نگاه

مسیر 75 ساله جبهه مقاومت

انقلابی که در ایران بوجود آمد، زمینه ساز حوادث و تحولات منطقه را رقم زد.
محمد کرمی راد- موضوع جبهه مقاومت ؛ از لبیک شهدای مؤتلفه اسلامی به هل من ناصر امام خمینی در ماجرای کاپیتولاسیون حسنعلی منصور و شهادت در 26 خردادماه 1344 تا لبیک های مکرر در ادامه نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیرات شگرف آن در بین ملتهای منطقه یکی از الطاف خفیه الهی بودهاست.

در حقیقت اگر درک درستی از ولایت مطلقه فقیه داشته باشیم و نیز مأموریت الهی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره)، درمیآبیم اصل ماجرای قیام معظم له در شرایطی که نظام دوقطبی در جهان حاکم بود، همان وعدههای الهی تحقق پیدا کرد و زمینه ساز ظهور مولا و آقایمان حضرت حجت بن الحسن عسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف شدهاست.

بیش از نیم قرن از قیام حضرت امام خمینی(ره) میگذرد و هنوز طراوت و تازگی در ادامه این راه در بین النسلی میگذرد.

ترور محمد انور سادات رئیس جمهور مصر را میتوان در زمره بیداری اسلامی و تأثیرات انقلاب اسلامی ایران به شمار آورد.

حوادثی از این دست در منطقه و شکل گیری مقاومت حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین نیز از همین وقایع نشاَت گرفته است. لبیک یا خمینی در هشت سال دفاع مقدس از سوی جوانان این مرز و بوم در حقیقت در راستای لبیک یا حسین(ع) قرار گرفت و اُبُهّتِ دو ابرقدرت را از هم فروپاشید.

پس از آن جبهههای مقاومت در منطقه از ایران اسلامی الگو گرفتند و موجبات تحولات بزرگی را در منطقه فراهم آورد.

در این رابطه، بقول سران رژیم صهیونیستی انقلاب ایران زلزلهای سیاسی در منطقه بود و زلزلهای دیگر در سرزمینهای اشغالی رُخ داد که حیات سیاسی اشغالگران را به خطر انداخته است.

یعنی انقلابی که در ایران بوجود آمد، زمینه ساز حوادث و تحولات منطقه را رقم زد.

به عنوان مثال میتوان حوادث تاریخ سازی که در جنگ ۳۳ روزه در لبنان و جنگ ۲۲ روزه در نوار غزه، اتفاق افتاد، آرمانهای رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن را برباد داد.

در این سالهای اخیر، جنگهای صورت گرفته در منطقه نیز از همین دست وقایع شکل گرفته است.

جنگ نیابتی سربازان جبهه تکفیری آل سعود تحت عنوان داعش و جبهه النصره و... در منطقه نیز از همین وقایع است که بدنبال آن، جوانان گمنام و شهادت طلب، از کشورهای مختلف در اطراف و اکناف بسیج شدند تا در مبارزه با جبهه تکفیری غربی، عربی، عبری لبیکی دیگر به مقتدایشان بگویند و در قالب تیپهای فاطمیون، زینبیون و حیدریون و... شکل بگیرند و مقابله ای جانانه و ماندگار از خود بجای آورند.

یک لبیک دیگر کافی است که بساط رژیم صهیونیستی را درهم بپیچد و صد البته زمینههای شکلگیری این حرکت در پیامهای اخیر جانشین خلف و شایسته حضرت امام یعنی مقام معظم رهبری، با همان روحیهای که امام و مقتدایمان داشت، با ارسال پیامهایی جوانان غرب و غرب را به سوی اسلام واقعی دعوت مینمایند. باشد تا طبق وعدهای که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در شهریورماه 1394 دادند؛ به یاری خدای متعال زمینه فروپاشی رژیم اشغالگر قدس را کمتر از ۲۵ سال شاهد باشیم.

ان شاءالله.
https://shoma-weekly.ir/Rcwn8i