نگاه

مبدأ تاریخ تحولات جدید دنیا

باید حلقوم هتک حرمت کننده به رهبری و ولایت را در همان ابتدا با حضور حماسی مردم خفه کرد و با ابراز وفاداری به ولایت توطئه دشمن راخنثی کرد کاری که مردم در 9 دی سال 88 در قبال هتک حریم رهبری و اهل بیت(ع) توسط فتنه گران انجام دادند.
حمیدرضا ترقی- حادثه نوزدهم دی ماه سال56 در قم مبدأ تاریخ تحولات جدید دنیا است. امام خامنهای (مدظلهالعالی) 19/10/90
رهبر معظم انقلاب اسلامی قیام ملت ایران به ویژه مردم بصیر و هوشیار قم در سال 56 را حرکتی ماندگار و همانند جرقهای در فضای به شدت خفقانآمیز و اختناقآور دوران رژیم ستمشاهی دانستند.
بصیرت به عنوان عامل اصلی این قیام به معنی گم نکردن راه و هدف و گرفتار بیراهه نشدن و ایستادگی قاطعانه در راه رسیدن به آن، ابزار موفقیت ملت ایران در طی سه دهه گذشته بوده و خواهد بود.
بازخوانی این حادثه مهم و تاریخی در هر سال موجب میشود که ما به مبدأ انقلاب و مبدأ تاریخ تحولات جدید در دنیا توجه نموده و وضعیت حال خود را ارزیابی کنیم.
حادثه 19 دی نشان داد که:
انقلاب اسلامی ایران با دین، معارف اسلامی و روحانیت و مرجعیت پیوستگی ناگسستنی دارد.
مهمترین دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی با اسلام و روحانیت است.
دشمنان استقلال و آزادی ملت ایران رهبری دینی و حاکمیت اسلام را مانع چپاولگریهای خود میدانند.
مردم قم ، علما و اسلامشناسان درک صحیحی از ابعاد پنهان توطئه رژیم پهلوی از اهانت به امام خمینی(ره) داشتند.
اگر یک مجموعه عظیم مردمی به خدا ایمان داشت و دل او با نور ایمان روشن و آماده فداکاری بود میتواند بر هر قدرتی که بزرگتر از آن نباشد، پیروز شود.
وقتی مردم احساس تکلیف کردند و اوضاع را شناختند و نقشه دشمن را فهمیدند باید بیایند توی میدان و مقابله کنند تا غلبه با آنها باشد.
اربعینهای حادثه 19 دی کمر رژیم ستمشاهی را در سراسر کشور شکست و نگذاشت جرقه انقلاب خاموش شود.
هدف قیام 19 دی
مقام معظم رهبری هدف قیام 19 دی و نهضت ملت ایران را برپایی نظامی مبتنی بر عدالت و تقوا برشمردند و با اشاره به توطئههای بی وقفه دشمنان برای شکست نظام اسلامی و  خسته کردن مردم از ادامه راه انقلاب تأکید کردند: اگر چه بسیاری از خواستههای مردم ایران به علت توطئههای دشمن برآورده نشده است اما این ملت آگاه و مؤمن، اسلام را تأمین کننده دنیا و آخرت خود میداند و به همین دلیل مثل کوه، محکم و پایدار ایستاده است.19/10/81
رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی هدف دیگر ملت ایران از قیام 19 دی را ابراز وفاداری خود به رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دانستند که در اربعینهای این حادثه به سراسر کشور کشیده شد. 19/10/86

دستاوردهای قیام 19 دی
تشکیل نظام اسلامی در ایران
ایستادگی در مقابل قلدرترین حکومتهای دنیا
ارائه یک راه نو بر مبنای اسلام واقعی
درسهای قیام 19 دی
باید در چنین روزهایی پاسخ مؤمنانه و قهرمانانه به نیاز زمان داد.
اگر مردم قم در 19 دی قیام نمیکردند سمت وسوی حوادث به سوی دیگری میرفت  و فرصت انقلاب اسلامی از دست میرفت.
دژی را که در مقابله با دشمن فتح کردی باید حفظ کنی همانطور که در چهلمهای این حادثه مردم کشور آن را حفظ کردند.
دشمن را باید با بصیرت شناخت، به تعبیر مقام معظم رهبری هر کس با حاکمیت نظام مستقل مردمی دینی مخالف است، دشمن است. طمع ورزان، غارتگران، سودجویان، زراندوزان، زورگویان، وابستگان، عاملین به فساد و کسانی که از حاکمیت فرهنگ دینی زیان شخصی میبینند، دشمنند.
دشمن اولین جایی که برای ضربه زدن به امت اسلامی مورد هجوم قرار میدهد رهبری امت است که از طریق جنگ نرم سعی در تخریب چهره و مبانی فکری و مواضع او دارد تا بتواند بین او و امت فاصله ایجاد کند و مانع تبعیت امت از او شود، مطبوعات و امروز سایتهای اینترنتی و نامهنگاریهای مرسوم در سالهای اخیر از جمله اقدامات مشابه 19 دی است که در روزنامه اطلاعات 18 دی درج شده بود.
باید حلقوم هتک حرمت کننده به رهبری و ولایت را در همان ابتدا با حضور حماسی مردم خفه کرد و با ابراز وفاداری به ولایت توطئه دشمن راخنثی کرد کاری که مردم در 9 دی سال 88 در قبال هتک حریم رهبری و اهل بیت(ع) توسط فتنه گران انجام دادند.

https://shoma-weekly.ir/FsBzaq