نگاه

مجلس مقتدر در سایه هیئت رئیسه هماهنگ و یکپارچه

ین‌گونه نباشد که این سه نفر که اصل کار هیئت رئیسه مجلس هستند با همدیگر فاصله داشته باشند یا نتوانند هماهنگ با هم کار کنند. هر اندازه که این سه نفر با هم یکی، مقتدر و با برنامه باشند بر هیئت رئیسه که از عناصر دیگری شکل می‌گیرد و در اداره مجلس یازدهم ـ که مجلس گام دوم است ـ بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

اسدالله بادامچیان- مجلس گام دوم انقلاب اسلامی که مجلس یازدهم هست، مجلس بسیار مهم و سرنوشتسازی است. بدیهی است این مجلس به همان اندازه که در کشور، منطقه و جهان سرنوشتساز و تأثیرگذار است، اداره و مدیریت آن هم از اهمیت ویژهای برخوردار است. اگر مدیریت متحد، هماهنگ، مؤثر و در خط ارزشها و بر مبنای منشور بیانیه دوم شکل بگیرد میتوان امیدوار بود هم رضای خداوند به دست آمده و هم رضایت امام زمان(عج)، روح بلند شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی حاصل شده است و هم ملت از این مشکلات نجات پیدا میکند. این امر در گرو آن است دوستانی که خود را برای هیئت رئیسه مطرح کردهاند و همگی مورد احترام من هستند، با هم به این نقطه برسند که چه کسی بیشتر مورد توجه نمایندگان است و خودشان با همدیگر به تفاهم برسند و هیئت رئیسهای متشکل از رئیس و دو نایب رئیس که با هم متحد، یکپارچه و هماهنگ هستند شکل بدهند.

سه نفر با هم یکی

اینگونه نباشد که این سه نفر که اصل کار هیئت رئیسه مجلس هستند با همدیگر فاصله داشته باشند یا نتوانند هماهنگ با هم کار کنند. هر اندازه که این سه نفر با هم یکی، مقتدر و با برنامه باشند بر هیئت رئیسه که از عناصر دیگری شکل میگیرد و در اداره مجلس یازدهم ـ که مجلس گام دوم است ـ بسیار تأثیرگذار خواهند بود. در عین حال نمایندگان در سایه این مدیریت مقتدر میتوانند بهخوبی فعال و پرکار باشند. ملت هم از آنها پشتیبانی میکنند و رهبری معظم انقلاب هم از آنها حمایت میکند.

میرسلیم بهترین گزینه

به نظر من این ترکیب با این مسئله پیش میآید که آقای مهندس میرسلیم ریاست مجلس را داشته باشند. به علت اینکه ایشان هم فرهنگی است و هم ارتباط بیشتر با مقام معظم رهبری داشتند و هم دارای پشتوانه مؤثر حزب مؤتلفه اسلامی هستند. هم اینکه با توجه به بیانیه گام دوم و تمدن اسلامی ایشان در باره تمدن اسلامی، اسلام، تفسیر و فرهنگ اسلامی و سوابق کارهای فرهنگی شایستگی بیشتری دارند. در عین حال در کنار ایشان دو نفر از عزیزانمان که توانمندی اجرایی خوب و سوابق اداره مجلس را داشته باشند نایب رئیسی مجلس را به عهده بگیرند و سه نفری قبل از اینکه به رأی برسند با هم تفاهم کنند و در جلسهای با نمایندگان اعلام کنند ما سه نفر با هم یگانه کار میکنیم و نمایندگان هم رأی بالایی به اینها رأی بدهند تا ریاست مجلس و دو نایب رئیسش با رأی بالای نمایندگان بار مسئولیت را به دوش بگیرند که بهتر بتوانند کار کنند.

هدف همه رضایت خدای متعال

به نظر من این راهکار بسیار صحیحی است و امیدواریم این نظر مورد پذیرش اکثریت نمایندگان محترم قرار بگیرد و از طریق خدمت بهتر و بیشتر که هدف همه است انشاءالله همگی رضایت خدای متعال را به دست آورند.

https://shoma-weekly.ir/GpV0WZ