نگاه

مقابل این جریان باید ایستاد

تصور نشود مقابله خبیثانه با خط حیات بخش شهادت به دهها مورد اقدام نهادینه سا زی محدود می‌شود، بلکه مقابله اساسی تر و مهمتر تسریع و تعمیم در ناراضی سازی آحاد مردم و صاحبان اصلی انقلاب است
نصر عزیزی- دو واژه جهاد و شهادت در ذات فرهنگ اسلامی قرار دارند و انقلاب اسلامی در هر مقطعی از تاریخ و در هر فرآیندی همواره همراه و نیازمند این دو بوده است.

مقام معظم رهبری درپیام مبارکشان به مجمع بزرگ تجلیل از شهدای هرمزگان فرمودند:سیاست وحرکت خبیثانه ای با هدف به فراموشی سپردن نمادهای انقلاب به ویژه جهاد و شهادت ادامه دارد که باید مقابل این جریان ایستاد.

تجربه 40 سال گذشته نشان می دهد این حرکت خبیثانه و استکباری در فضای رسانه ای ،عملیاتی، طراحی، تبلیغ واجرا گردیده است و شدت و ضعف آن با فضای مسئولیتی و مدیریتی جریان‌های مسئول مرتبط بوده است. هر اندازه که نگرش تساهل و تسامح و استحاله گری و دنیا طلبی و اشرافی گری وبی تفاوتی و ترس از هیبت پوشالی غربی‌ها و خودباختگی بیشتر بود، بی توجهی و بی رغبتی به فرهنگ جهاد و شهادت هم بیشتر گردید تا جائی که در مقاطعی ، در رسانه های جریان واداده از ارزش‌های انقلاب اسلامی به صورت علنی به تضعیف و تحر یف فرهنگ جهاد و شهادت پرداخته شد و در دولت های هاشمی رفسنجانی، خاتمی و روحانی نه تنها سکوت کردند بلکه دفاع هم نکردند. از طرفی دیگر خائنان ، خبیثان ، جسارت کنندگان ، نویسندگان و هنرمندان این عرصه تشویق وحمایت شدند و از بیت المال ملت در این راه، بهره ها بردند.

درفضای رسانه ای، مقابله آشکار ورندانه با خط سرخ شهادت وآرمان خواهی شهدا ادامه داشته وخواهد داشت. برخی ازاین اقدامات به عهده قلم به مزدان داخلی است ولی نکته مهمتر واساسی تر شناخت شیوه های نها دینه سازی مقابله خبیثانه با فرهنگ شهادت است. یکی ازاین اقدامات، تهی ساختن و بی هویت ساختن مجلس شورای اسلامی از حضور نیروهای متدین ، متشرع ، متخصص ، متعهد ، متشخص ، انقلابی و مردم دار می باشد. با تحقیق می توان در مجلس ششم و مجلس دهم انگشت روی افرادی گذاشت که با هر اقدام و ترفند منافقانه از دروازه شورای نگهبان عبور کردند و رندانه به رفتار خبیثانه خود علیه شهدا ادامه دادند.

شناسایی این گروه کار پیچیده ای نیست، کافی است به نطق ها، مواضع، امضاها، مخالفت‌ها، موافقتها، ارتباطات، حمایت‌ها و حمایت نکردنها، امضاهای هدفدار، بیانیه ها، ماهیت برخی استیضاح ها، جلسات محفلی، سفرهای خارجی وغیره توجه شود تا عمق برخی خباثت ها آشکار گردد.

به یقین می‌توان گفت آنها که برآیند کارشان، بی خاصیت سازی مجلس و از راس امور پایین آوردن آن و وکیل الدوله سازی بوده، مقابله با شهدا را به نهاد مقدس قانونگذاری کشاندند. آنها که مردم را فریب دادند و رای آنها را گرفتند با نام امید، بذر ناامیدی را در جامعه کشتند و پا روی ابدان مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس گذاشته و روبه قبله غرب، درخواست نوشیدن جام زهر برای امام مسلمین کردند هنوز هم کارت مجلس را درجیب دارند، اینها رویارویی با شهدا را به نهاد قانونگذاری کشاندند. مردم بدانند که این جماعت حتی طرح ولایحه برای تامین منافع سرمایه دار وغارت گران بیت المال و جلب رضایت غربی ها تهیه می‌کنند و با علم به اینکه از مقاومت نمایندگان متعهد مجلس و مخالفت شورای نگهبان اطلاع دارند ولی برای خوش خدمتی و فضاسازی و گرا دادن به جریان‌های هرهری مذهب و یا بی مذهب و حفظ رای آنها، حتی در حد کم هم تلاش می کنند.

تصور نشود مقابله خبیثانه با خط حیات بخش شهادت به دهها مورد اقدام نهادینه سا زی محدود می‌شود، بلکه مقابله اساسی تر و مهمتر تسریع و تعمیم در ناراضی سازی آحاد مردم و صاحبان اصلی انقلاب است که با نفوذ دادن امثال دری اصفهانی در محرمانه ترین مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام، آب گوارای حیات ملت را آلوده می سازند. شهدا با ایثار جان خود، رفاه ، آسایش، آرامش ، عزت ، آزادگی ، استقلال و دین باوری مردم را جستجو می کردند ولی امثال چنین افراد تازه به دوران رسیده یا بخت برگشته یا دین به دنیا فروش یا ذلت پیشه برای مردم تولید نارضایتی می کنند.

بعضی می‌گویند چرا اینها با صراحت و شفافیت بیشتری به مردم معرفی نمی‌ شوند تا صف خائنان و خادمان شهدا از یکدیگر جدا شود؟ باید گفت، اگرقرار بود خط نفاق به روشنی چراغ باشد وهمه ظرفیتها وعقول برابر باشند، سوره منافقین هم محدود به جامعه عرب جاهلی بود ولی این چراغ قراراست روشنگر راه ما در همه زمان‌ها وهمه مکان‌ها وهمه شرایط باشد، و آن هم جامعه ای که از بزرگترین و والاترین و مهمترین و موثر ترین و هدایت ساز ترین نعمت امامت و ولایت فقیه و روحانیت بیدار و آگاه و هوشیار برخوردار است. در هنگامه ای که ولی امر ما این هشدار را می دهد، باید اکسیر بصیرت ملت، بیدار و فعال شود و با چنین جریان‌های خبیث مقابله نماید تا حداقل ارکان نظام و مجلس را از لوث وجود آنها پاکسازی نماید و نباید این روند تداوم یابد البته وَلاتَهِنوا وَلاتَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین.

https://shoma-weekly.ir/77xxNq