نگاه

متشکریم

طبیعی کار این بود که همه این تولید کنندگان محترم امواج، حوصله می‌کردند تا اعلام رسمی قطعی از طرف حزب مؤتلفه اسلامی بشود. اما راستی چرا اینطور عده‌ای نگران و دلواپس و برآشفته خاطر شده‌اند؟ جواب این سؤال را خود خواننده محترم بدهد.
دکتر اسدالله بادامچیان- چند روز قبل جناب آقای ترقی در پاسخ به سوال یک خبرگزاری گفت: که «نامزد ریاست جمهوری از طرف حزب مؤتلفه اسلامی هنوز اعلام رسمی نشده است، در داخل حزب به آقای مهندس میرسلیم رسیدهایم. ولی او هنوز تأملاتی دارد که شاید تا هفته آینده اگر توافق کند، خبردهی شود».

در پی این پاسخ ناگهان شاهد بودیم که طوفانی به راه افتاد و امواج از هر طرف برخاستند. تعجب کردیم که چرا یک خبر، این همه بازتاب دارد؟

قبلاً هم نام کسانی «برای نامزدی ریاست جمهوری از طرف تشکلها اعلام شده بود ولی به مثابه یک خبرعادی منتشر گردید و بازتابی نداشت؛ اما این خبر که هنوز اعلام رسمی هم نشده است، چرا اینطور همه را به تحرک واداشته است؟ اهمیت موضوع از این حجم واکنش معلوم شد. برخی اصلاحطلبان از دبیر کل مؤتلفه اسلامی پرسیدند، ایشان فرمودند: در تعیین نامزد انتخابات هنوز کار تمام نشده است و در موقع مقتضی این کار را انجام خواهیم داد. ولی طوفان پایان نیافت.

برخی تحلیل کردند که مؤتلفه چرا پیشتاز اعلام خبر شده است؟ و هر یک تحلیل و دلایل خاصی را بیان کردند. برخی اصلاحطلبان در تحلیلی سیاسی تخریبی با نگاه تهاجمی به سوابق جناب میرسلیم پرداختند.

برخی طنز مکتوب نوشتند با جملاتی مکرر در تخریب و تهاجم! بعضی نوشتند اولین رقیب جدی روحانی

بعضی نوشتند مؤتلفه به عنوان قدیمیترین و تشکیلاتیترین حزب اصولگرا پا به رقابت انتخاباتی گذاشت و فهرستی از سایر چهرههای اصولگرا را آوردند که آنها هم میآیند! برخی نوشتند این یک خبر غافلگیر کننده بود، زیرا سالها بود که از مهندس میرسلیم خبری نبود! و حتی رسانههای بیگانه مثل دویچهوله نیز خط تخریب در پیش گرفتند و هر کسی حدیث مفصل بخواند از این مجمل!! طبیعی کار این بود که همه این تولید کنندگان محترم امواج، حوصله میکردند تا اعلام رسمی قطعی از طرف حزب مؤتلفه اسلامی بشود. این حق طبیعی هر حزب به ویژه حزب مؤتلفه اسلامی است که سابقه نیم قرن حضور پاک و سالم و مجاهدت را در صحنه انقلاب اسلامی و نظام و سیاست را دارد.

اما راستی چرا اینطور عدهای نگران و دلواپس و برآشفته خاطر شدهاند؟ جواب این سؤال را خود خواننده محترم بدهد.

حداقل برای حفظ امانت مطبوعاتی و خبری و رقابت سالم، زندگینامه پرافتخار آقای مهندس میرسلیم را شرح میدادند و اگر نقاط ابهامی برای آنها وجود داشت، میپرسیدند تا پاسخ آنها داده شود. اگر او را مطلوب خود نمیدانستند، با استدلال علت را میگفتند.

اما چرا اینطور تهاجمی و تخریبی و شتابزده عمل کردند؟ شاید گفته آن چهره سیاسی، جوابی ظریف باشد که «از رأی ملت به نامزد حزب مؤتلفه اطمینان دارم لذا علاج واقعه را قبل از وقوع میکنند!»

با این همه از همه آنها که به نامزد حزب مؤتلفه اسلامی توجه دارند، متشکریم.

https://shoma-weekly.ir/sd6c01