نگاه

قطب نمای گفتمان فتنه کدام سو را نشان می دهد؟

افکار خاتمی دچار یک"مولینکس تئوریک ناهمگن"است وهراز گاهی بروز می کند ،لیکن این جریان مرموز فتنه با توجه به خلق"کلکسیونی "از انواع واقسام اقدامات براندازانه در طول تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه در فتنه 88که پیچیده ترین "عملیات براندازانه"با مختصات ضدامنیتی بسیار بسیار،بالاتر از 8سال جنگ تحمیلی بود،توهم است که در تحلیل"رفتارشناسانه"اصحاب فتنه ،به پدیده های رفتاری آنان ،"خوشبینانه"بنگریم.چراکه اصحاب وسران فتنه ثابت کردند که نباید به آنان ،همچون عقبه تئوریک وجریانی شان یعنی "غرب"اعتماد کرد بنابراین ،اقتضای "هوش سیاسی"اینست که "بدبین" باشیم.

میثم معافی- در سایت ها، خبری منتشرشد مبنی براینکه "سیدمحمدخاتمی"،یکی از اضلاع فتنه88در مصاحبه با یک خبرگزاری ،با یک "دوربرگردان"فکری ،بردوموضوع تاکیدکرد:

1)درس آزادگی ازعاشورا واینکه "محرم وصفراست که اسلام رازنده نگه داشته است"

2)نباید عده ای ازشهدا وخانواده های شهدا وجنگ سوءاستفاده کنند.

-مهرماه سال 1378-پایگاه اینترنتی "پیک نت"وابسته به ضدانقلاب ،مصاحبه محرمانه ای از آقای "سعید حجاریان"(مشاورارشد محمدخاتمی )رادریکی از ساختمانهای ریاست جمهوری واقع در نوفل لوشاتو در تاریخ سوم مرداد1384تنطیم کرد ،منتشرکرده بود که آقای حجاریان (عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت)در این ملاقات مخفیانه که سه سال بعدازآن واقعه فاش شد به خبرنگار پیک نت گفت:"ترجیح می دهم درباره خاتمی صحبت نکنم اما بین اجزای سیستم فکری خاتمی سازگاری وجود ندارد"

-قبل ازاینکه به اصل بحث بپردازم ،می توان دریافت که چرا آقای خاتمی با عبوراز مشاور ارشد خود یعنی سعید حجاریان، از آقای جورج سوروس مشاوره می گرفت(یا می گیرد...)

اما باید گفت که آقای حجاریان حرف صادقانه ای زد لیک نمی دانیم چرا لیدریسم رادیکال جریان فتنه ، حرفهای صادقانه را به خبرنگاران خارجی می گویند به ما نمی گوید وشایدآنها محرمند وما نامحرم.بگذریم...

در "خوشبینانه ترین "حالت باید گفت: که افکار خاتمی دچار یک"مولینکس تئوریک ناهمگن"است وهراز گاهی بروز می کند ،لیکن این جریان مرموز فتنه با توجه به خلق"کلکسیونی "از انواع واقسام اقدامات براندازانه در طول تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه در فتنه 88که پیچیده ترین "عملیات براندازانه"با مختصات ضدامنیتی بسیار بسیار،بالاتر از 8سال جنگ تحمیلی بود،توهم است که در تحلیل"رفتارشناسانه"اصحاب فتنه ،به پدیده های رفتاری آنان ،"خوشبینانه"بنگریم.چراکه اصحاب وسران فتنه ثابت کردند که نباید به آنان ،همچون عقبه تئوریک وجریانی شان یعنی "غرب"اعتماد کرد بنابراین ،اقتضای "هوش سیاسی"اینست که "بدبین" باشیم.

-در خصوص گزاره هایی که با بسته بندی "ارزش مدار"اخیرا از لسان آقای خاتمی اخیرا متصادر شد باید به "کدعملیاتی"آقای مصطفی ملکیان (عضو فراماسونر)اشاره کرد که گفت:درایران هیچ گفتمانی منهای "ادبیات مذهبی"نمی تواند پایدار بماند.

بنابراین "دوربرگردان خاتمی"به این دلیل است که ادبیات فتنه در غالب "سکولاریزاسیون،دموکراتیزاسیون ولیبرالیزاسیون "نمی تواند پایدار بماند وناکام است و ناکام ماندواقتضاء اینست که از ادبیات "پوششی"بارویکرد ارزشی استفاده شود.

-"گری سیک" مشاور امنیتی بوش،در فتنه 88 به این ضعف استراتژیک اشاره کرد وگفت: فلش زود به طرف"ولایت فقیه"رفت واساسا نباید می رفت.

لیکن "گزاره های گفتمانی " جریان فتنه، کمتر تناسبی با مصاحبه "پوششی"اخیر سیدمحمد خاتمی دارد و واقعیت چیز دیگری است.

-سید محمدخاتمی در دانشگاه تهران-سالگرد دوم خرداد :اگر دین دربرابر آزادی قرار گیرد ،این دین است که باید محدود شود نه آزادی.

-سیدمحمدخاتمی-جلسه شاخه زنان حزب منحله مشارکت :قرآن دارای یک فرهنگ قبیله ایست ودکتر سروش ومجتهد شبستری درست می گویند که قرآن امروزقابل نقداست.

-سیدمحمد خاتمی-کیهان -12/6/87-ص2-یادداشت روز: در حال حاضر مطالب قرآن با برخی دریافت های بشری سازگارنیست ،چراکه احکام آن متناسب با زندگی قبیله ای است واگر بپذیریم احکام کتاب آسمانی مسلمانان قطعی وجاودانه است ،باید بگوییم که زندگی مورد نظراسلام ،زندگی قبیله ای است ،درحال حاضر بنابرادله ای که ذکرشد ،قرآن کریم برای ماقابل استناد نیست.

-سیدمحمدخاتمی-آریا-28/6/78: شمابرای اینکه بتوانیدپیشرفت کنید ،راهی جزءغرب ندارید وراه غرب یعنی پذیرش "خردغربی" وآنهم کافی نیست بلکه "منش غربی" راهم باید بپذیریم

-عبدالکریم سروش(با طعنه به عاشورا):فرهنگ شهادت خشونت آفرین است واگرکشته شدن آسان شد ،کشتن هم آسان می شود.

-سیدمحمدخاتمی :سروش ،ملا صدرای زمان است وآیندگان به عظمت اوپی خواهند برد.

-اکبرگنجی-روزنامه اصلاح طلب صبح-درخصوص عاشورا نوشت:خشونت فرزند خشونت ودرخت خشونت میوه ای جزءخشونت به بار نمی آورد وهیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را "حق" و دیگران را"باطل" می داند،دست به خشونت بزند.

-سیدمحمدخاتمی-روزنامه اعتماد10/6/86 :چه کسی گفته است ما رسالت داریم همه دنیا رامسلمان کنیم واگراین چنین بود ،فلسفه ظهورامام زمان معنا نداشت(تفکر حجتیه)

در پایان ،نگارنده این تحلیل بنانداردکه تحلیلی به پیوست این گزاره های ضد گفتمان امام وانقلاب ،بنمایدچرا که کاملا آشکار است که این نوع قرائت لیبرالیزه شده ازاسلام همان "اسلام آمریکایی"است، لیکن نباید غافل شد که این تراوش افکار تئوریک متناقص ومتناقض ،ناشی از یک بازی پیچیده عملیاتی ،برای فریب وجابجایی ذهنی افکارعمومی است ،لیکن عصاره گفتمانی "خاتمیسم"در ایران همان است که در جریان فتنه88آقای اوباما گفت که:به اقتضای منافع استراتژیک(بلندمدت)از جنبش سبزحمایت می کنیم.

-و این جمله "استراتژیک" را روسای جمهور ایالات متحده آمریکا فقط وفقط درمورد "رژیم صهیونیستی" به کارمی برندو می بردند واین نشان می دهد "گفتمان فتنه"همگرای با منافع راهبردی رژیم صهیونیستی است واین "همگرایی"درتضاد با جزء جزء اهداف آرمان های انقلاب اسلامی وامام راحل (ره)،شهدا و دفاع مقدس می باشد.

https://shoma-weekly.ir/lkzv4U