نگاه

ناسزا و کرامت

برادران اهل سنت ما در غزه زیر آماج حملات وحشیانه صهیونیست‌ها قرار دارند و می بینیم که برادرانشان در ایران بدون توجه به اختلافات مذهبی به عنوان یک مسلمان وظیفه خود را انجام می‌دهند وحامی اصلی این ملت مظلوم ایران است و این را همه دنیا‌ می‌دانند که ما حامی اصلی همین برادران اهل سنت هستیم. لذا وقتی جبهه باطل این معنا را درک می‌کند، دنبال این است که با دامن زدن به این اختلافات این حمایت‌ها را خدشه دار کند و نقشه خودش را پیش ببرد.
حجت الاسلام محد حسن ذاکری- یکی از ابزارهای کارا که توسط استعمارگران استفاده میشده ومی شود والان هم نظام سلطه و پشت آن صهیونیسم جهانی دنبال میکند، آن است که اختلاف بین مسلمانان و قومیتها را تشدید کند. در طول تاریخ دیدهایم که سلطه گران ونظام سلطه و به فرموده قرآن، یهود و تهدیدی که ما در حال حاضر از‌‌ همان سمت صهیونیسم داریم، دنبال این است که از این اختلاف بین مسلمانان بهره برداریهای خودش را بکند. بقای نظام سلطه در اختلاف بین آحاد مسلمانان است. اینکه ما میبینیم هرچند وقت یکبار اختلاف بین شیعه وسنی دامن زده میشود، در راستای اهداف همین نظام سلطه است. هر وقت یک برنامه ونقشهای برای دنیای اسلام چیده میشود به این بحث دامن زده میشود. مباحثی که ما الان در دنیای اسلام و در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین مشاهده میکنیم، دنباله همین نقشه ها است. در حال حاضر برادران اهل سنت ما در غزه زیر آماج حملات وحشیانه صهیونیستها قرار دارند و می بینیم که برادرانشان در ایران بدون توجه به اختلافات مذهبی به عنوان یک مسلمان وظیفه خود را انجام میدهند وحامی اصلی این ملت مظلوم ایران است و این را همه دنیا میدانند که ما حامی اصلی همین برادران اهل سنت هستیم. لذا وقتی جبهه باطل این معنا را درک میکند، دنبال این است که با دامن زدن به این اختلافات این حمایتها را خدشه دار کند و نقشه خودش را پیش ببرد. نقشه استعمار ایجاد اختلاف است به ویژه انگلستان در این موارد تخصص ویژهای دارد. وقتی کتاب خاطرات سیاستمداران انگلیس وآن کسانیکه در اتاق فکر نشستند را مطالعه میکنیم، در مییابیم سازمانهای جاسوسی اینها دستورالعمل اصلی را ایجاد اختلافات قومی، قبیلهای، طایفهای ومذهبی در بین جوامع مختلف به ویژه مسلمانان قرار دادهاند. سیره اهل بیت علیهم السلام نشان میدهد که نحوه برخورد اهل بیت علیهم السلام با سایر مسلمانان ولو اینکه از نظر عقیدتی با اهل بیت علیهم السلام نبودند از همین دست مداراها و برادریها بوده است. حتی با کسانی که ناصبی بودند یعنی به اهل بیت علیهم السلام ناسزا میگفتند و آنها را مورد شماتت قرار میدادند، هم برخورد کریمانه داشتند. ما در مکتب اهل بیت علیهم السلام پرورش پیدا کردهایم. اهل بیتی که حتی کسانیکه ظلم در حق آنها روا میداشتند با دنیای عطوفت ومحبت مواجه میشدند. این مشی و طریقی که اهل بیت علیهم السلام در اختیار ما قرار دادند بهترین روش برای ما در برخورد با سایر مسلمانان است.

شاید مشاهده شود یک روحانی شیعه خلاف مکتب اهل بیت عمل میکند. خلاف نظر صریح امام رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه عمل میکند. ما معتقدیم که ولایت فقیه در عصر غیبت‌‌ همان ولایت ائمه اطهارعلیهم السلام است. وقتی ولایت مسیری را ترسیم میکند ما باید در‌‌ همان چهارچوب حرکت کنیم. این مطلب نشان میدهد که کینهای پشت این موضوع نهفته است. که قطعا با واسطههای مختلف متصل به‌‌ همان نظام سلطه میشود که به دنبال ایجاد شکاف واختلاف بین مسلمانان است.

نظام سلطه وصهیونیسم جهانی که در پشت پرده این نظام سلطه قرار دارند واتاق فکر اینها محسوب میشود دنبال این است که اتحاد و برادری را از بین مسلمانها دورکند وشیعه به عنوان تنها خطر نظام سلطه است. چون این مکتب، مکتب مبارزه با جهاد وقیام با عقلانیت در برابر نظام سلطه است.

ولی وقتی این جبهه در پشت هر گروهی قرار بگیرد آن گروه میتواند خطر جدی برای نظام سلطه وصهیونیسم جهانی باشد. این جریان به اختلاف شیعه وسنی دامن میزند واهل غزه را مخالف اهل بیت معرفی میکند، یکی از توطئههایی که اینها دنبال میکردند وما در فضای مجازی آن را به وضوح دیدیم و هم چنان رواج بسیاری هم دارد.

بنده تاکید میکنم جوانانی که در هیئات مختلف میروند مراقب باشند که برخی برایشان برنامه دارند. برنامهای که آنها را از مسیر اصلی، عزاداری اصلی، منبر اصلی وروش اصلی منحرف کند.

زمانی ما متوجه میشویم، پای منبر کسی نشستهایم که خوراک اصلی آن جریان منحرف تامین میکند. ملاک تشخیص آن، هم این است که ما هر آنچه که میشنویم با مرجعیت، روحانیت اصیل و در راس همه با قرآن واحادیث اهل بیت علیهم السلام تطبیق بدهیم. در روایت داریم که اگر کلام ما با قرآن در تعارض است، آن کلام را به دیوار بکوبید، یعنی به آن عمل نکنید.

https://shoma-weekly.ir/Falg9O