نگاه

فلسفه اعداد و هزارمین نشریه شما

نشریه شما به توفیق الهی به هزارمین شماره رسید. خدا را شکر هر نشریه یک تولد است. و «شما» هزار بار تولد یافته است.
اسداله بادامچیان- از نظر فیلسوفان و فلسفه «اعداد» وجود حقیقی ندارند وجود اعتباری دارند. هر چه وجود حقیقی واقعی ندارد. فعالیت و برونداد وجودی ندارد.

بنابر این اعداد برونداد وجودی ندارند.

اما اعداد تأثیرگذارند نه خودشان، بلکه آنها بیانگر تعداد تکرار یک شیئی، یا فعل، یا موردی دیگر هستند و این تکرار است که اثرگذاری دارد.

لیله‌القدر، بهتر از «هزار» شب است. چون این شب قدر بیش از هزار شب، شب تأثیرگذار است.

یا شراب اگر 40 روز در خمره صوفی بماند صاف و صافی می‌شود و اربعین، یادآور چهلمین روز یک رویداد است.

***

نشریه شما به توفیق الهی به هزارمین شماره رسید. خدا را شکر هر نشریه یک تولد است. و «شما» هزار بار تولد یافته است.

تولد شما در 1375 ماه مبارکی و پاکی و نیت خدایی و قصد انجام مطلوب تکلیف الهی در میان سختی‌ها و عسرت پولی آغاز شد و با یارانی معدود که دوره‌‌های مطبوعات را نگذرانده بودند و فقط شور و عشق و توکل به خدای متعال، بضاعت مزجاه آنها را در کنار موسسات عظیم و مطبوعاتی و بودجه‌های مورد حمایت دولتهای جناحی به توفیقاتی ارزشمند رساند.

نامش را عارف پاک منش استاد پرورش پیشنهاد کرد. روحش شاد که چه زیبا سلیقه‌ای داشت شما یعنی شهدای موتلفه اسلامی یعنی نگه‌دارنده و یادآورمطهری‌ها و بهشتی‌ها، رجایی‌ها، امانی‌ها، لاجوردی‌ها، اسلامی‌ها، کچویی‌ها، باهنرها، مفتح‌ها، و همه شهدا و بزرگان موتلفه اسلامی. از زنان و مردان که در حزبی ولایی، فقاهتی، روحانیتی، می‌خواستند و می‌خواهند معبدی بهشتی داشته باشند و هر شماره شما یادآور راه و کار و گفتار و عشق و شور و احساس و عاطفه و صفای آنان باشد.

با سه اطاق در طبقه دوم یک خانه کوچک در خیابان نیرو در جاده قدیم شمیرانٰ بدون سرمایه اولیه با کمترین ابزار اما با مسئول و یارانی مصمم که مقاومت فرهنگی را با توکل به خدای متعال به جلوه در آوردند و اکنون با 21 سال جهاد در برابر شبیخون‌ها و تهاجمات فرهنگی و همه فشارها و محدودیت‌ها و کمبود پول و امکانات با قامتی برافراشته، نشریه‌ای است که به هزارمین تولد خود رسیده است.

و ان‌شاءالله امید آن می‌رود که در حکومت عدل و قسط جهانی مهدی(عج)، نشریه‌ای در خدمت مولایش و همه جهانیان باشد.

***

در سال 43 احساس وظیفه در موتلفه اسلامی شد که نشریه‌ای منتشر شود. با امام خمینی در میان گذاته شد. فرمودند خیلی خوب است اما در این نشریه آنچه مفید است بنویسید و اگر مطلب مفیدی نداشتید وقت مردم را هدر ندهید ولو نصف صفحه را خالی بگذارید.

این رهنمودی ارزشمند است که نشریات باید در خدمت نیکی‌ها و مردم باشند و نفع رساننده به توده مردم باشند.

https://shoma-weekly.ir/DVozMG