نگاه

مصونیت دستگاه محاسباتی مسئولین از تحرکات دشمن

رهبر معظم انقلاب اسللامی در طی چند سال اخیر بالغ بر 70 بار به موضوع محاسبه اعم از اشتباه محاسباتی و اختلال در محاسبات و خطای محاسباتی دشمن سخن گفته‌اند. و این بار در جمع کارگزاران نظام بار دیگر بر ضرورت توجه به هدف اساسی دشمن برای ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی ما تأکید مجدد نمودند.

حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسللامی در طی چند سال اخیر بالغ بر 70 بار به موضوع محاسبه اعم از اشتباه محاسباتی و اختلال در محاسبات و خطای محاسباتی دشمن سخن گفته‌اند. و این بار در جمع کارگزاران نظام بار دیگر بر ضرورت توجه به هدف اساسی دشمن برای ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی ما تأکید مجدد نمودند.

بی شک، فشارهای سیاسی و تبلیغاتی بیگانگان و اغواگر‌های بی پشتوانه از سوی قدرتهای استکباری از ابزارهایی است که می‌تواند دستگاه محاسباتی مسئولان جمهوری را دچار انحراف کارکردی نماید.

معظم له فرمودند: « به دنبال آرمان‌های بلند هستیم، دنبال تشکیل جامعه اسلامی، نظام اسلامی، کشور اسلامی، امت اسلامی و تحقق بخشیدن به آرزوهای بزرگ پیامبران و صدیقان و شهیدان هستیم و دستگاههای شیطانی زمان یک جبهه‌اند و طبعاً با یک چنین حرکتی مخالفند. بنابر این کارشکنی می‌کنند و اذیت می‌کنند، تهدید می‌کنند، هدف ایجاد اختلال در نظام محاسباتی و دستگاه محاسباتی من و شما است».

محاسبه در حوزه سیاسی

محاسبه صحیح در حوزه سیاسی و اجرایی مستلزم شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی و پرهیز از سیاه‌نمایی و اغراق بدون افراط و تفریط و همچنین شناخت توانایی‌های اقتصادی و سیاسی و نظامی و رسانه‌ای دنیای استکبار مبتنی بر واقعیات نه بزرگ‌نمایی و اغراق و در نظر گرفتن اراده و سنن الهی حاکم بر نظام جهانی است که تماماً برخوردار از عقلانیت و دوراندیشی است.

این نوع محاسبه با محاسبه صرفاً مادی دشمن و غرب تفاوت فراوانی دارد و وجه ممیز آن در نظر گرفتن اراده و قدرت خدای متعال و معنویت در محاسبات صحیح است.

بر همین اساس هوشمندی، قوه تشخیص، محاسبه‌گری بر پایه عقلانیت و اتکاء به لطف خدا و موقعیت‌شناسی از جمله نکاتی است که رهبری معظم بارها به مناسبت‌های مختلف به مسئولین توصیه کرده‌اند.

معظم له در شهریور سال 91 درجمع نیروهای مسلح منطقه شمال کشور فرمودند: (دستگاههای تبلیغاتی غرب روز و شب در تلاشند که روی ذهن ملت ایران اثر بگذارند و محاسبات مردم را و محاسبات نخبگان را عوض کنند که الحمدلله هر چه هم تلاش می‌کنند، بی فایده است) البته این القائات روی پیروان خط ولایت و پایبندان به اصول و آرمانهای انقلاب و امام و رهبری تأثیری ندارد.

مستعدین برای اختلال محاسباتی

تلاش غرب و استکبار جهانی برای اختلال در محاسبات، نخبگان و مردم قطعاً بی نتیجه نیست و نبوده زیرا در طی قرن گذشته بر اساس مستندات تاریخی و حقایق تلخ موجود روشنفکران غرب‌زده و نخبگان غرب‌گرا که نگاه‌شان به بیرون بوده و اعتقاد و باوری نسبت به ظرفیت‌های داخلی کشور نداشته‌اند نوعاً دچار اختلاف محاسباتی شده‌اند.

آیا غرب‌گرایان و روشنفکران غرب‌گرا که دلباخته غرب و تمدن آن هستند، یادشان رفته که چگونه:

- دیکتاتوری رضاخانی بوسیله انگلیسی‌ها در کشور ما برپا شد!

- غربی‌ها نفت ما را بردند ؟ قراردادهای ظالمانه را بر این کشور تحمیل کردند!

- کودتای 28 مرداد را راه انداختند و دولت ملی را ساقط کردند!

- از دیکتاتوری محمدرضا پهلوی حمایت کردند و کشور را به فقر و فلاکت انداختند!

- از صدام حمایت کردند و در برابر انقلاب و ملت ایران ایستادند!

متأسفانه به تعبیر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند علیرغم این تجربیات فوق باز هم روشنفکر غرب‌زده، چون دستگاه محاسباتی‌اش دستگاه اختلاف یافته‌ای است، این تجربه‌ها را نادیده می‌گیرد و از آن بهره و درس نمی‌گیرد و باز هم از غرب‌گرایی و تابع غرب شدن و بازگشت غربی‌ها به کشور حمایت می‌کند.

معظم له هشدار دادند که:

امروز بعضی‌ها باز دلشان می‌خواهد برگردند به همان شکل سابق، همان جریان‌های غرب‌زده جریانهایی که عاشق غربند، ملت را تحقیر می‌کنند، داشته‌ها را تحقیر می‌کنند، فرهنگ و هویت ملی را تحقیر می‌کنند. به نفع مسلطین غربی کار می‌کنند. دلشان می‌خواهد که همانها دوباره بیایند و بر امور کشور، فرهنگ کشور، جهت‌گیری کشور، شاخص معیین کنند و معرفی کنند، سپس معظم له می‌فرمایند: در مقابل اینها باید ایستاد.

عوامل ایجاد اختلال در محاسبات

رهبر معظم انقلاب اسلامی سه علل را موجب ایجاد اختلال در محاسبات افراد و مسئولین و نخبگان می‌دانند: 1- اغوا 2- تهدید 3- تطمیع

کسانی که فریب حیله‌های دشمن را بخورند ودر اثر عدم شناخت دقیق از دشمن دچار اشتباه شوند.

کسانی که از تهدیدات توخالی دشمن بهراسند و تاب تحمل در برابر آن را نداشته باشند.

کسانی که با پست و مقام و دنیا و ثروت و... تطمیع شده و خود را به دشمن بفروشند. اینها قطعاً مستعد ایجاد اختلاف در محاسباتشان توسط دشمن هستند.

هدف دشمن از ایجاد اختلاف در محاسبات

هدف دشمن این است که مسئولین و ملت ایران در نهایت به یک محاسبه‌ای برسند که احساس کنند ادامه این راه (دستیابی به آرمانهای اسلامی و ساختن جامعه نمونه اسلامی مقتدر و مستقل) به صرفشان نیست و صلاح نیست در مقابل آمریکا و در مقابل استکبار و عمال آن بایستد و مقاومت کند و آرمانهایی رادنبال کند که با منافع استکبار مغایر است، بلکه با استکبار سازش کرده و دست از استقلال‌طلبی و عدالت و صلح و مبارزه با ظلم بردارد.

توصیه مهم رهبری به دولت

رهبر معظم انقلاب در دیدار اختصاصی ماه مبارک خود با هیئت دولت با صراحت به دولت تأکید کردند که در کشور در جریان هستند یکی پای‌بند به نظام وانقلاب و امام و اسلام و یکی مطیع و مروج و مبلغ غرب اینها که تابع و مروج غرب هستند و توسعه و پیشرفت را در وابستگی به غرب می‌دانند، نباید تقویت و مورد حمایت دولت قرار گیرند، و دولت مجاز نیست از بیت‌المال به این جریان کوچکترین کمکی بکند.

https://shoma-weekly.ir/YM16Zl