نگاه

فرصت تکرارنشدنی برای غرب

در رابطه با توافق مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند : من با توافقی که بتواند انجام بشود موافقم اما با توافق بد موافق نیستم ولی ایشان فرمودند : که آمریکایی‌ها می‌گویند توافق نکردن بهتر از توافق بدست. ایشان فرمودند: ما هم همین عقیده را داریم معتقدیم توافق نکردن بهتر است از توافقی که به ضرر منافع ملی و زمینه‌ساز تحقیر ملت بزرگ ایران بشود ما هم موافق نیستیم توافقی که یک ملت را بخواهد تحقیر کند.
حجت الاسلام محمد خرسند- مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند در رابطه با مذاکرات هسته‌ای و حفظ عزت ملت ایران و اینکه ملت ایران دست بسته نیست و روز 22 بهمن این را نشان خواهد داد و ملت ایران هم این را نشان دادند و این که مشکلات آمریکا به مراتب از ما بیشتر است ، ناکامی‌های آمریکا به مراتب از ما بیشتر است و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی آنها را عصبانی کرده است .
اما در رابطه با توافق مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند : من با توافقی که بتواند انجام بشود موافقم اما با توافق بد موافق نیستم ولی ایشان فرمودند : که آمریکایی‌ها می‌گویند توافق نکردن بهتر از توافق بدست.
ایشان فرمودند: ما هم همین عقیده را داریم معتقدیم توافق نکردن بهتر است از توافقی که به ضرر منافع ملی و زمینه‌ساز تحقیر ملت بزرگ ایران بشود ما هم موافق نیستیم توافقی که یک ملت را بخواهد تحقیر کند.
اما توافق خوب طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سه نشان دارد:
1.ایشان فرمودند هر گونه توافقی باید یک مرحله‌ای باشد روشن ، واضح و غیرقابل تفسیر و تحقیق باشد نباید مبهم باشد معلوم باشد که ما چه داده ایم و چه گرفته ایم تا الان معلوم است ما چه داده‌ایم اما چه گرفته ایم را معلوم نیست و در حالی که در توافق باید شفافیت و روشنی ، وضوح قابل تفسیر و تحقیق ، مقامات آمریکایی اصلأ مورد اعتماد نیستند که ما بگوییم در دو مرحله اول بیاییم کلیات را توافق کنیم بعد برویم سراغ جزئیات نه اینطورنیست ، اینها فردا بهانه‌گیری می‌کنند کلی و جزئی با هم باید توافق شود.
2.اینکه همه تحریم‌ها به یکباره و یکپارچه لغو شود آقایان می‌فرمایند: شما بیایید توافق بکنید راستی‌آزمایی کنیم ایران را ، بعد در یک پروسه 10 تا 15 ساله ما تحریم‌ها را برداریم نه اگر هم توافقی صورت بگیرد باید تحریم‌ها بلافاصله یکجا هم برداشته شود.
3.این توافق باید همراه با حفظ حرمت و جایگاه رفیع ملت ایران باشد و اگر بخواهد عزت ملت ایران نادیده گرفته شود ملت ایران زیر بار این توافق‌ها نمی‌روند مردم ایران افتخار می‌کنند شیعه حسین ابن علی هستند و شعارشان هیهات من الذله است لذا زیر بار حرف زور و بدعت نمی روند توافق هر نشد ، نشده بدرک آسمان که به زمین نمی‌آید ما باید برویم مشکلات خودمان را خودمان حل کنیم.
آیا این دستاوردهایی که ما در این 36 سال داشتیم آنها به ما داده‌اند ؟ و ما اینهمه پیشرفت کردیم با غربی‌ها توافق کردیم و پیشرفت کردیم؟ ما در اوج تحریم آنها پیشرفت کردیم و هر کجا خودمان را باور کردیم و کار به جوانان مؤمن و شایسته با روحیه بسیجی سپردیم این مشکلات ما حل شد و هر کجا امید به غربی ها پیدا کردیم آنجا ما مشکل پیدا کردیم اینجا هم همین طوراست هیئت مذاکره‌کننده مذاکراتشان را ادامه بدهند اگر توافق عادلانه‌ای به صلاح ملت ایران انجام شد هر ملت و مخالفتی ندارد اما اگر بخواهند عزت ملت ایران را نادیده بگیرند قطعاً ملت ایران و توافقات و مذاکرات را نخواهد پذیرفت و این حرفی است که امروز هم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مسئولین دولت و مجلس محترم این را دارند بیان می‌کنند ، امیدواریم که غربی‌ها و آمریکایی ها این فرصت که نصیبشان شده است خوب استفاده کنند معلوم نیست که این فرصت در آینده نصیبشان بشود.

https://shoma-weekly.ir/fsIO8I