نگاه

مسیر قبلی‌ها را نروید

رئیس جمهور هم باید به این نکته توجه کند که این ملت ایران بودند که به وی رای دادند نه جناح‌ها. رئیس جمهور نباید خود را وامدار جناح‌ها بداند. عده‌ای توقع دارند وزارت علوم سهمیه آن‌ها باشد و از این روی به رئیس جمهور فشار می‌آورند که گزینه‌های آن‌ها را معرفی کند، رئیس جمهور زمانی می‌تواند کار خود را انجام دهد که هماهنگی و تعامل با سایر قوا را در پیش گیرد.

احمد کریمی اصفهانی- با عدم تعامل دولت و مجلس این شائبه به وجود میآید که نکند دولتیها میخواهند سستیها و کم کاری خود را به گردن مجلس بیندازد و بگویند مجلس دست ما را بسته است در حالیکه بهتر این است که با تعامل کامل با نمایندگان بنشیند.

مجلس با توجه به سوگندی که یاد کرده، متعهد است برای رای اعتماد به گزینه پیشنهادی بررسی کامل و دقیقی از سوابق وی داشته باشد. این یک تکلیف شرعی است.

رئیس جمهور هم باید به این نکته توجه کند که این ملت ایران بودند که به وی رای دادند نه جناحها. رئیس جمهور نباید خود را وامدار جناحها بداند. عدهای توقع دارند وزارت علوم سهمیه آنها باشد و از این روی به رئیس جمهور فشار میآورند که گزینههای آنها را معرفی کند، رئیس جمهور زمانی میتواند کار خود را انجام دهد که هماهنگی و تعامل با سایر قوا را در پیش گیرد.

نمیگوییم فرد مورد نظر حتما اصولگرای دبش و شش دانگ باشد، بلکه میگوییم حداقل فرد مورد قبول دو طرف باشد و هدفمان از این حرفها تنها کمک به دولت است چرا که رهبر معظم انقلاب نیز در کمک به این دولت به همه و از جمله نمایندگان توصیه کردهاند و ما هم به دنبال این هستیم که هر کمکی که از دستمان بر میآید به دولت اعتدال گرای تدبیر و امید انجام دهیم.

ما نگران این هستیم که تقابل دولت دهم با مجلس در این دولت نیز تکرار شود، دولت باید از استحکام بیشتری برخوردار باشد و مراقب این موضوع باشد، نه آنکه این اتفاقات دولت را به فکر مقابله با مجلس بیاندازد.

شخص رئیس جمهور که سابقه حضور در مجلس را نیز داشته و جلساتی با عنوان «جلسه عقلا» برگزار میکرده بهتر میداند که کار عقلایی این است که گزینه شایسته معرفی شود.

تا به حال روسای سه قوه به خوبی در کنار هم فعالیت داشتهاند و در مدیریت کلان مشکل خاصی وجود نداشته است. در همه باید در راستای پیشرفت نظام حرکت کنند و اگر سه قوه گوش به فرمان ولایت باشد. قطعاً پیشرفت میکنیم و به صلاح کشور خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/w9gFbp