نگاه

فتنه 92 چه میتواند باشد

در فتنه قبل با استفاده از اسم رمز تقلب عدهای اردوکشی خیابانی را برنامهریزی کردند تا از این طریق به اهداف خود که بی اعتبار کردن نظام و خدشه وارد کردن بر حضور حماسی مردم و اهانت به مقدسات و هتک حرمتها بود برسند و زمینه دخالت بیگانگان را فراهم سازند. اینک نیز از هم اکنون برنامه اعتراضات و اغتشاشات بعد از انتخابات به عنوان یکی از محورهای فتنه مطرح شده و در این دوره نیز شبهه افکنی و ذهنیت سازی نادرست نسبت به سلامت انتخابات از مجلس و با اصلاح قانون انتخابات شروع شده است. تخریب شورای محترم نگهبان با نامه نگاری بعضی نمایندگان را میتوان از جمله اقدامات زمینهساز فتنه به حساب آورد.
حمیدرضا ترقی - هر فتنهای در تاریخ دارای عوامل عِلّی و زمینهساز و عوامل مجری و بهرهبردار است که با اسم رمز مشخصی عملیات آن شروع میگردد.
بدون و بر اساس تجربه سه دهه گذشته یک سرفتنهها در خارج و سر دیگر آن در دست بازیخوردهها و ورشکستگان سیاسی و تجدیدنظر طلبان واگرایی بوده که در دستیابی به مطامع دنیوی خود شکست خورده و از قطار انقلاب پیاده شدهاند.
طبق واکاوی فتنه سال 88 زمینهسازیهای فتنه آینده را باید در موارد زیر جستجو کرد:
تلاش در آغاز زودهنگام تبلیغات انتخابات و مهیجسازی فضای سیاسی جامعه
تلاش در دو قطبی کردن فضای رقابت انتخاباتی
ترویج اسم رمز فتنه و بیان از زبانهای گوناگون
حمایت رسمی بیگانگان از فتنه و فتنهگران
ابراز وجود عوامل داخلی بازی کننده در پازل دشمن
آلوده کردن فضای رقابت به تهمت و افترا و تخریب و سیاهنمایی برای غباری کردن فضای فتنه
اگرچه مورد دوم هنوز محقق نشده و فضا بیشتر سه قطبی و چهارقطبی است ولی هنوز تلاش میشود به دو قطبی تبدیل شود. ولی اسم رمز فتنه جدید تحت عنوان «انتخابات آزاد» اعلام شده و مفهوم این انتخابات آزاد هم معنا شده یعنی اینکه عوامل داخلی فتنه 88 بتوانند در انتخابات باز هم نامزد شوند!
حمایت رسمی بیگانگان از هم اکنون در قالب تشدید تحریمهای اقتصادی و حمایت معنوی از طرفداران خودشان اعم از اصلاحطلبان تندرو و یا منحرفین اعلام شده است.
بدیهی است که عوامل بازیگر داخلی که امروز شعار انتخابات آزاد میدهند و با این اسم رمز وارد عرصه شدهاند تا اندازهای قابل تشخیص است.
آنان که همراه با سیاستهای تحریمی دشمن سعی بر افزایش فشار اقتصادی بر مردم دارند و میخواهند با ناراضیتراشی زمینه اعتراضات مردمی را فراهم سازند هم کم و بیش کار خود را در پازل دشمن شروع کردهاند.
متأسفانه فضای تهمت و افترا و سیاهنمایی و تخریب نیز در سیاستها و در مطبوعات کم و بیش آغاز و از تریبونهای رسمی نیز بعضاً این تخریبها و تهمتها بدون هیچ پایه و اساس منطقی و مستدل صورت میگیرد.
بنابر این زمینه فتنه آینده تا اندازهای فراهم شده.
برنامه فتنه؛
در فتنه قبل با استفاده از اسم رمز تقلب عدهای اردوکشی خیابانی را برنامهریزی کردند تا از این طریق به اهداف خود که بی اعتبار کردن نظام و خدشه وارد کردن بر حضور حماسی مردم و اهانت به مقدسات و هتک حرمتها بود برسند و زمینه دخالت بیگانگان را فراهم سازند.
اینک نیز از هم اکنون برنامه اعتراضات و اغتشاشات بعد از انتخابات به عنوان یکی از محورهای فتنه مطرح شده و در این دوره نیز شبهه افکنی و ذهنیت سازی نادرست نسبت به سلامت انتخابات از مجلس و با اصلاح قانون انتخابات شروع شده است. تخریب شورای محترم نگهبان با نامه نگاری بعضی نمایندگان را میتوان از جمله اقدامات زمینهساز فتنه به حساب آورد.
بنابر این برنامه فتنه جدید عبارت خواهد بود از:
شبههافکنی نسبت به سلامت انتخابات با ایجاد صفحهای در فیس بوک به نام تقلب 92
فشار بر شورای نگهبان برای تأیید فتنهگران و منحرفین
تبرئه فتنهگران برای ورود به عرصه انتخابات و دو قطبی کردن فضا
ایجاد التهاب و تنش اجتماعی و سیاسی در رابطه با اوضاع اقتصادی در جامعه قبل از انتخابات
تشدید اختلافات بین مسئولین و ناتمام گذاشتن کار دولت برای غبارآلود کردن فضای سیاسی
ایجاد موج طرفداران سازش با آمریکا به منظور کاهش فشار تحریمها و انشقاق در جامعه
ایجاد ترس در جامعه از قطع یارانههای نقدی در صورت رأی ندادن به نامزدی خاص
ایجاد اغتشاش بعد از انتخابات با انگیزه اقتصادی و مطالبه یارانه
امیدواریم در این فتنه نیز ملت عزیز ایران با بصیرت دشمنان را مأیوس سازد.

https://shoma-weekly.ir/zJtFJc