نگاه

منتظر پاتک دشمن باشیم!

تک دیپلماسی تهاجمی ایران در برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، استکبار جهانی را سخت عصبانی کرده است.
محمد کاظم انبارلویی- تک دیپلماسی تهاجمی ایران در برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، استکبار جهانی را سخت عصبانی کرده است.
 نخبگان و سران بیش از دو سوم کشورهای جهان طی 6 روز اقامت در تهران تصویری از یک نظام نیرومند ومستقر ومنضبط در تهران مشاهده کردند. رسانه‌های جهان طی 6 روز گذشته ایران را کانون مهمترین فعالیت دیپلماتیک معرفی کردند و سخن از شکست‌های  پی در پی آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌منظور اخلال در نشست تهران به زبان آوردند. رسانه‌های جهان که در بزرگ‌نمایی اپوزیسیون در ایران طی 3 سال گذشته رکورد زده‌اند، مجبور شدند اعتراف کنند صدای اپوزیسیون در طول برگزاری کنفرانس عدم تعهد دارای ارتعاشی بود که حتی خودشان هم نتوانستند آن را بشنوند. امنیت جمهوری اسلامی ایران، نشاط و سرزندگی ملت و حاکمیت در ایران چشم‌های دشمنان را خیره کرد و تصویری از ثبات و اقتدار  ملی را واتاب داد.  از طرفی بیانیه تهران صریحا ازحق جمهوری اسلامی ایران  در زمینه استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای و برخورداری از چرخه سوخت دفاع کرد.
بیانیه تهران به‌طور شفاف ، حفظ و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای و مدرن سازی مستمر آنها و دکترین‌های نظامی نوین که توجیه گر استفاده از آنها علیه کشورهای فاقد سلاح هسته‌ای است را بزرگترین تهدید علیه بشر دانست و تصریح کرد: کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای باید به تعهدات خود در چارچوب ماده 6 پیمان منع اشاعه برای نابودی کلیه سلاح‌های هسته‌ای عمل کنند.
 بیانیه تهران ترور دانشمندان هسته‌ای و محققین ایرانی را اقدامی تروریستی تلقی کرد و با ملت ودولت ایران اظهار همدردی نمود.
 بیانیه اجلاس تهران تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و نیز اقدامات یکجانبه آمریکا علیه دولت و ملت ایران را زیر سئوال برد ونشان داد جامعه جهانی در کدامین نقطه ایستاده است و آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی و چند دولت ورشکسته اروپایی گرفتار جنبش سرمایه‌داری مدعی آن هستند وخود را در مجامع عمومی" جامعه جهانی" معرفی می‌کنند، دروغی بیش نیست.
آمریکایی‌ها و شرکای اروپایی آنها از این پس باید فکری برای مشروعیت اقدامات تجاوزگرانه  خود علیه دولت وملت ایران بکنند.  دو سوم کشورهای جهان در بیانیه تهران به‌طور صریح و شفاف اشغال سرزمین فلسطین و جنایات مستمر صهیونیست‌ها را علت اصلی بحران درخاورمیانه تلقی کردند و خواهان اعاده حقوق ملی  مردم فلسطین و ایجاد کشوری پایدار ومستقل در فلسطین به پایتختی قدس شریف شدند.
دو سوم کشورهای جهان در اجلاس تهران با صدای بلند اعلام کردند " مبارزه با امپریالیسم، استعمار ، استعمارنو، نژاد پرستی  وآپارتاید، استکبار و تمامی اشکال مداخله خارجی ، تجاوز ، اشغال و سلطه‌جویی همچنان به‌عنوان محورهای اصلی در سیاست‌های جنبش غیر متعهدها خواهد بود."
بدون شک دستاوردهای یاد شده در اجلاس تهران مورد حقد، حسد وکینه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است. کاری که در تهران صورت گرفت و حجم ملاقات‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک که  در جریان برگزاری اجلاس غیر متعهدها انجام شد به اندازه ده سال فعالیت‌ دیپلماتیک جمهوری اسلامی است. دولت با هدایت‌های رهبری در سایه اتحاد ملی و انسجام اسلامی با چنین دستاورد شگرفی در عرصه دیپلماسی، شکست سهمگینی را به سیاست‌های خصمانه غرب ، بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کردند. لذا این تک دیپلماتیک یک پاتک از سوی دشمن را می‌طلبد . باید آماده دفع این پاتک بود.
درک درست شرایط تحریم و فهم عمیق از جنگ نرم ما را قادر خواهد ساخت پاتک دشمن را هوشمندانه پاسخ دهیم.
 دوری جامعه‌ سیاسی امروز ایران از التهاب، آرامش روحی و روانی مردم و آمدن ظرفیت‌های عظیم بالقوه و توانمندی‌های به میدان آمده ما را قادر می‌کند پاتک دشمن را شجاعانه دفع کنیم وتک نیرومندی را پس از آن سامان دهیم.

https://shoma-weekly.ir/T9PMTA