نگاه

مقابله با نظام سلطه پیام انقلاب است

سیاست تعاملی ضد نظام سلطه انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد چهارمین دهه حیات و پایداری خود شده که بر تمام اصول و آرمانهای خود ایستاده و نمود‌ها و جلوه‌های مختلفی را از خود به جای گذارده است. لذا امروز نام انقلاب اسلامی با نفی سلطه و مقابله با امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم جهانی در هم تنیده است.

حمیدرضا ترقی- یکی از محورهای مهم سخنان مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توجه به ابعاد جهانی انقلاب اسلامی ایران بود. معظم له فرمودند: نمیگوئیم انقلاب از اول با مخاطب قرار دادن کل بشر آمد، نه انقلاب اسلامی «ایران» بود، متوجه مسائل ایران بود، متوجه ایجاد تغییرات بنیادی در ایران بود، اما زبان این انقلاب و پیام این انقلاب پیامی بود و زبانی بود که نمیتواندو نمیتوانست به طبع حال، در مرزهای ایران منحصر بماند. یک مفهوم جهانی، یک حقیقت جهانی یک حقیقت بشری بوسیله انقلاب پیام داده شد که هر کسی در دنیا آن را بشنود  احساس میکند که به این پیام دلبسته است، آن پیام چیست؟ اگر بخواهیم آن پیام را در شکل اجتماعی و انسانی آن در یک جمله بیان کنیم:

مقابله با نظام سلطه پیام انقلاب است

مقام معظم رهبری 26/6/92

نقش نظام سلطه در جنگ تحمیلی هشت ساله

امروز پیچیدگی شرایط و فشارهای ناشی از تحریم برخی ازمحافل سیاسی رابه ضرورت نرمش در برابر آمریکا و پذیرش آن به عنوان یک قدرت برتر متقاعد ساخته و از توجه به ماهیت سلطهجویانه و دشمنی عمیق و ذاتی او با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی غافل کرده است.

تجاوز گسترده دولت بعثی عراق در 31 شهریور 59 علیه خاک ایران به منظور وادار کردن ایران به آزادی گروگانهای آمریکایی لانه جاسوسی آن کشور و اقدامات حمایتی زیر آمریکا از عراق:

1-حذف کشور عراق از فهرست حامیان تروریسم توسط کنگره و باز کردن مسیر ارسال اسلحه به آن کشور

2-تصویب کمک 9 میلیارد دلاری و اعطای وام 2/1 میلیارددلاری برای عراق

3-واگذاری اطلاعات ماهوارهای آمریکا به عراق

4-حمله نیروهای آمریکا به سکوهای نفتی ایران

5-ورود کشتیهای آمریکا به خلیج فارس و زدن هواپیمای مسافربری ایران

6-کمک به صدام برای تولید و به کارگیری سلاحهای شیمیایی

اینها همه نشان میدهد که جنگ تحمیلی عرصه عملی مقابله نظام سلطه با نظام نوپای جمهوری اسلامی بوده که آمریکا، متحدان عربی و حتی شوروی سابق با احساس خطر از سلطه یا هژمونی خویش دارند.

آینده نظام سلطه

بر اساس محاسبات علمی و سیاسی نظام سلطه در حال کاهش هژمونی و نفوذ و گسترش تنفر ملتها از نظام سلطه و فروپاشی اقتصادی با شیب ملایم خواهد بود.

راهکارهای مقابله با نظام سلطه

1-افزایش روزافزون مشروعیت نظام در منظر بینالملل و کم کردن بهانهجوییهای نظام سلطه در حوزههایی مثل حقوق بشر، تروریسم و...

2- افزایش جایگاه و اعتبار ملی و انقلابی در عرصه جهانی بخصوص دراذهان مردم

3-مدیریت افکار عمومی جهان از طریق رسانههای توانمند و حرفهای

4-سرمایهگذاری روی حلقههای مقاومت در کشورهای شیعی و حمایت انقلابی از جریانهای شیعی منطقه

5-بالا بردن توان اقتصادی کشور و کاهش وابستگی اقتصادی به نفت

6-برنامهریزی بلند مدت و دقیق فرهنگی؛ هویتی و سبک زندگی، برنامهریزی روی آینده فرهنگی تمدن اسلامی – انقلابی.

بی شک نظام سلطه با حضور مؤثر انقلاب و نظام اسلامی در صحنه بینالملل و دستاوردهای این حضور از جمله شکلگیری امواج عدالتخواهی جهانی و ظلمستیزی در جهان، یا شکلگیری موج بیداری اسلامی در پرتو انقلاب اسلامی، یا شکل دادن به جریانهای مردمی اسلام گرا در جهان اسلام برای دفاع از حقوق خود، مشکل دارد و همه این موارد که بخشی از آن طرح شد، نشان از عظمت انقلاب کبیر اسلامی ایران و رهاوردهای آن دارد.

اینک جنگ ما با نظام سلطه، جنگ اقتصادی است که در قالب تحریمهای گسترده نمود پیدا کرده است.

 

منطق اسلام در برابر نظام سلطه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعریف نظام سلطه میفرمایند:

نظام سلطه، نظام تقسیم دنیا به ظالم و مظلوم است.

ولی منطق اسلام میگوید: «لاتظلمون ولاتظلمون»، نباید ظلم کنید و نباید بگذارید به شما ظلم بشود.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود میفرمایند: پس نظام سلطه علاوه بر اینکه جنگافروز است، فقرآفرین است، هم فساد کار آنهاست، و گسترش فساد در دنیا و برافروختن آتش میل جنسی، کار آنهاست و اینهاهم در برابر منطق اسلامند.

 

سیاست تعاملی ضد نظام سلطه

انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد چهارمین دهه حیات و پایداری خود شده که بر تمام اصول و آرمانهای خود ایستاده و نمودها و جلوههای مختلفی را از خود به جای گذارده است. لذا امروز نام انقلاب اسلامی با نفی سلطه و مقابله با امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم جهانی در هم تنیده است.

نفی سلطه منعکس کننده ارزشها و مبانی سیاسی انقلاب اسلامی است و استمرار استکبارستیزی را در جوهره انقلاب اسلامی و اهداف آن نشان میدهد.

امروز دولت اسلامی ایران به عنوان تنها دولت اسلامی و سردمدار اردوگاه سلطهستیزان در مقابل نظام سلطه از دو ابزار مقاومت و پیگیری عدالت استفاده میکند و افشای اهداف غرب در مسائل منطقهای و جهانی به حوزه نفوذ ایران خواهد افزود و قدرت چانهزنی ما را در برابر نظام بینالملل ارتقاء میدهد. کاری که به خوبی در نطق رئیس جمهور در سازمان ملل انجام شد.

 

https://shoma-weekly.ir/98WtBp