نگاه

مرحوم حبیبی در برابر این فشارها محکم می‌ایستاد

مرحوم حبیبی در برابر این فشارها محکم می‌ایستاد و ذره‌ای عقب‌نشینی و کوتاهی نمی‌کرد و نظارت‌ها طبق قانون به‌طور قاطع انجام و از تخلفات جلوگیری می‌شد.

فضل‌الله فرخ- د بنده از سال‌ها قبل از عضویت مرحوم محمدنبی حبیبی در مؤتلفه اسلامی تا حدی با ایشان آشنایی داشتم. به‌طور خلاصه می‌توانم از ویژگی‌های ارزنده ایشان به ایمان قوی، خلوص، بصیرت، پشتکار، مسئولیت‌پذیری در پست‌های مهم انقلاب اسلامی از قبیل استانداری، شهرداری، بنیاد مستضعفان، بنیاد الغدیر، هیئت‌های نظارت شورای نگهبان و...، تقوا، ساده‌زیستی و دوری از اشرافیت، پاکدستی در مسئولیت‌های مختلف، عشق و ارادت به اهل‌البیت(ع) و قاطعیت در مسائل مذهبی و سیاسی و ایستادگی در برابر خطوط انحرافی اشاره کنم.

در دوره‌ای طولانی بنده در هیئت‌های نظارت شورای نگهبان با مرحوم حبیبی همکاری داشتم. ایشان غالباً رئیس هیئت نظارت یا عضو هیئت نظارت بود. بنده هم عضو هیئت نظارت بودم. دوره سختی بود، چون اجرای انتخابات دست اصلاح‌طلبان بود و آنها غالباً سعی می‌کردند اعمال نفوذ کنند و هیئت‌های اجرایی را کاملاً یکطرفه و از جناح خود تشکیل دهند. ما نیز طبق قانون در مقابل آنها می‌ایستادیم. لذا از طرف برخی مسئولین وقت تحت فشار قرار می‌گرفتیم. مرحوم حبیبی در برابر این فشارها محکم می‌ایستاد و ذره‌ای عقب‌نشینی و کوتاهی نمی‌کرد و نظارت‌ها طبق قانون به‌طور قاطع انجام و از تخلفات جلوگیری می‌شد.

روحش شاد و یاد و خاطراتش گرامی باد.

https://shoma-weekly.ir/lyuN8v