نگاه

لزوم بازنگری در تشخیص شاخص‌ها

توافق هسته‌ای در سطح کلان باید مصوبه مجلس را داشته باشد. البته مجلس از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کند بدین شرط که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نسبت به رعایت خطوط قرمز و مسائلی که در این خصوص مطرح است دقت کافی را داشته باشد.
لاله افتخاری- اشتباه در تشخیصِ شاخصها یکی از مشکلات مهم جوامع بشری است. این آسیب و آفت بزرگ گاهی در کشور ما نیز وجود دارد، متاسفانه برخی تلاش میکنند که صلاح و فلاح مردم و کشور را با شاخصهای غربی ارزیابی کنند در حالی که نظام سلطه با تقسیم ملتها به توسعه نیافته، در حال توسعه و پیشرفته به دنبال کدخدایی خود در جهان است.

اگر بخواهیم مواردی که آمریکا آن را بر دیگران دیکته میکند، اما خود بدان پایبند نیست را برشماریم بسیار خواهد بود. ما نقض حقوق بشر، مسائل حقوق زنان، خلع سلاح کشتار جمعی و بسیاری موارد دیگر از طرف آمریکا مشاهده کردیم.

امروز فرعون زمان ما نه تنها به دفاع از تروریستها و تکفیریها میپردازد بلکه در اکثر کشورها دست به اقداماتی میزنند که ناقض بارز حقوق بشر است. همچنین ما مشاهده میکنیم که آمریکا نسبت به نقض بسیاری از تعهدات توسط رژیم صهیونیستی هیچ عکسالعملی نشان نمیدهد، اما در خصوص جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای غیرهمسو با خود دخالت میکند و رفتار دوگانهای را از خود بروز میدهد که این قابل قبول نیست. مشارکت پائین مردم آمریکا در انتخابات اخیر این کشور طبیعت این رویه است.

شورای امنیت متاسفانه ابزار دست قدرتهای سلطه گر جهانی شده است و در مسئله استفاده صلح آمیز جمهوری اسلامی از انرژی هستهای و... به وضوح میبینیم که این قدرتها منافع خود را به شورای امنیت سازمان ملل دیکته میکنند و حقوق ملتها را نادیده میگیرند. اینها نه رئیساند، نه لیاقت ریاست دارند و نه حتی مردم خودشان قبولشان دارند که بخشی از تبعات آن را این روزها در برخی شهرهای آمریکا مشاهده میکنیم.

توافق هستهای در سطح کلان باید مصوبه مجلس را داشته باشد. البته مجلس از تیم مذاکره کننده حمایت میکند بدین شرط که تیم مذاکرهکننده هستهای نسبت به رعایت خطوط قرمز و مسائلی که در این خصوص مطرح است دقت کافی را داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/A2gDgf