نگاه

فرصتی برای راستی آزمایی سازمانهای بین‌المللی

باید مسئله اهانت به پیامبر‌ (ص) از طریق یونسکو پیگیری شود. دانشگاه‌های کشور باید یک ‌صدا طرحی به سازمان یونسکو برای تصویب قانونی به‌منظور جلوگیری از اهانت به اعتقادات، مقدسات و پیامبران ادیان مختلف آماده و ارائه دهند.
علی عباسپور- کشورهایی که خود را منادی و پرچمدار آزادی میدانند با توهین به پیامبران الهی از جمله حضرت
محمد(ص) قصد ایجاد جریان اسلامستیزی و نشاندادن جلوهای نامناسب از اسلام را دارند. جای تأسف است که جهان به خود اجازه میدهد تحت عنوان آزادی بیان چنین رفتارهایی صورت گیرد.

برای این حرکتی که در جهان به اسم آزادی صورت گرفته بسیار متأسفیم؛ چراکه این اهانت به شخصیتی بوده که نهتنها در قلوب مسلمانان، بلکه در قلوب آزادیخواهان جا دارد و بسیار جای تأسف است که جهان به خودش اجازه میدهد تحت عنوان آزادی بیان این اهانت صورت پذیرد و چهارکاریکاتوریست در این نشریه نامطلوب به اعتقادات ۵/۱ میلیارد انسان توهین کنند که البته توهین به مقدسات مردم جهان درباره پیامبران دیگر نیز صورت گرفته است.

چندسال پیش بنا بود همه کشورهای جهان به ترتیب موظف شوند که متنی در کتب درسی بگنجانند که به ماجرای هولوکاست بپردازد که این مصوبه یونسکو بود که با اعتراض جمهوری اسلامی ایران و بعضی کشورهای مسلمان این اجبار تبدیل به توصیه شد.

اگر یونسکو بهعنوان یک سازمان بینالمللی که از اصالت فرهنگی دفاع میکند به جای توصیه به نشر داستان دروغین هولوکاست باید قوانین احترام به عقاید و مقدسات انسانها را تثبیت کند.

باید مسئله اهانت به پیامبر (ص) از طریق یونسکو پیگیری شود. دانشگاههای کشور باید یک صدا طرحی به سازمان یونسکو برای تصویب قانونی بهمنظور جلوگیری از اهانت به اعتقادات، مقدسات و پیامبران ادیان مختلف آماده و ارائه دهند.

مسئولین به ویژه وزارت محترم خارجه باید پیگیری کنند که این قوانین در یونسکو تصویب شود و به وسیله آن از تکرار اینکه یک مجله در گوشهای از جهان چنین توهینی را به مقدسات بیش از ۵/۱ مردم مسلمان جهان کند، ممانعت کرد.

https://shoma-weekly.ir/OL7cWf