نگاه

فرصت پدید آمده از بروز تکفیری‌ها

حملات تبلیغی و جنایتکارانه سلفی‌ها و تکفیریهای وهابی، طالبان، القاعده و گروههای مشابه آنان همچون داعش در عراق، النصره در سوریه، احمدالسیر در لبنان، بوکوحرام در نیجریه، لشکر طیبه در هند، سپاه صحابه در پاکستان، الشباب در سومالی، و... علیه تشیع و سایر مسلمین نشان از آن دارد که این گروه‌ها دست‌ساز آمریکا و اسرائیل، انگلیس و استکبار جهانی است تا مسلمین را به جان هم انداخته و به دست یکدیگر کشته شوند و بلاد اسلامی تخریب و خود از شر آنان خلاص شوند.
علیرضا اسلامی- حملات تبلیغی و جنایتکارانه سلفیها و تکفیریهای وهابی، طالبان، القاعده و گروههای مشابه آنان همچون داعش در عراق، النصره در سوریه، احمدالسیر در لبنان، بوکوحرام در نیجریه، لشکر طیبه در هند، سپاه صحابه در پاکستان، الشباب در سومالی، و... علیه تشیع و سایر مسلمین نشان از آن دارد که این گروهها دستساز آمریکا و اسرائیل، انگلیس و استکبار جهانی است تا مسلمین را به جان هم انداخته و به دست یکدیگر کشته شوند و بلاد اسلامی تخریب و خود از شر آنان خلاص شوند. لکن دارای محاسنی بود که به برخی از آنها اشاره میگردد:

۱-جنایات و بیمنطقی و مزدور بودن گروههای تکفیری وعامل استکبار و اسرائیل بودن آنها با کمکهای مالی و تسلیحاتی و تدارکاتی آنها و اعترافات کلینتون در ایجاد داعش مشخص شد.

۲-مشخص شد که لبه تیز حمله آنان به تشیع است که اهل منطق و گفتگو است و در صورت تجاوز دشمن محکم ایستاده و از مکتب و ملت و کشور خویش دفاع نموده و از کسی نمیهراسد.

۳-حملات داعش در عراق موجب وحدت بین شیعیان عراق و گروههای مختلف مجلس اعلی، صدریون، حزبالدعوه، مالکی و مرجعیت عراق گردید.

۴-موجب شناخت گروههای نفوذی و فرصتطلب و تجزیهطلب دولت عراق مانند بعثیون، هاشمی، زیباری، النجیفی و... گردید.

۵-سبب شناسایی و معرفی گروههای فرصت طلب کرد مانند بارزانی و بعضاً اهل سنت مناطق الرمادی و موصل و... باشد.

۶-سبب تحکیم مرجعیت و گسترش نفوذ و تاثیر آن در بسیج ملت عراق علیه داتش گردید.

۷-سبب بسیج نیروهای مردمی در مواجه با تروریستهای داعش گردید.

۸-حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق برای چندمین بار مشخص و موجب اعتماد بیشتر دو ملت به یکدیگر شد.

۹-مشخص گردید که فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و ایران محور مقاومت در مقابل اسرائیل و استکبار جهانی هستند و امیدی به سایر دولتها نیست و حتی فرصت ادعای مقابله از تروریستها نیز از آنها گرفته شد.

۱۰-خیانت و عدم پایداری آمریکا ر تعهداتش به عراق مبنی بر کمک تسلیحاتی و... مشخص گردید که به هیچ چیز پای بند نیستند و نباید به آنها دل بست.

۱۱-حمایت مرجعیت ایران مانند آیتا... مکارم، صافی و نوری از مرجعیت عراق مشخص گردید.

۱۲-مشخص شد اگر شیعیان در کشوری اکثریت غالب داشته باشند مثل ایران در حمایت از حقوق اقلیتها یا اگر اکثریت مطلق باشند مثل عراق در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی همه گروههای نژادی و دینی و اگر اکثریت نسبی باشند مثل حزبالله لبنان در دفاع از کشور وملت خود هیچ کوتاه نمی‌‌آیند و از همه پیشقدمتر و ثابت و استوارند.

۱۳-اگر غرب با این گروههای منحرف درگیر میشد و میجنگید آن را به عنوان اسلام واقعی تبلیغ کرد تا مردم جهان با این افکار و اعمال وحشیانه از اسلام بترسند (اسلام هراسی) لکن دشمنان احمق از آنها حمایت نموده و به آنها کمک نمودند و دشمنی آنان با تشیع محرز شد که با جنگ آنها رفت.

۱۴-این مفهوم و مدل قابل تعمیم به همه نقاط دنیای اسلام است که اگر به تشیع اجازه رشد و نمو داده و حمایت نمایند به نفع آنها و موجب حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور میشوند؛ مانند بحرین، حجاز، مصر، یمن، سودان، لیبی، تونس، مراکش و...)

۱۵-بر این اساس روشن است هر چقدر کشورهای غیرمسلمان به وهابیت کمک کنند یا اجازه فعالیت در کشورشان بدهند به نابودی خود کمک کردهاند و به هر میزان به تشیع امکان حضور و تبلیغ و فعالیت دهند به ارتقاء و تعالی و رشد کشور خویش کمک کردهاند.

https://shoma-weekly.ir/mrZ7yK