نگاه

لزوم احیای جایگاه رفیع علمی ایران

با توجه به اینکه هنوز به طور کامل نتوانستیم بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کنیم، برای تحقیقات از اعتبارات داخلی استفاده می‌کنیم البته قرار است به سمت شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم و این کمک بزرگی به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی است.
دکتر علی عباسپور- ایران تنها نیروی مستقل و مقتدر منطقه محسوب میشود. همانطور که اقدامات مقتدرانه ایران در سوریه و عراق در مبارزه با داعش موجب افتخار است، کسب رتبههای علمی در جهان نیز افتخار آفرین است و باید برای پیشرفت علمی کشور و پاسخ به انتظارات مقام معظم رهبری و پایه گذاران نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران ، تلاش خود را دو چندان کرده تا جایگاه رفیع کشور را که در گذشته پرچمدار علم و دانش در سراسر دنیا بوده است، احیاء کنیم و بتوانیم اهداف کلانی که در نقشه جامع علمی کشور مصوب شده است را اجرایی کنیم.

امیدواریم صنایع به ما بپیوندند و از نتایج فعالیتهای تحقیقاتی ما استفاده کنند و یا به صورت مشترک در کارهای تحقیقاتی ما همکاری کنند تا به سمت راضی شدن از فعالیتهای پژوهشی حرکت کنیم.

با توجه به اینکه هنوز به طور کامل نتوانستیم بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کنیم، برای تحقیقات از اعتبارات داخلی استفاده میکنیم البته قرار است به سمت شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم و این کمک بزرگی به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی است.

دانشجویان نیز باید با بهره مندی از امکانات موجود و با ارائه پیشنهادات خود در افزایش سطح اندوختههای علمی تلاش کنند. بعد اصلی حضور جوانان در دانشگاه کسب علم و دانش و فراگیری تخصصهای مورد نیاز کشور برای داشتن ایران اسلامی و پیشرفته در سطح جهان و کشورهای اسلامی است.

البته بعد دیگر آموزش در دانشگاه، کسب رفتارها و دیدگاههای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... بواسطه حضور در محیطهای دانشگاهی برای آمادگی دانشجویان برای حضور فعال و موثر در جامعه است. تحصیل خوب و شرکت فعال در نشستهای فرهنگی و اجتماعی نشان دهنده قدرشناسی دانشجویان از انقلاب اسلامی، رهبری امام راحل (ره)، پایمردی شهدا و رهبری مقام معظم رهبری است. هرآنچه که داریم از برکت خون شهداء عزیزمان و از جان فشانی جوانان این مرز و بوم است و وظیفه داریم در عرصه علم و دانش راه پرافتخار شهدای عزیز و امام بزرگوارمان را ادامه دهیم .

https://shoma-weekly.ir/lTgE18