نگاه

نصیحت مسئولان امر به معروف در حوزه حکومتی است

محمد بومیان معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی اعلام کرد: حزب مؤتلفه اسلامی، فعال ترین تشکل سیاسی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است.
محمد بومیان معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی گفت: پیش بینی معاونت امر به معروف در ساختار تشکیلاتی مؤتلفه اسلامی، بیانگر اهتمام و توجه ویژه این حزب به این فریضه می باشد و این معاونت در طول بیست سال فعالیت خود در احیا و اجرای این فریضه الهی همواره تلاش کرده است.

بومیان در ادامه به تشریح اهم فعالیت های این معاونت پرداخت و گفت: به منظور هدفمند کردن فعالیت ها و هماهنگی در انجام امور، ابتدای هر فصل شیوه نامه ای تنظیم و به استان ها ارسال می شود تا نسبت به جذب، سازماندهی و آموزش نیروها و تعامل با نهادها، نظارت بر رسانه ها، تذکر لسانی و پیگیری گزارش های مردمی و موارد منکر اقدام نمایند.

وی با اشاره به رویکرد این معاونت در امر به معروف و نهی از منکر گفت: باتوجه به اینکه تذکر لسانی یک وظیفه همگانی در انجام این فریضه است، معاونت امر به معروف و نهی از منکر مؤتلفه به عنوان یک تشکل مردمی باسابقه علاوه بر انجام این وظیفه عمومی، امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حکومتی را نیز براساس قاعده «نصیحه لائمه المسلمین» دنبال می کند.

معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضوع طرح امر به معروف در مجلس تأکید کرد: معاونت امر به معروف مؤتلفه در پیگیری و تصویب این طرح فعالیت زیادی داشت و از طریق فراکسیون مؤتلفه در مجلس برای تصویب آن اقدام کرد که لازم است از نمایندگان محترم عضو فراکسیون برای به ثمر رسیدن این تلاش قدردانی نمایم. البته لازم است که این طرح با دقت کامل و حساسیت در صحن علنی بررسی و تصویب نهایی شود.

معاون امر به معروف و نهی از منکر مؤتلفه اسلامی درخصوص طرح عفاف و حجاب تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در حکم اخیر برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم پیگیری مصوبات گذشته، اجرای کامل این طرح که از دولت نهم معلق مانده است، از مطالبات مهم عمومی می باشد که امیدواریم آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی این امر را در اولویت قرار دهند.

بومیان همچنین با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور در زنجان اظهار داشت: بیانات جناب آقای دکتر روحانی درباره امر به معروف و نهی از منکر که تقریبا کم سابقه بود، جای تقدیر و تشکر دارد. اما ایشان باید توجه داشته باشند که این فریضه شامل دو بخش امور حکومتی و امور عمومی است که در نظام اسلامی، امور حکومتی برعهده مسئولین می باشد. برخورد با منکر واجب است. بنابراین وقتی مردم دولت را امر به معروف می کنند که مثلاً قانون عفاف و حجاب اجرا شود یا نهی از منکر می کنند که مثلا با بدحجابی برخورد شود، بر دولت لازم است که اقدام کند. وقتی دولت در انجام وظیفه شرعی و قانونی خود کوتاهی می کند، متخلفان جری تر و این خود یک منکر است. لذا رییس جمهور باید در عمل، امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نماید. وی افزود: شبهه افکنی خود یک منکر است. طرح مسائلی از قبیل تعامل سازنده در کربلا که هیچ سند مستدل علمی و تاریخی ندارد، درست بعداز مطالب مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، کار صحیحی نیست و اثر نامطلوبی در افکار عمومی دارد. متدینین از رییس جمهور انتظار ندارند که از تریبون نظام اسلامی چنین مسائلی را مطرح کند.


https://shoma-weekly.ir/8VzQZ1