نگاه

مرحوم پرورش اگر زند‌ه بود‌

مرحوم پرورش اگر اکنون زند‌ه بود‌ می‌گفت حول پرچم اصولگرایی جمع شوید‌ که تفرقه شما را به شکست نکشاند‌. ازاین‌رو ما باید‌ از این فرصتی که امشب ایجاد‌شد‌ه نتیجه بگیریم که راه سختی د‌ر پیش د‌اریم و به‌هیچ‌وجه هفته‌ها و ماه‌های آیند‌ه سهل و ساد‌ه نیست و خطر تفرقه اصولگرایی را تهد‌ید‌ می‌کند‌.
دکتر غلامعلی حداد عادل- بنده با آقای پرورش از قبل از انقلاب رفیق بودم و با اوج گرفتن انقلاب اسلامی در سال 57 ثمره زحمات ایشان در اصفهان آشکار شد، وی گروهی از جوانان متدین را در اصفهان به عرصه انقلاب کشاند چراکه زبان نسل جوان را بهخوبی میفهمید و از زمانی که انقلاب به پیروزی رسید و در ستاد استقبال امام بود تا آخرین روز زندگی که توان داشت در خدمت انقلاب بود.

در آن زمان بنده معاون وی بودم اما متاسفانه دوران وزارت ایشان طولانی نشد هرچند بعد از آن نیز در مجلس، شورای عالی دفاع و در روزنامه رسالت و در هرجایی که بود برای انقلاب حاضر بود هر کاری انجام دهد.

وقتیکه ایشان به اصفهان بازگشت کارهای سیاسی و فرهنگی خود را دنبال کرد و در اصفهان که امواج متلاطمی در آنجا به وجود آمد و جریانهایی سر بر آوردند و میدانستیم یکی از دغدغههای امام باوجود جنگ مسائل اصفهان بود و مرحوم پرورش بهعنوان یک نیروی مؤمن در برابر جریانات انحرافی آن زمان که در اصفهان بودند ایستادگی کرده و راه را گم نکرد.

این اصطلاح اصولگرایی در آن زمان اسمش نبود اما رسمش وجود داشت به همین دلیل میتوانم بگویم پرورش یک اصولگرای به معنای واقعی کلمه بود و از نظر فکر و عمل در اردوگاه اصولگرایی قرار داشت و آقای پرورش هم در دوران امام (ره) و هم در زمان حضرت آیتالله خامنهای با سربلندی بیرون آمد و اگر امروز زنده بود توصیهاش به همه ما این بود که قدر اصولگرایی را بدانیم. مرحوم پرورش اگر اکنون زنده بود میگفت حول پرچم اصولگرایی جمع شوید که تفرقه شما را به شکست نکشاند. ازاینرو ما باید از این فرصتی که امشب ایجادشده نتیجه بگیریم که راه سختی در پیش داریم و بههیچوجه هفتهها و ماههای آینده سهل و ساده نیست و خطر تفرقه اصولگرایی را تهدید میکند.

همهکسانی که خود را پیرو راه امام و رهبری و اسلام میدانند این است که اختلافهای جزئی کنار گذاشته شود و بدانند یک امتحان بزرگ در پیش روداریم.

امتحان این است که آیا انقلاب را برای تشکل و حزب خود میخواهیم یا همه را برای انقلاب میخواهیم. امروز همه اصولگرایان باید برای حفظ انقلاب اسلامی دستبهدست هم بدهیم برای حفظ انقلاب و خدمت به آن.

https://shoma-weekly.ir/V5Wflt