نگاه

مردم کارفرمای دولت هستند

مردم در واقع ستون و پایه های اصلی نظام ما هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال خود فرمودند مردم کارفرما هستند و مسئولین خدمتگزار آنها.

فاطمه رهبر- مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران حاکمیت مردم بر سرنوشت سیاسی خود است، امروز برخلاف رژیم گذشته مردم در تعیین و انتخاب همه مسئولین نظام دخیل هستند و ما در سی و شش سال گذشته دیدیم که مردم بهطور متوسط هر ساله در پای صندوقهای رأی حاضر شده و مسئولین نظام خود را انتخاب میکنند.

مردم غیر مستقیم در انتخاب دیگر مسئولین نظام هم نقش دارند بهعنوان مثال مردم رئیسجمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب میکنند. رئیسجمهور برای تشکیل کابینه وزرا را انتخاب میکند و وزرا از مجلس رأی اعتماد میگیرند که درواقع، این رئیسجمهور و نمایندگان قبلا با رأی مردم انتخاب شده وآنها وزرا را انتخاب میکنند.

استقلال و آزادی از دیگر دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است، در سایه استقلال امروز ملت ما خود به یک قدرت جهانی تبدیل شده و زورگویان و مستکبران جهان دیگر نمیتوانند مانند گذشته اهداف شوم خود را در مملکت دنبال کنند. همچنین آزادی ملت باعث شد تا مردم ما راه سعادت دنیوی و آخرت خود را انتخاب و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

تأثیرپذیری مردم جهان از نظام ما و تلاش برای رهایی از یوغ استکبار و استعمار و همچنین بیداری اسلامی از دیگر دستاوردهای نظام ما محسوب میشود، امروز مقاومت اسلامی با دستان خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی سالهاست مقاومت میکند یا ملتهای آزاده جهان در برابر حاکمان مستبد خود به مبارزه برخاستند که بیتأثیر از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ما نیست.

نظام جمهوری اسلامی بهترین نوع نظام سیاسی جهان است، در واقع نظام ما یک نظام مردم سالاری دینی است که برگرفته از رأی مردم و اجرای قوانین اسلامی است که همه خواستههای بشری را در خود دارد؛ اما باید برای تحقق همه اهداف و آرمانهای آن تلاشهای زیادی صورت گیرد.

نقش و اهمیت مردم در نظام جمهوری اسلامی بسیار والا است، مردم در واقع، ستون و پایههای اصلی نظام ما هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال خود فرمودند مردم کارفرما هستند و مسئولین خدمتگزار آنها.


https://shoma-weekly.ir/A2bkoU