نگاه

مسجد سنگر مستحکم جنگ نرم

مساجد پایگاه مقابله با دشمنان است و امروز که دشمنان از هر سو حملات خود را علیه ما ایجاد کرده‌اند و شناسایی آن مشکل شده می‌توانیم به مقابله با آن از طریق مسجد قدم برداریم. طرح تلاوت نور باید این زمینه را ایجاد کند که افراد با ورود به مسجد بتوانند از آموزه‌های قرآن در اصلاح سبک زندگی و برنامه‌های خود استفاده کنند.
دکتر لاله افتخاری- امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان نظام اسلامی در قالب جنگ نرم عقاید، فرهنگ و زندگی ما را آماج سناریوهای ضدفرهنگی خود قرار دادند و در این وضعیت به صراحت میتوان گفت مسجد پایگاه مقابله و رویارویی با دشمنان است. مسجد محل محاربه با دشمنان بوده و قرآنکریم نیز بهترین نسخه و الگو برای رویارویی در عرصه جنگ نرم با دشمنان است.

قرآن سبک زندگی اسلامی را به بهترین شکل به ما میآموزد و لذا گسترش فرهنگ قرآنی برای تبیین سبک زندگی اسلامی مسئله حائز اهمیتی بوده که مساجد باید در این ظرفیت سهم عظیمی داشته باشند.

مساجد باید سهمی در تربیت حافظان قرآن داشته باشند، بالاترین خدمت، گسترش فرهنگ قرآن، فهم، عمل و ایجاد وابستگی میان مردم با قرآن است.همچنین مساجد میتوانند براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب نقش خود را تربیت ده میلیون حافظ قرآن انجام دهند.

مساجد پایگاه مقابله با دشمنان است و امروز که دشمنان از هر سو حملات خود را علیه ما ایجاد کردهاند و شناسایی آن مشکل شده میتوانیم به مقابله با آن از طریق مسجد قدم برداریم. طرح تلاوت نور باید این زمینه را ایجاد کند که افراد با ورود به مسجد بتوانند از آموزههای قرآن در اصلاح سبک زندگی و برنامههای خود استفاده کنند.

https://shoma-weekly.ir/ujazd8