نگاه

مهم‌تر از هسته‌ای

ترویج عفاف و حجاب حتی از مسئله هسته‌ای نیز مهم‌تر است، به هیچ وجه نباید نسبت‌به شیوع بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه بی‌تفاوت باشیم.
لاله افتخاری- معتقدم ترویج عفاف و حجاب حتی از مسئله هستهای نیز مهمتر است، به هیچ وجه نباید نسبتبه شیوع بدحجابی و بیعفتی در جامعه بیتفاوت باشیم.

بسیاری از قوانین درباره عفاف و حجاب از ابتدای انقلاب بوده؛ ولی اجرا نشده است. علاوه بر آن برخی جریمههایی که برای ناهنجاریها در حوزه عفاف و حجاب در نظر گرفته شده کم تعیین شده است. بسیاری از شبکههای بیگانه علیه این طرح سخن میگویند که نشان از اهمیت طرح صیانت از عفاف و حجاب است.

شکی وجود ندارد که عفاف و حجاب امری فطری است و با آگاهیبخشی به انسانها، این فطرت درونی به جوشش میآید و لذا باید همواره فرهنگسازی و بصیرتبخشی در اولویت باشد؛ اما این مسئله دلیل نمیشود که خدای ناکرده ما نسبت به بدحجابی و بیعفتی در جامعه بیتفاوت یا کم تفاوت باشیم.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی جامع و کامل بود، هرچند هرکسی به ظن خودش سعی کرد وارد عرصه شود و تیری به سمت آن پرت کند و خیلی مورد بیمهری قرار گرفت.

به همین دلیل است که شبکههای ماهوارهای به آن حمله میکنند. اما نمایندگان مجلس در این خصوص دغدغه جدی دارند، وقتی تذکر، سوال و اینگونه اقدامات تاثیری نگذاشت، بعضی از نمایندگان طرحی تهیه کردند. این طرح موازی و همعرض مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست؛ بلکه بهمنزله موتور محرک است تا مسئولین امر را در مقابل یک تکلیف جدی قرار دهد.

چندی پیش و پس از شکلگیری کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس بررسی طرح عفاف و حجاب مورد توجه قرار گرفت. جلسات مشترکی با کمیسیون قضایی و فرهنگی داشتهایم. علاوه بر آن جلساتی هم با همه مسئولان اجرایی چون قائم مقام وزارت کشور، وزارت ارشاد و مرکز پژوهشهای مجلس برگزار شده است. چند ماده در طرح صیانت از عفاف و حجاب به تصویب رسیده است و امید است که به زودی بررسی طرح تمام و به تصویب برسد.

https://shoma-weekly.ir/t4BEpT