نگاه

فطرتی که اقبال می‌آورد

حدود ۲۰ سال پیش که ما همراه آیت الله خامنه‌ای به چین رفتیم، مردم چین واقعا مثل اینکه آقا پدرشان یا چهره محبوبشان باشد به استقبال رفته و علاقه خاصی به مقام معظم رهبری نشان می‌دادند. مسئولین هم کرنش می‌کردند. هرجایی که رهبر وارد می‌شدند مورد استقبال فوق العاده قرار می‌گرفتند آقا هم با آن نگاه عمیق و توجه خاص و مقام الهیشان آنهایی را که می‌دیدند دقت می‌کردند و مورد توجه خاصی قرار می‌دادند و هرکجا که لازم بود مسائل مختلف جهان را مطرح می‌فرمودند.
جواد مقصودی- 18 اردیبهشت ماه سالروز سفر آیت الله خامنهای در زمان ریاست جمهوری به چین است. سفری که در آن مورد استقبال خارج از انتظار مردم چین قرار گرفتند. پس از انقلاب هرگاه مقامات ایرانی در یک کشور اسلامی یا کشوری که مسلمان زیاد داشته، حضور پیدا کردند؛ مورد استقبال عجیب قرار گرفتهاند. جای تأمل دارد که چرا؟ جمهوری اسلامی در نگاه آنها قدرت فائقه ایست که از آن بترسند یا از او امید یاری و کمک داشته باشند؟

«کل مولود یولد على الفطره» هر موجودی که به دنیا میآید با فطرت توحیدی و الهی به دنیا میآید که توحیدی است. ریشه این استقبال میل فطری آنها به پیام جمهوری اسلامی است.

آمریکا اگرچه ابر قدرت است اما کسی چنین توجهی به آن نمیکند، حتیگاه علیه او تظاهرات هم انجام دهند. مردم در کشورهایی که خیلی بزرگ هستند و جمعیت زیادی هم دارند مثل چین و هند، به خاطر فرصت و پول و به خاطر جمعیت به آمریکا اعتنا نمیکنند اما وقتی یک مسئول ایرانی وارد یک کشور اسلامی و یا دارای مسلمان میشود آن فطرتی که خداوند متعال در وجود انسانها تعبیه کرده است شکوفا میشود. ایرانی که در رژیم گذشته هرکجا میرفت کسی به آن اهمیتی نمیداد حالا هرکجا میرود همه از آن استقبال میکنند. این به خاطر انقلاب حقیقی و روح و فطرت الهی است که امام راحل خالصانه به وجود آوردند و سیلی محکمی به آمریکای خون خوار و جنایت کار و به هر متجاوزی زدند. این شجاعت دوست داشتنی امام که در مقابل هر قدرتی بایستد و از کسی نترسد، در دین اسلام تعبیه شده است. لذا کشورهای اسلامی و غیر اسلامی میبینند که سر ایران در مقابل غیر حق فرود نمیآید، زانو نمیزند. سربلند است از کسی نمیترسد و از ارزشهایش دفاع و ایستادگی میکند. آن ارزشهای عظیمی که در اسلام نهادینه شده و خداوند آن را تعبیه کرده و فطرت اوست و به سوی آن ارزشها گرایش دارد را حالا کسی که از سوی جمهوری اسلامی به آنجا میرود، نماد آن ارزشهای الهی و نماد ان فطرت الهی میشود.

من یادم میآید شخصی از ایران به الجزایر رفته بود. مقام مسئولی بود که میخواست از شهری به شهر دیگر برود. میبیند در مزرعه ای آب است. میرود و میگوید آقا اجازه میدهید من با مقداری از این آب سر و صورتم را بشویم؟ میگوید نه. بعد همانطور که بر میگردد آن مرد الجزایری نگاه میکند و عکس امام را در ماشین این مسئول میبیند بعد از او استقبال میکند ایشان را میبرد و پذیرایی میکند و به او ناهار میدهد و احترام میکند. اینها همه به خاطر آن پرچمی است که امام راحل برداشتند و مقام معظم رهبری ادامه دادند.

حدود ۲۰ سال پیش که ما همراه آیت الله خامنهای به چین رفتیم، مردم چین واقعا مثل اینکه آقا پدرشان یا چهره محبوبشان باشد به استقبال رفته و علاقه خاصی به مقام معظم رهبری نشان میدادند. مسئولین هم کرنش میکردند. هرجایی که رهبر وارد میشدند مورد استقبال فوق العاده قرار میگرفتند آقا هم با آن نگاه عمیق و توجه خاص و مقام الهیشان آنهایی را که میدیدند دقت میکردند و مورد توجه خاصی قرار میدادند و هرکجا که لازم بود مسائل مختلف جهان را مطرح میفرمودند.

در این سفر و در اوج حکمفرمایی کمونیسم بر چین به شهر مسلمان نشین کاشغر در ایالت سین چیانگ چین رفتیم، در مسجد بزرگ این شهر قاری مشهور آقای امام جمعه، قرائتی ویژه انجام داد. ناگهان دیدیم مردم از در و دیوار وارد مسجد میشوند و از آقا و ما که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم استقبال کردند. در آنجا ایشان یک سخنرانی و اقامه نماز داشتند که مسلمانان چین از این حضور آقا بسیار خشنود و خوشحال بودند.
https://shoma-weekly.ir/rSlDrD