نگاه

مدیریت جمعی مجلس یازدهم

نوع ویژ گیهای مدیریت جمعی قوه مقننه را تعیین می‌کنند و باید مورد توجه نمایندگان محترم درابتدای شروع به کار مجلس یازدهم باشد.
نصر عزیزی

1_ شاید بزرگترین انحراف درنگاه مدیریت در نظام اسلامی، جابجایی اولویت شاخص ها به جای اشخاص باشد و بزرگترین چالش نظام ما همین موضوع است.درفرآیند تمدن سازی اسلامی، چالش مدیریت و دولت به معنای اعم آن، درمرحله سوم قرار دارد.

2_ در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی، چه انتظاری از مجلس یازدهم هست و مردم با چه رویکردی به شاکله این مجلس رای داده اند و ماموریتهای مهم آن کدامند؟ پاسخهای مشخص شده و دسته بندی گردیده، نوع ویژ گیهای مدیریت جمعی قوه مقننه را تعیین میکنند و باید مورد توجه نمایندگان محترم درابتدای شروع به کار مجلس یازدهم باشد.

3_ اگر فرض براین باشد رابطه تناسبی مستقیمی بین معیارها و شاخصها با انتخاب مدیریت جمعی مجلس اعم از رئیس و غیره برقرار باشد که هست، حداقل 21 شاخص وجود دارد که مبنا وملاک سنجش و امتیاز دهی برای احرازجایگاهها خواهند بود و مدعیان هر جایگاه را باید برآن اساس گزینش و درمعرض انتخاب وسپس امتحان قرار داد.

4_ بدون تردید نمایندگان محترم و منتخب، هر کدام دارای بسیاری از ظرفیتها و تجارب وتخصص ها هستند که میدان بسیار وسیع خدمت در مجلس برایشان فراهم هست، لذا گمانه زنی های متعارف و یا غیرمتعارف برای جایگاه ریاست وغیر آن، و تمرکز براولویت های شخص محوری با آرمانگرایی و واقع نگری مجلس یازدهم نه تنها تناسب ندارد بلکه رویکردی تشویش ساز و مشغول سازی بی فایده خواهد بود.

5_ با نگاه تناسب ظرف و مظروف، بهترین حالت، تمرکز و تاکید روی شاخصها، و بر آن اساس، توجه به شخصیتها وادعاها و درنهایت انتخاب اشخاص هست که انشاءالله شاکله مجلس خدمتگزار یازدهم را سامان میدهد
https://shoma-weekly.ir/MxBBbv