ادب و هنر

نامهربانی با سینمای ضدداعش بازی در زمین دشمن است

همه ما در هر عرصه‌ای برای مقابله با داعش و تفکرات تکفیری وظیفه داریم و این «آوازهای سرزمین من» سهم هنرمندان ما از مقابله با داعش و نشان دادن چهره واقعی این گروه‌های تروریستی است.
لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با نقد عدم حمایت لازم از فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به عنوان تنها اثر سینمایی علیه داعش، گفت: عدم حمایتها که گلایههای هنرمندان را در پی دارد به دلیل عدم استراتژی فرهنگی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: مدتی قبل فیلم بسیار زیبا و ارزشی «آوازهای سرزمین من» را دیدم. ساخت این فیلم جای افتخار و حمایت دارد و باید اقدامات لازم در حمایت این قبیل آثار از سینماگران صورت گیرد و از طرف دیگر نیز نباید تنها از هنرمند بخواهیم تا نسبت به مسائل واکنش نشان دهد اگر یک قرارگاه فرهنگی برای حمایت از آثار ارزشی باشیم دیگر هنرمندی نیست که به خاطر عدم حمایتها گلایه کند. افتخاری در ادامه تصریح کرد: به اعتقاد من اکران نکردن این فیلم و عدم حمایت از آن بازی در زمین دشمن است، همه ما در هر عرصهای برای مقابله با داعش و تفکرات تکفیری وظیفه داریم و این «آوازهای سرزمین من» سهم هنرمندان ما از مقابله با داعش و نشان دادن چهره واقعی این گروههای تروریستی است. اگر میخواهیم امنیت و آسایش در کشور ما همچنان حکمفرما باشد باید از دیده شدن چنین فیلمهایی حمایت شود تا این احساس هنرمندانه و متعهدانه در سایه بیتوجهیها خاموش نشود. آوازهای سرزمین من، فیلمی سینمایی محصول مشترک ایران و لبنان است که از حمایتهای مادی و معنوی حزبالله لبنان برخوردار است و در مقطع فیلمبرداری آن سیدجواد حسن نصرالله، فرزند دبیرکل حزبالله لبنان نیز سر صحنه فیلمبرداری آن حضور پیدا کرد.

https://shoma-weekly.ir/j4hlZ6