نگاه

فقدان معرفتی و فقر گفتمانی اصلاحات

به زبان ساده خمیرمایه گفتمان سیاسی و انتخاباتی جریان محروم از معرفت دینی و ناباور به آرمان‌های انقلابی و متوسل به غرب، آش شله قلمکاری از دروغ ، نفاق ، تخریب ، تحریف، اغوا ، گمراهی ، رای دزدی ، تهمت و افترا است که به هر طریق ممکن باید به خورد مردم داده شود و با هرشیوه حرامی پیروز انتخابات شوند.
نصر عزیزی- گفتمانها معمولا فضای افکار عمومی راهدایت میکنند. گرایش و توجه به این فضا چند بخش فرهنگی، علمی،اقتصادی و به خصوص سیاسی را در بر میگیرد اما ملموس ترین آنها گفتمان سیاسی میباشد زیرا تلاش و کوششی است برای رسیدن به اقتدار و حاکمیت و اداره امور جامعه و حکمرانی بر مردم.

گفتمان پیروز

تراوشهای گفتمانی ازمتن و درون و منبع و ذخیره اعتقادی و معرفتی و تا حدودی باورهای اخلاقی افراد و جریانهای سیاسی می جوشند، تغذیه فکری میشوند و با ابزارهای رسانه ای و ارتباطی در جامعه منتشر میشوند. هرکه بامش بیش، برفش بیشتر. هرگروه و جریان که قدرت وامکان وابزار رسانه ای بیشتری داشته باشد، گفتمان خود را بیشتر درجامعه منتشر می سازد و مردم را تحت تاثیر و در نهایت تسلیم و تصمیم قرار میدهد. به همین دلیل، صرف نظر از سایر عوامل، گفته میشود گفتمان فلان گروه و یا فرد و یا جریان در فلان انتخابات پیروز شد.

جمهوری اسلامی به دلایل فراوان تنها نظام بدیعی است که برای اولین بار با تبعیت والگو برداری از کلیات دوره ده ساله مدینه النبی و دوره کوتاه و سراسرتنش حکومت امام علی (ع) گفتمانی جدید و دینی و جهانی در تاریخ تمدنها به جهان عرضه نمود و در این عرصه سخت و پرتلاطم جهانی و درمصاف نابرابر با همه نیروها وامکانات وقوای استکبار جهانی، گفتمان خود را به پیش برده و با موفقیت نسبی به فضای فکری جهانیان عرضه نموده است.

واقعیت این است از روزهای اول پیروزی درمقابل گفتمان انقلاب جهانی اسلام، دیدگاهی دردرون کشور شکل گرفت که به تبعیت و وابستگی مستقیم وغیر مستقیم به مرکزیت گفتمانی استکبار جهانی، درعرصه های سیاسی و نهاد سازی داخلی به ترویج و تبلیغ و انتشار پرداخت و حتی درعرصه های سیاسی و به خصوص انتخاباتها اثرگذار بود که درهمان ابتدا شهید مظلوم بهشتی، طی نامه محرمانه ای به امام راحل ازآن، تحت عنوان دو دید گاه و دو جریان فکری در کشور رونمایی نمود که به وضوح آثار و ویژگیهای جریان دوم را امروزه در لوای گفتمان جریان اصلاحات مشاهده می کنیم.

پوشش اسمی اصلاحات

یادآوری یک نکته ضروری است که پوشش اسمی اصلاحات و یا چپگرایی و یا توسل به خط امام یک بهانه است که به ناچار باید بنیادگرایی و یا اصولگرایی درمقابل آن ظهور و بروز سیاسی داشته باشد. جمع کثیری از عزیزانی که صادقانه به تمنای تعهد انقلابی و یا سیاسی دنباله رو جریان اصلاحات بوده اند ولی امروزه گرفتار جریان های نفوذ و مافیاهای رانت خوار قدرت و ثروت شده اند و نیرنگ تدبیر وامید را درپرچم های تبلیغاتی نفاق ندیده و نمی بینند، باید بدانند خواسته یا نا خواسته متاثر از گفتمانی شدهاند که فقیرانه و تهی از معرفت اعتقادی و باورهای نظام دینی و زینتهای اخلاق نبوی و علوی، متوسل به نحله های فکری سکولاریستی و لیبرالیستی غرب شده اند که امروز بخت بر گشتگان و از دین بریده گان و به دنیا نرسیده گان(گندم ری) چون حجاریان ، نبوی ، علوی تبار تاجیک ، عبدی و جمع فتنه88 ماموریت می یابند تا گفتمان جریان اصلاحات را با اصطلاح "داد" برای انتخابات 1400، طراحی و عرضه نمایند تا شاید بتوانند لکه های نفاق و آرمان گریزی و مردم گریزی دولت خودساخته تدبیر وامید را از ذهن مردم پاک کنند.

این بار با شعار عدالتخواهی ، آزادی و دمکراسی مبانی معرفتی گریزان ازخدا و دین را به فضای گفتمانی زلال دینی وارد و بار دیگر عرصه سیاسی را برای پیروزی انتخاباتی فراهم و مهیا نمایند و چون به فقدان معرفتی برای نظام سیاسی گرفتارند، به شیوه های تخریبی فهرست 50 موردی روی می آورند که آدرس آن را در رسانه های آنها و فضای مجازی و نامه های سرگشاده میتوان مشاهده نمود.

به زبان ساده خمیرمایه گفتمان سیاسی و انتخاباتی جریان محروم از معرفت دینی و ناباور به آرمانهای انقلابی و متوسل به غرب، آش شله قلمکاری از دروغ ، نفاق ، تخریب ، تحریف، اغوا ، گمراهی ، رای دزدی ، تهمت و افترا است که به هر طریق ممکن باید به خورد مردم داده شود و با هرشیوه حرامی پیروز انتخابات شوند.

حاصل کلام اینکه، هر جریانی که از هویت و اصالت و باورهای اعتقادی و اصول اخلاقی و داشته های ملی و تاریخی و مردمی خود دور شود و بریده گردد، ناگزیر است به دلیل فقدان معرفتی به گفتمان ماکیاولیستی دشمن پناه ببرد بدیهی است که باید خمیرمایه گفتمانی این جریان نفاق باشد. برخی از اینها میدانند و برخی نمی دانند که رویکرد آنها مصاف با راه خدا و دین واستمرار خط عاشورا است و به این مردم خیانت میکنند و عاقبت درچنگال عدالت خداوند گرفتار خواهند بود. هرکس دراین شکی دارد، ببیند نسبت خودش با شهید سلیمانی چیست؟ و نسبت شهیدسلیمانی به این جریان ها چه بود؟

https://shoma-weekly.ir/ILQyDs