نگاه

موتلفه اسلامی و ۷ سال دولت روحانی

روابط دولت روحانی با موتلفه در حد تعارفات و احترام متقابل در این ۷ سال بوده است. موتلفه همواره برای دولت آقای روحانی خیرخواهی کرده و تضعیف و تخریب نداشته است.
محمد حاجی- حزب موتلفه اسلامی یکی از موثرترین احزاب موجود کشور است. گستره 31 استانی و شعبات شهرستانی و تجمع فرهیختگان صادق ، پاکدامن ، دارای سلامت مالی ، سیاسی و اخلاقی در این حزب با تجربه ۶۰ ساله این تشکل را یکی از سرمایههای نظام و کشور ساخته است که در انتخابات ها و در همه امور می شود از خدمات این حزب استفاده کرد.

عدم ارتباط با موتلفه

موتلفه اسلامی پس از انتخاب آقای دکتر روحانی برای ریاست جمهوری با حضور مرحوم آقای عسگر اولادی با ایشان دیدار جمعی داشت آقای عسگراولادی به ایشان اظهار داشت ما شما را منا می دانیم و موتلفه بدون توقع آماده همکاری با دولت شما است آقای روحانی نیز استقبال کرد و آقای دکتر آل اسحاق به عنوان رابط تعیین شد ولی در ۷ سال گذشته ارتباطی دولت با حزب موتلفه اسلامی نداشت.

عدم تخریب دولت

موتلفه اسلامی در طول این سال ها علیرغم انتقادات فراوان به عملکرد و به مواضع دولت آقای روحانی بر مبنای سیاست کلان حزب درعدم تضعیف دولتی که مسئولیت دارد ولو ضعیف باشد برخوردی با دولت نداشت و از تخریب دولت خودداری کرد.

تذکرات و تحلیل های خود را نیز مودبانه اظهار نمود متاسفانه دولت اصلاح طلبان اعتدالی از انتقادهای موتلفه و غیر موتلفه نتوانست برنامههای خود را تصحیح و کارآمد سازد.

موتلفه روش دولت را در مذاکرات قبول نداشت

سوء استفاده عناصری در مجموعه دولت و حقوق های نجومی و عدم توجه دولت به آن حمایت از دولت را از بین برد. دولت روحانی در خوشبینی به برجام چنان راه افراط را رفت که مخالفت های علیه برجام را علیه دولت کرد. موتلفه روش دولت را در مذاکرات قبول نداشت. در مقاله برد- برد صراحتاً غلط بودن این نگرش را گوشزد نمود در این مقاله به حق گفته شد که دولتهای آمریکا و اروپا به ایران اسلامی ، برد نمیدهند و انتظار برد از آنها اشتباه است و ایران اسلامی هم نمیتواند به دشمنان اسلام و ملت ایران بردی بدهد.

اگر دولت برجام را در حد یک مذاکره ولو مذاکره مهم مطرح میکرد مخالفتها به دولت برنمی گشت ولی دولت حل مسئله آب و همه چیز را به برجام پیوند زد و بیگانگان احساس کردند که بر جام نقطه حیاتی برای ایران است و فشارها را تشدید نمودند.

در حد تعارفات و احترام متقابل

موتلفه به گواهی مقالات و مواضع هفتگی دبیرکل حزب با دولت برخورد نکرد و مودبانه و سازنده انتقادها و تذکرات خود را اعلام نمود.

خلاصه آنکه روابط دولت روحانی با موتلفه در حد تعارفات و احترام متقابل در این ۷ سال بوده است. موتلفه همواره برای دولت آقای روحانی خیرخواهی کرده و تضعیف و تخریب نداشته است.

دولت روحانی نیز نتوانست از این تشکلی که یک سرمایه و ذخیره است حتی با رعایت منافع خود بهره گیرد. هر دولتی که در خود و فقط همفکران خود محدود شود ، کارنامه درخشانی نخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/OH0615