار تصمیم می‌گیرند بازار طلا و ارز و به تبع آن بازار همه کالاها و خدمات را باروتی کنند و یک توفیق نسبی هم پیدا می‌کنند؟!
فضای باروتی که این افراد پدید آوردند چشمه‌ای از کار نبرد نرم علیه ملت و نظام است. نمی‌توان برای یک کار ضد امنیتی یک پوشش اقتصادی پیدا کرد و از مهلکه گریخت!
ممکن است برخی از این افراد ندانند این کار آنها چه آسیبی به حیثیت اقتصادی کشور و چه اخلالی در بازار مسلمین پدید می‌آورد اما قطعا عناصر اصلی این باند تبهکار به آثار و نتایج کار خود واقف بوده‌اند و باید در پیشگاه ملت و قانون پاسخگو باشند.
کسانی که فضای معطر چند هفته گذشته را که به برکت خون شهید مظلوم مصطفی احمدی‌روشن پدید آمد با طراحی‌های وقیحانه دشمنان قسم‌خورده نظام سوزنبانی ‌کردند و آن را باروتی ساختند چه جوابی به خانواده شهدا و آزادگان و محرومین و مستضعفین و پا برهنگان دارند.
دستگاه قضائی و دستگاه امنیتی کشور باید با این پدیده به عنوان یک اقدام ضد انقلابی و ضد مردمی برخورد نماید. دولت نیز همان‌طور که طی هفته گذشته با اقدامات خوب ولی دیر هنگام در برابر این پدیده شوم ایستاد باید همچنان هوشیاری خود را حفظ کند و در جهاد اقتصادی در صف اول دفاع از مردم و نظام قرار گیرد.
دولت و مجلس نیز به جای گله‌گذاری از هم باید توجه خود را به کانون توطئه اقتصادی علیه ملت معطوف نمایند و یکصدا در برابر دسیسه‌های جنگ نرم غرب علیه نظام اسلامی بایستند.

https://shoma-weekly.ir/r69i8O