نگاه

متروپل وتفاوت مدیریت جهادی با مدیریت پشت میزی

به یاد داریم که در دولت گذشته مردم بار‌ها و بار‌ها انتقاد کردند که کاش در میان این همه مشکلات کسی بود تا از نزدیک صدای آن‌ها را بشنود و پای درد دلشان بنشیند، حداقلی ترین نتیجه ی تغییر مدیریت پشت میز التیام بر زخم‌های مردم است که دولت سیزدهم به خوبی از پس این مهم بر آمده است
در سال های نه چندان دور کم نبودند بالایای طبیعی و غیر طبیعی نظیر سیل و زلزله و اتش سوزی پلاسکو و... اما در آن روزها از حضور اولیه رئیس جمهور و مسئولان دولتی خبری نبود که نبود ، خوب به یاد داریم در زمانی که سیل آمد در حالی که مردم، نوروز خود را در وضعیت دشوار سپری می‌کردند. مسئولان در اوج گرفتاری مردم در خارج از کشور به سر می‌بردند. اما خوشبختانه این روزها در نقطه ی مقابل آن روزها قرار گرفته ایم و شاهد میدان‌داری برای مردم‌داری در شخص رئیس دولت و سایر وزرا هستیم. زمانی که حادثه ی متروپل اتفاق افتاد رئیس جمهور با اینکه در سفر عمان به سر می برد بلافاصله با یک تماس تلفنی به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه‌های امدادونجات سازمان آتش‌نشانی تهران برای امداد به آسیب‌دیدگان، تمامی امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه به کار بگیرد.
مسئولان کشوری هم در همان ساعات اولیه وقوع حادثه بر سر صحنه حاضر شدند. استاندار خوزستان اولین کسی بود که خود را به محل حادثه رساند و مدیریت شرایط بحرانی را به دست گرفت او با افرادی که نگران اعضای خانواده خود بودند به گفتگو نشست و قول داد مسئولان تمام تلاش خود را برای نجات جان مردم به کار بگیرند.
وزیر کشورهم جزء اولین مسئولانی بود که به آبادان سفر کرد، او به همراه تیم کارشناسی وزارت کشور که شامل معاون عمرانی وزارت کشور، رییس ستاد مدیریت بحران کشور و دیگر مسوولان این وزارتخانه می شود در کنار ساختمان فروریخته ی متروپل حاضر شد و از نزدیک وضعیت موجود و نحوه ی امداد رسانی را مورد بررسی قرار داد و در ساعت 3 بامداد با تشکیل کمیته ی بحران علاوه بر شنیدن گزارشات مسئولان ، دستورات لازم را برای افزایش سرعت امداد رسانی صادر کرد.
معاون اول رئیس جمهور نیز با حضور در محل وقوع حادثه، از نزدیک گزارش‌های میدانی در خصوص پیشرفت کار را دریافت و دستورات لازم برای تسریع این عملیات را صادر کرد.
علاوه ی بر آن محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور هم در روز نخست این حادثه در محل ریزش ساختمان متروپل حضور پیدا کرد و از نزدیک روند امدادرسانی را مورد بررسی قرار داده و دستوراتی را در این زمینه صادر کرد.
به یاد داریم که در دولت گذشته مردم بار‌ها و بار‌ها انتقاد کردند که کاش در میان این همه مشکلات کسی بود تا از نزدیک صدای آن‌ها را بشنود و پای درد دلشان بنشیند، حداقلی ترین نتیجه ی تغییر مدیریت پشت میز التیام بر زخم‌های مردم است که دولت سیزدهم به خوبی از پس این مهم بر آنده است
https://shoma-weekly.ir/eyybwF