نگاه

قرض الحسنه گمشده اقتصاد مقاومتی

قرض الحسنه رابطه مستقیمی با اقتصاد مقاومتی دارد که این امر در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده و ایشان در سال‌های اخیر تاکیدات بسیاری نسبت به اقتصاد مقاومتی داشته‌اند باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام علی بنایی- پرداخت قرض الحسنه یکی از اصلهای قرآنی است و یکی از کارهای خیری که به انجام آن سفارش فراوانی شده؛ دستگیری از نیازمندان و مستمندان است و افرادی که در مسیر رفع نیازهای دیگران گام برمی دارند، رضایت الهی را فراهم میکنند.

متاسفانه این اصل قرآنی در هیاهوی کارهای روزمره ما به فراموشی سپرده میشود در حالی که این امر از ضروریات امروز جامعه است و امروز فضای کشور نسبت به توجه و عنایت به قرض الحسنه بیگانه است. در حالیکه مسلمانان وظیفه دارند در خصوص قرضالحسنه اهتمام ویژهای داشته باشند.

در آیات قرآن کریم داریم؛ اگر به خدا قرض نیکو دهید برای شما چندین برابر برگرداند و هم از گناه شما درگذرد و بر اساس آیات قرآن باید گفت کسانی که به امر قرض الحسنه توجه دارند نزد خداوند محترم هستند. طبعا کسانی که برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه سپرده گذاری میکنند و کسانی هم در این مسیر سازوکار لازم را جهت تحقق آن فراهم میکنند مورد عنایت الهی هستند. بهتر آنکه کسانی که در مسیر قرض الحسنه گام برمیدارند در این راستا تلاش مستمری داشته باشند. اگر فعالیت شما برای این باشد که مشکلی را از مسلمانان برطرف کند نزد خداوند اجر و ثواب بسیاری خواهد داشت.

نقطه مقابل قرض الحسنه ربا است که از اعمال نهی شده است و افرادی که در این مسیر قدم میگذارند به آنان وعده عذاب الهی داده شده است.

در جامعه اسلامی و قرآنی کسانی که به دنبال ترویج سنت و آئین رسول الله (ص) هستند باید به اصل قرآنی قرضالحسنه توجه جدی داشته باشند و در این زمینه اخلاص و انگیزه الهی را در خود ایجاد کنند.

قرض الحسنه رابطه مستقیمی با اقتصاد مقاومتی دارد که این امر در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده و ایشان در سالهای اخیر تاکیدات بسیاری نسبت به اقتصاد مقاومتی داشتهاند باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

https://shoma-weekly.ir/ObtBHx