نگاه

مجلسی که مردم می‌خواهند

منتخبین مجلس دهم با تشکیل جلسه و کارگروههای تخصصی مطالبات مردم و ویژگی‌های مورد نظر رهبری رابا دقت مورد بررسی قرار داده و راهکارهای رسیدن به آن را تدوین نمایند.
حمید رضا ترقی- حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رأی در سراسر کشور و آفرینش حماسهای دیگر در سپهر سیاست ایران، بار دیگر بلوغ ملت ایران را در اهمیت دادن به مشارکت سیاسی در سرنوشت خود را نشان داده. در شرایطی که فشار اقتصادی و رکود کسب و کار بیشترین فشار را بر زندگی مردم کشورمان وارد ساخته و موجب شده عمدتا زن و مرد با هم کار کنند تا زندگی خود را بتوانند اداره کنند و دغدغه بیکاری فرزندان فارغالتحصیلشان و فقدان درآمد در کسب و کار بخاطر رکود بی سابقه پدید آمده موجب نارضایتی آنها از وضع موجود اقتصادی شده و صدها هزار کارگر کارخانجات و بنگاههای اقتصادی به علت ورشکستگی و تعطیلی بیکار شدهاند و فاصله درآمدی فقیر و غنی در کشور افزایش یافته و مستمری محرومان و نیازمندان علیرغم تورم بوجود آمده هیچ افزایش نیافته و وعدههای اقتصادی دولت نوعا تحقق نیافته است. در چنین شرایطی که دشمن با انواع تبلیغات و القائات خود در جهت کاهش میزان مشارکت با تحریم انتخابات فعالیت کرده و برنامهها و هزینههای متعدد و فراوانی را برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات متحمل شده، مردم با نشاط و احساس مسئولیت پای صندوقهای رأی رفته و نمایندگانی را برای شکلگیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان آینده برگزیدند.

انتخابات قد برافراشتن ملی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم نجفآباد فرمودند:

انتخابات صرفا برگه رأی را بنام کسی انداختن نیست، انتخابات در کشور ما؛ قد برافراشتن ملی است.

ملت با انتخابات در مقابل دشمن سینه سپر میکند، عرض اندام میکند.

وقتی دشمن مشاهده میکند که بعد از 37 سال با این همه فشار، با این تحریمهای ظالمانه، با این تبلیغات غرضآلود و خباثتبار نتوانسته است مانع مردم از بیعت با نظام بشود، عظمت این انقلاب در چشم او هیبت پیدا میکند. ملت ایران عظمت پیدا میکند، انقلاب او عظمت پیدا میکند. 5/12/94

مردم چه مجلسی میخواهند؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی با رد دو قطبی القائی دشمنان و بعضی عناصر آنها در داخل کشور که عدهای خواستار مجلس دولتیاند و عدهای بدنبال مجلس ضددولتی هستند، و تأکید بر این حقیقت که مردم ایران نه مجلس دولتی میخواهند و نه مجلسی ضددولتی، مجلس مورد نظر مردم اینگونه تشریح و تبیین فرمودند:

1- مجلسی که به وظایف خودش آشنا باشد

2- مجلسی که بداند چه بر عهده اوست در قانون اساسی

3- مجلسی که اعضای آن متعهد به اسلام و انقلاب باشند

4- مجلسی که اعضای آن متدین باشند و حرکات و تصمیمات آنها بر اساس دین صورت گیرد

5- مجلسی که اعضای آن شجاع باشند و جز از خدا نترسند

6- مجلسی که مرعوب آمریکا نباشد و از رجزخوانیها و تهدیدات توخالی آن نترسد

7- مجلسی که علاقمند واقعی به پیشرفت کشور باشد

8- مجلسی که پیشرفت کشور را در تربیت علمی جوانان با استعداد این کشور و این ملت بداند

9- مجلسی که درد مردم را بشناسد، درد کشور را بشناسد و در صدد درمان و علاج آن دردها باشد

10- مجلسی که فریب ترفندهای دشمن را نخورد

11- مجلسی که به عزت ملی و استقلال ملی اهمیت بدهد و عزت ملی را پایمال نکند، استقلال ملی را پایمال نکند

12- مجلسی که در مقابل طمعورزی و زیاده خواهی استکبار بایستد

13- مجلسی که در مقابل قدرتهایی که دستشان از ایران کوتاه شده و میخواهند دوباره برگردند و زمام قدرت را دوباره در این کشور بدست بگیرند(آمریکا و انگلیس)، بایستد

14- مجلسی که برای تحقق اقتصاد درونزا وقت گذاری کرده و ریلگذاری کند و دولت را موظف به حرکت در آن جهت نماید

15- مجلسی که در درون آن عناصر نفوذی مثل مجلس ششم نباشد که نظام را متهم کند و حرف دشمن را بزند

ویژگیهای پانزده گانه فوق که باید شاکله مجلس دهم باشد چگونه میتواند محقق شود؟

وظیفه منتخبین مجلس دهم

ساختن و شکل دادن مجلس با ویژگیهایی که مقام معظم رهبری از قول مردم بیان فرمودند، مسئولیت بسیار سنگین وخطیری است که به دوش نمایندگان جدید گذاشته شده، که باید با مطالبات مطروحه مردم رأی دهنده که عمدتا مشکلات معیشتی و اقتصادی، حفظ امنیت کشور و توجه به رشد و ارتقاء فرهنگی و رفع بیکاری جوانان و تحصیل کردهها و خروج از رکود و نجات تولید و رونق جدی کسب و کار است، ممزوج شده و مجموعه آنها برنامه مجلس دهم را برای چهار سال فعالیت خود تشکیل دهد. برای رسیدن به چنین مجلسی باید اقدامات زیر انجام گردد:

1- منتخبین مجلس دهم با تشکیل جلسه و کارگروههای تخصصی مطالبات مردم و ویژگیهای مورد نظر رهبری رابا دقت مورد بررسی قرار داده و راهکارهای رسیدن به آن را تدوین نمایند.

2- تا قبل از شروع بهکار مجلس با مشورتخواهی از کانونهای تفکر و اندیشکدههای مطالعاتی داخل اولویتهای مجلس را مشخص و دستهبندی نمایند.

3- دردهای مردم و کشور در عرصههای اقتصادی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شناسایی و احصاء و برای آنها چارهاندیشی گردد تا بصورت قانون درآمده و درصدد مداوای آن برآیند.

4- وظایف مندرج در قانون اساسی برای مجلس را بازخوانی نموده و تمام منتخبین این وظایف را کاملا آگاه و حفظ نمایند.

5- برنامه پیشرفت کشور از طریق اصلاح نظام تربیت علمی جوانان مستعد را تهیه نمایند.

6- گروه اقتصاددان مجلس دهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی از هم اکنون برنامهریزی و راههای وادار کردن دولت به اجرای آن را پیدا و تدوین نموده و از آغاز بهکار مجلس آن را عملیاتی نمایند.

7- عناصر سیاسی مجلس دهم به بررسی راههای مقابله با طمعورزیهای استکبار و دشمنان پرداخته و آن را برای قانونمند کردن تدوین نمایند.

https://shoma-weekly.ir/3TOXUO