ادب و هنر

نباید فضای کشور دو قطبی شود

کشور در مراحل و شرایط حساسی است. ما به جای ایجاد فضاهای دو قطبی کاذب به مسائل مختلف اقتصادی بپردازیم و با مطالبه از دولت و کمک به آن به کشور خدمت کنیم. در حال حاضر این ترس برای ما به وجود آمده است که کارهایی که در حوزه بانکداری و نفت آماده کرده‌ایم نیز با برخورد امنیتی مواجه شود. دوستان رسانه‌ای کمک کنند تا این فضای امنیتی در حوزه فرهنگ و رسانه را عوض کنیم و فضا به حالت قبل برگردد.
یاسر جلالی- این مستند از جنس کارهای شبکههای اجتماعی است که دولت هم به دنبال رفع فیلتر است. مستند «من روحانی هستم» اولین محصول ما نیست و همین الان ۱۸ اثر بر روی سایت ما برای فروش قرار دارد. کار «مستند من روحانی هستم» جزو مستندهایی است که تاریخ را روایت میکند و «عبرت پژوهی» نیست. یکی از دلایلی هم که ما به سبب آن پذیرفتیم که این مستند را در سایت خود توزیع کنیم همین بوده است. برخی مسائل مربوط به این مستند به ما مربوط نیست. اگر آقای لاریجانی و روحانی و هاشمی با هم اختلاف نظر دارند، این اختلاف نظر به ما مربوط نمیشود.

- در هر دورهای «سفیر فیلم» متهم به گرایشی خاص شده است که این برای ما جذاب است. ما بعد از مستند «یزدان تفنگ ندارد» متهم به انتساب به جریان انحرافی شدیم. بعد از مستند «کدام انحراف؟» متهم به «دولتستیزی» شدهایم و اکنون نیز متهم به «تقابل علیه دولت یازدهم» شدهایم. ما از این اتهامها نمیترسیم. کسی که وارد رسانه میشود، این را باید به صورت پیشفرض بگیرد که در دورههای مختلف برچسبهای مختلفی بخورد. ادبیات امنیتی در فضای فرهنگی پسندیده نیست. تجربه نشان داده کسانی که با این ادبیات وارد فرهنگ شدهاند ماندگار نشدهاند.

توصیه ما این است که فضا را نباید دو قطبی کرد. کشور در مراحل و شرایط حساسی است. ما به جای ایجاد فضاهای دو قطبی کاذب به مسائل مختلف اقتصادی بپردازیم و با مطالبه از دولت و کمک به آن به کشور خدمت کنیم. در حال حاضر این ترس برای ما به وجود آمده است که کارهایی که در حوزه بانکداری و نفت آماده کردهایم نیز با برخورد امنیتی مواجه شود. دوستان رسانهای کمک کنند تا این فضای امنیتی در حوزه فرهنگ و رسانه را عوض کنیم و فضا به حالت قبل برگردد.

* برگزیده نظرات مدیر سفیر فیلم در نشست خبری عوامل مستند «من روحانی هستم»

https://shoma-weekly.ir/Bl43f2