نگاه

مقاومت مدبرانه

امروز کریه‌ترین چهره ضد حقوق بشر در جهان رژیم صهیونیستی است. آنها یک بازی دو سر باخت را آغاز کرده‌اند و بزودی نتایج آن را همانند شکست در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه تجربه خواهند کرد. این تجربه جدید، کاملا متفاوت خواهد بود.
محمد کاظم انبارلویی- مقاومت در ایران و منطقه و جهان یک گفتمان مسلط در میان ملت‌ها است. این گفتمان در برابر گفتمان سازش و تسلیم قرار دارد که توسط سرویس‌های جاسوسی دشمن و دنباله‌های داخلی آنها تبلیغ و ترویج می‌شود.
ایجاد اخلال در اقتصاد ملی، تهاجم به پایه‌ها و ارزش‌های دینی مردم، تزریق ویروس واگرایی بین ملت و ترغیب به درگیری‌های قومی و مذهبی،اختلاف افکنی بین نیروهای وفادار به نظام، تشدید تحریم‌ها به‌منظور کاهش درآمدهای دولت و افزایش هزینه‌ها و به انفعال کشاندن مسئولان در تدبیر امور بویژه امور معیشتی مردم در دستور کار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و رژیم صهیونیستی به‌عنوان محور شرارت علیه ملت‌های منطقه و ایران قرار گرفته است. شورای اطلاعات ملی آمریکا برای اولین بار یک افسر اطلاعاتی را به نام جیلیان برنز مسئول امور ایران کرد. مسئول میز ایران در شورای اطلاعات ملی آمریکا مکلف است همه فعالیت‌های ضد ایرانی در این مرکز را هماهنگ کند و تحلیل‌های استراتژیک براساس آخرین داده‌های اطلاعاتی را ارائه دهد.
طبیعی است برای مقابله با شرارت دشمن، ملت‌ ما و نیز نخبگان باید در مسیر گفتمان مقاومت، تدبیر و پیشرفت حرکت کنند.
مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند:" اگر کشور در مقابل فشارهای دشمن مقاومت مدبرانه بکند، نه فقط این حربه کُند خواهد شد بلکه در آینده هم امکان تکرار چنین چیزهایی وجود نخواهد داشت. چون این یک گذرگاه است، این یک برهه است، کشور از این برهه عبور می‌کند."
برهه‌های تاریخ اسلام و ایران و بویژه تاریخ انقلاب اسلامی گواهی می‌دهد هر جا که ما به خدا توکل کردیم و در برابر ستم سر فرود نیاوردیم پیروز میدان بودیم. امروز مسئولان و ملت ما در مسیر تدبیر عبور برای برون رفت از مزاحمت‌هایی هستند که دشمن بر سر راه پیشرفت کشور پدید آورده‌ است . دشمن به بهانه پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری‌های نوین و بویژه فناوری صلح آمیز هسته‌ای تهدیدها و تحریم‌ها را به منظور ضربه به اقتصاد ملی افزایش داده است. ما این تهدید را به سرعت می‌توانیم به فرصت تبدیل کنیم به شرطی که در حوزه اقتصاد؛
1- کاهش وابستگی به صادرات نفت خام
2- مدیریت مصرف
3- استفاده حداکثری از زمان ومنابع بی‌شمار کشور
4- طراحی دقیق الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت
را در دستور کار قرار دهیم و حداقل در اعداد و ارقام بودجه سال آینده آن را دقیق ببینیم.
ایجاد فرماندهی متمرکز و هوشمند اقتصاد مقاومتی و رصد تحولات اقتصادی ایران وجهان، نقش تعیین کننده آموزش، واکنش سریع در برابر حملات اقتصادی، حمایت جدی از فعالان اقتصادی، مبارز جدی با فساد و بها دادن به تولید ملی و ... از جمله این دقت‌هاست.
ضروری است مجلس و دولت با همگرایی و همدلی و همزبانی این مسیر را دقیق طی کنند و از بگو مگوهای بی‌حاصل پرهیز نمایند.
باید جنگ اقتصادی علیه ملت را به‌عنوان یک واقعیت بپذیریم، باید بپذیریم که شرایط جنگی است ودر تمام زمینه‌ها باید آرایش جنگی به‌خود بگیریم، باید بپذیریم دولت در صف مقدم این نبرد قرار دارد و برای شکستن تحریم و دور زدن آنها باید از سوی نخبگان و ملت حمایت شود. باز کردن هر گره از گره‌هایی که دشمن بر سر راه توسعه و پیشرفت کشور پدید می‌آورد، تدبیر لازم ا ست. اگر مقاومت ملت مدبرانه باشد حتما پیروز خواهیم شد.
امروز ملت فلسطین درغزه در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی ایستاده و آنها را به زانو درآورده است. سّر پیروزی آنها فقط اندیشیدن به امر مبارزه است. رژیم صهیونیستی هیچ گاه در 50 سال اخیر به اندازه امروز به استیصال و درماندگی نرسیده بود.
امروز کریه‌ترین چهره ضد حقوق بشر در جهان رژیم صهیونیستی است. آنها یک بازی دو سر باخت را آغاز کرده‌اند و بزودی نتایج آن را همانند شکست در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه تجربه خواهند کرد. این تجربه جدید، کاملا متفاوت خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/IYyc9J