نگاه

فتنه سال 98 چیست ؟

هم اینک قرائن وشواهد بسیاری بر تلاش دشمنان بیرونی با استفاده از عوامل و منابع داخلی خود ، برای انجام مرحله سوم فتنه با بهره گیری از تجربه مراحل قبلی و به صورت فتنه ای مرکب دلالت می کند.
حمید رضا ترقی- به ملّت عزیزمان عرض می کنم این بیداری را حفظ کنید؛ اینکه اینها گفتند در سال ۹۷ ما چنین می کنیم، چنان میکنیم، و نقشههایی را برای جمهوری اسلامی ابراز کردند -یعنی در واقع نقشهشان لو رفت- این ممکن است فریب باشد؛ ممکن است جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، نقشه را برای سال ۹۸ بکشند؛ مقام معظم رهبری 21/9/97

طبق تحلیل یک کارشناس سیاسی بر اساس نتایج تحقیقات میدانی یک تیم زبده متشکل از پاتریک کلاوسون ، فرانسیس فوکویاما ، کنت تیمرمن ، ساموئل هانتینگتون و... تجزیه و تحلیل و بررسی های صورت گرفته در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی ، که منجر به تدوین دکترین جدید آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق "جنگ نرم" شد؛ پروژه 30 ساله ای را با عنوان "پروژه 2020 " تهیه و در قالب سه مقطع 10 ساله برای سال های 78 و 88 و 98 در دستور کار خود قرار دادند.

این پروژه 30 ساله بر ریل گذاری در حوزه های سیاسی امنیتی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی تاکید دارد. در هر کشوری وقتی نظام سیاسی تغییر می کند که چهار نظام مشتمل بر : 1 نظام سیاسی 2 نظام اقتصادی 3 نظام فرهنگی 4 نظام اجتماعی با هم سقوط نموده و دگرگون شود و بر این اساس استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ (با توجه به تأثیر قطعی انقلاب اسلامی بر شکل و ساختار آینده سیاسی جامعه جهانی) با هدف پیشگیری از سقوط امپراتوری قانون مند شده سلطه ، در پروژه 2020 برای نابود کردن این 4 نظام درایران برنامه ریزی نموده است.

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در آذر ماه سال 68 (حدود 6 ماه بعد از قبول مسئولیت ولایت امری مسلمین) پرده از این پروژه برداشته و فرمودند:

"این ها راجع به اسلام ، کارشناس و متفکر دارند که می نشینند و در باره ملت ها و اندیشه ها و روحیات و مذاهب گوناگون پرونده هایی درست می کنند و در مراکز فرهنگی و تحقیقاتی و جاسوسی خود ، تمام آن پرونده های آرشیو شده را دوباره مطرح می کنند و کارهای تحقیقاتی جدید انجام می دهند ؛ این که می شنویم که در اسرائیل سمیناری تحت عنوان «شناخت اسلام و تشیع در ایران» برگزار می شود ، به همین معنا و در همین جهت است.

در بسیاری از جاهای دنیا سمینارها و جلسات تحقیقاتی ، توسط دنیای غرب و استکبار تشکیل می شود و تزهای گوناگونی برای بازنگری به اسلام مطرح می گردد. استکبار همه وجودش را در جهت اداره مطلوب خودش به کار می گیرد و کاملاً با فکر حرکت می کند و جریانات جهانی را هدایت می نماید تا محفوظ بماند چون می داند که اگر فکر و پیش بینی و آینده نگری نکرده و اگر آمار نداشته باشد ، ضربه خواهد خورد. عالی ترین و متمایز ترین دستگاههای فکری در اختیار استکبار است ، این ها از 15 یا 20 سال قبل برای مسائل بلند مدت سرمایه داری ، فکر و طراحی می کنند و نقشه می ریزند تا در آینده ، دقیقاً بیست سال دیگر از آن جواب بگیرند."

تأسف بار این جاست که علیرغم گذشت بیش از دو دهه از پروژه 2020 و با توجه به این که شاهد دو مرحله از آن پروژه ، در سال های 78 و 88 بوده ایم ، هنوز بسیاری از نخبگان و خواص کشورمان که وظیفه شناخت و مقابله با آن را دارند ، از این پروژه بسیار خطرناک بی اطلاع بوده و تأسف بارتر این که بسیاری از دست اندر کاران در حوزه سیاست و برخی جناح ها و احزاب سیاسی به این پروژه اعتقاد و باور ندارند و مصیبت و بلا از آن هم بالاتر ، که برخی از سیاسیون و احزاب سیاسی خواسته یا ناخواسته در چنبره این پروژه ، گرفتار شده و متأسفانه به جای توبه و عذر خواهی از پیشگاه خداوند و مردم و تلاش برای جبران گذشته ننگین خود ، کماکان بر حفظ ارتباط با براندازان خارجی تاکید ورزیده و خود را برای انجام وظایف محوله در مرحله بعدی براندازی آماده می کنند.

علل شکست پروژه دشمن در
سال های 78 و 88 چه بود؟

به دلایل متعدد از جمله موارد زیر در مراحل اول و دوم طرح براندازی جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شد:

1- پیشینه فرهنگی ایران زمین و بد بینی مفرط ایرانیان به غرب

2- عامل مذهبی و مشخصاً اعتقاد به مهدویت و عاشورا و کربلا

3-قدرت ولایت و رهبری نظام

4- باورها و اعتقاد قلبی مردم به نظام و ولایت فقیه

5- قدرت روحانیت و بسیج در بیدار سازی مردم و خنثی کردن توطئه ها

6-خاطرات تلخ مردم از دخالت های آشکار و پنهان غرب در امور داخلی ایران و....

مرحله سوم توطئه دشمن چگونه خواهدبود؟

هم اینک قرائن وشواهد بسیاری بر تلاش دشمنان بیرونی با استفاده از عوامل و منابع داخلی خود ، برای انجام مرحله سوم فتنه با بهره گیری از تجربه مراحل قبلی و به صورت فتنه ای مرکب دلالت می کند.

این شواهد و قرائن نشان می دهد ، فتنه جویان و افراطیون اصلاح طلب با حمایت سرویس های جاسوسی خارجی در صدد تحمیل فتنه ای پیچیده ، چند لایه و مرکب بوده و این بار به عکس دو مرحله قبلی که بر ترویج خشونت و اغتشاش و بحران های اجتماعی استوار بود ، خود را برای براندازی قانونی از طریق واداشتن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قبول اعمال تغییرات در متن قانون اساسی آماده می کنند. در فتنه های پیشین از اراذل و اوباش در کف خیابان ها استفاده شد و به پاره کردن عکس حضرت امام خمینی سلام الله علیه و جسارت به مقدسات دینی و حتی دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام کشیده شد ، اما دشمن در فتنه 88 نقاط ضعف خود را شناخته و فهمیده که وقتی به حضرت امام (ره) جسارت می شود و وقتی به حضرت آقا جسارت می شود ، مردم مثل 9 دی ماه یک پارچه به پا می خیزند؛ به همین دلیل در فتنه آینده پاره شدن عکس امام را نخواهیم داشت ، بلکه برعکس احترام به حضرت امام و ولایت فقیه تحریف شده رمز عملیاتی فتنه آینده است.

تاثیر حماسه 9دی در تغییر روش دشمن

با خلق حماسه عظیم 9 دی و پراکنده شدن اطراف فتنه گران، یکی از همین فتنه گران در تحلیل ناکارآمدی طرح های براندازانه فتنه گران ، با یک چرخش 180 درجه ای مواجه شده و می گوید اصلاح طلبان (فتنه گران) به این باور قطعی رسیده اند که گسست رابطه مردم با روحانیت و به ویژه با شخص (حضرت امام) خامنه ای به عنوان یک انسان مهذب و متقی -و واسطه فیض رحمانی حضرت ولی عصر (عج)- ، ناممکن بوده و در اکثر موارد نتیجه عکس داده است، به همین دلیل در برنامه (بخوانید فتنه ) جدید ، ضمن قطع امید از مردم به عنوان پیاده نظام خود در مرحله شروع فتنه ، بر ورود در لایه های حوزه های علمیه و بهره گیری از ظرفیت های روحانیت تأکید می گردد. به این ترتیب ، اصحاب فتنه به خوبی در یافته اند که هر حرکت و برنامه ای که به رابطه مردم با روحانیت و اصول اساسی مکتب شیعه (اعتقاد به امام زمان (عج) و کربلا و امام حسین (علیه السلام) لطمه وارد کند ، لزوماً محکوم به شکست خواهد بود، به همین دلیل در حرکت جدید خود بنا دارند مستقیماً و از طریق به کار گیری فتنه های چند لایه و مرکب و از درون روحانیت شیعی ، نظام را وادار به تسلیم نمایند.

فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین دلیل براین ادعا ست ؛ ایشان در سال 89 و یک سال بعد از فتنه سبز اموی طی سفری استثنایی و 10 روزه به قم فرمودند: "همان گونه که انقلاب از قم و حوزه علمیه آغاز شد ، قرار است که آنتی تز انقلاب را نیز از قم آغاز کنند". فرمایشات امام خامنه ای (اگر چه 5 سال است که مورد کم لطفی و بلکه بی توجهی نخبگان و خواص جامعه قرار گرفته است) ، به عیان و آشکارا از توطئه جدیدی پرده بر می دارد

قرائن و شواهد زیادی وجود دارد که به خوبی نشان می دهد موج سوم فتنه بر اساس سه حلقه اصلی و تعدادی حلقه فرعی و پشتیبان بنا نهاده شده است. این حلقه ها اگر چه مستقل از هم عمل می کنند ولی در واقع در عین استقلال ، نسبت به یکدیگر هم پوشی کامل داشته به طوری که وجود یک فرماندهی خارجی پنهان و به اصطلاح نخ تسبیح شیطانی این حلقه ها ، آنان را در طول یکدیگر در فتنه 98 قرار داده است. توجه به این مطلب بسیار ضروری است که اساساً برخی از حلقه های فتنه سوم مانند حلقه تشیع لندن نشین از همان سال 68 شروع به فعالیت و یار گیری کرده و برخی از حلقه های فرعی به عنوان ایجاد بستر های فتنه بزرگ ، از همان سال های 88 به بعد فعالیت خود را آغاز کرده و برخی دیگر نیز در سال های اخیر و در دولت ومجلس در حال اجراست

براساس اطلاعات به دست آمده ، طراحی مدل جدید براندازی در ایران به مسئول سابق میز سوریه در پنتاگون که در مورد مسائل ایران نیز از اشراف بسیار خوبی برخوردار بود محول گردید. وی با بررسی نقاط ضعف و قوت دو فتنه قبلی و با بهره گیری از دیدگاه های متفاوت در حوزه های علمیه، پروژه مرکب وچهار مرحله ای

زیر را با هدف تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق تغییر قانون اساسی پیشنهاد داده است:

1- فشار سیاسی از بالا ، فشار اجتماعی از پایین. در این مرحله حلقه های سه گانه ، با تصرف میکروفیزیک قدرت ،

فشار سیاسی خود را از طریق مجالس منتخب مردم به نظام با تکیه بر فشار های اجتماعی از سوی اقشار اجتماعی و قومیت ها وارد خواهند کرد.

2- فشار امنیتی از پایین ، چانه زنی در بالا. در این مرحله صحنه منازعه و امتیاز خواهی به کلی واژگون شده و با تکیه بر تحرکات و فشار امنیتی اسلام سلفی و تکفیری در استان های سنی نشین از یک سو و فشارهای طرفداران تشیع لندن نشین و ضد ولایت فقیه در
حوزه های علمیه از سوی دیگر قدرت چانه زنی را در بالا تقویت می کنند.

3- فشار بین المللی از بیرون و فشار امنیتی از پایین ، چانه زنی در بالا. در مرحله سوم ، موضوع خواسته های

داعش ایرانی در پو 6 حقوق اهل سنت ایران به یک موضوع بین المللی تبدیل و با هدایت سرویس های جاسوسی بیگانه و حمایت تند روها و افراطیون و فتنه گران ،پای شیطان بزرگ و بیگانگان به مناقشات داخلی ایران باز شده و با فشار مضاعف غرب به جمهوری اسلامی ،

میدان عمل جریانات سلفی و تکفیری تقویت شده و به تحرکات خود افزوده و قدرت
چانه زنی در بالا را به شدت افزایش خواهند داد.

4- تسلیم شدن رهبری و تشکیل کمیته تغییر قانون اساسی و اعمال خواسته های روحانیون بی اعتقاد به ولایت فقیه ، اهل سنت، اقوام و مذاهب و...

5-انجام مرحله نهایی براندازی با دخالت بیگانگان در اعمال تغییرات مورد نظر در قانون اساسی و تغییر بنیادین نظام اسلامی به یک جمهوری همسو با غرب و یا شبیه نظام های موجود در منطقه نظیر عراق و افغانستان.

اهم برنامه های این جر یان عبارتند از :

1-یارگیری از بین جوانان شیعه به شیوه انجمن حجتیه.

2-جلب حمایت های مادی و معنوی مردم و به خصوص جوانان فریب خورده از برنامه های این جریان خطرناک.

3- سازماندهی و ایجاد ساختارهای لازم برای ایجاد و حفظ و گسترش ارتباط با مردم.

4- ایجاد سامانه های تبلیغی مناسب برای انجام برنامه های از پیش طراحی شده.

5- انجام برنامه های تفرقه افکنانه بین شیعیان و اهل سنت نظیر توهین به خلفا و بزرگان اهل سنت.

6-پمپاژ موج نفرت و کینه و عداوت در بین اهل سنت بویژه اهل سنت استان های مرزی ایران.

7-تلاش برای ایجاد پیوند بین اهل سنت ایران با سلفی های تکفیری اهل سنت در آن سوی مرز ها.

8- تلاش برای گسترش واگرایی جوانان شیعی نسبت به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی.

9-تلاش برای گسترش خصومت و درگیری بین شیعیان و اهل سنت در ایران و سایر کشورهای مسلمان.

10- اعلام موجودیت سیاسی برای ورود به حاکمیت نظام و انجام براندازی به وسیله تمامی اهرم های در اختیار.

یقینا با هوشیاری مردم و گروه های سیاسی و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری این مرحله نوطئه نیز خنثی وملت ایران با سربلندی جشن چهلمین سالگرد خودرا بر گزار میکندو دشمن آرزی سکست این ملت را بگور خواهندبرد

اهداف مهم این توطئه گران چیست ؟

1- پروژه پان قومیسم:

استفاده از ظرفیت اقوام در به چالش کشیدن جمهوری اسلامی ایران ،

2-پروژه حمایت قشری از فتنه گران:

از طریق سازماندهی جریانات سیاسی رادیکال و تند رو در محیط های دانشجویی در سراسر کشور و بازگرداندن دانشگاه ها به
سال های 78 تا 82 تحت عنوان بازگرداندن نشاط سیاسی به دانشگاه ها

3- پروژه ناراضی کردن مردم و ایجاد فشار اقتصادی بیشتر بر آنها

مکتب اقتصادی نئوکینزی (مکتب مورد نظر کارگزاران سازندگی) علاوه بر گسترش و نهادینه سازی فساد اقتصادی بر استثمار طبقه کارگر تاکید ویژه داشته و مدعی است که اگر شکم کارگر سیر باشد کار نمی کند و به همین دلیل بر گرسنه نگه داشتن این طبقه آبرومند کارگری اصرار می ورزند

4-پروژه آنتی تز آقای جفری هالورسون:

آقای دکتر جفری هالورسون با انتشار مقاله ای در مرکز ارتباطات استراتژیک ایالت آریزونای آمریکا میگوید؛ با ایجاد جبهه یزید و امام حسین علیه السلام در زمان حاضر ، نبرد حق علیه باطل را به جای ایران (حسینی) علیه استکبار غرب (یزیدی) به جبهه ای متشکل از دو نگرش داخلی و دو قطبی نظام (یزیدی) و جبهه مقابل نظام (حسینی) اصلاحات ،تغییر داد..

6-پروژه امام زدایی و تحریف امام خمینی سلام الله علیه:پروژه تحریف حضرت امام خمینی سلام الله علیه ، در کنار پروژه امام زدایی که درکتاب الف لام خمینی قابل ملاحظه است

اینک در سومین مرحله از پروژه بسیار خطرناک تحریف خط امام ره ، القای ضرورت کنار آمدن با کدخدا ، و تلاش در جهت انحراف ، رودررویی و فرسایش نیروهای انقلاب و ایجاد اشتباه محاسباتی در جامعه و به خصوص در بین خواص و در نتیجه تحریف خط امام (ره) و اسلام ناب محمدی در حال پیگیری است.

7-پروژه تطهیر سران فتنه: با روی کار آمدن دولت جناب آقای روحانی ، جریان فتنه با استفاده از ظرفیت های اصلاح طلبی موجود در دولت یازدهم ، طرح تطهیر سران فتنه را عملیاتی نموده و قرائن و شواهد و برخی اخبار بدست آمده از سوی حامیان فتنه حکایت از ادامه این طرح و با هدف جابجایی شاکی و متشاکی دارد. نامه جهانگیری به رهبری و پاسخ معظم له دلیل واضحی بر این مدعاست

8-پروژه حمله به سپاه و بسیج و بدنام کردن سپاه با اتهامات اقتصادی:

یکی از نگرانی های ستاد فتنه ، در هر انتخابات جهت گیری آراء بسیجیان به دلیل بصیرت بالای آنان علیه اهداف فتنه گران است ، به همین دلیل یکی از مهمترین مأموریت های ستاد فتنه ، گسست پیوند و ارتباط بین بسیجیان و سپاه پاسداران به عنوان مسئولین اداره بسیج ، از طریق بدنام کردن سپاه به فساد اقتصادی و... است.

9- پروژه بزرگ ارتباطات شبکه ای در عصر فتنه:از سال 88 تا کنون یکی از دغدغه های فتنه گران دستیابی به شبکه ارتباطی مطمئنی است که در لحظات بروز حادثه و فتنه توسط نظام قابل فیلتر کردن نباشد و حتی بدون نیاز به وجود سیم کارت و صرفاً از طریق یک دستگاه تلفن همراه و با سیستم های جدید ماهواره ای ، ارتباطات اعضای شبکه را فراهم می کند.

10- پروژه ترویج و گسترش تحرکات و اعتراضات کارگران و فرهنگیان:ناگفته پیداست که کارگران و فرهنگیان به عنوان دو قشر اصلی و بسیار بزرگ از جامعه ، بیشترین نقش را در تشدید بحران یا خنثی سازی آن ایفا می نمایند و به همین دلیل مشخص ، ستاد فتنه تمام هم و غم خود را متوجه ایجاد اعتصابات و تحرکات کارگران و فرهنگیان کرده و معتقد است نارضایتی عمده مردم از راه ناراضی کردن این دو قشر عظیم جامعه میسر خواهد شد و متأسفانه اخبار واصله بر همراهی برخی از عناصر دولتی با این پروزه دلالت دارد

11-استفاده ازپروژه هسته ای برای ایجاد فضای پرتنش و دوقطبی در جامعه.. هم اینک علیرغم گذشت چند سال از برجام کماکان پروژه هسته ای یکی از مهمترینپروژه ها در جهت دوقطبی سازی جامعه و از بین بردن روح اتحاد و همدلی در جامعه است. از طرف دیگر خواسته شیطان بزرگ از اصرار بر ادامه مذاکرات نیز برای ایجاد محیط متشنج و
تفرقه گون در داخل ایران است

12- پروژه فرافکنی علل فشار اقتصادی بر مردم :براساس این پروژه از یک سو با فشار مضاعف اقتصادی بر مردم ، زمینه های واگرایی مردم از نظام را فراهم آورده و از سوی دیگر با پیوند دادن مشکلات اقتصادی به حمایت ایران از نهضت های انقلابی و اسلامی جهان وومقاومت و ارائه تحلیل ها و تفاسیر غلط از رفتار راهبردی نظام و ولایت فقیه ، زمینه های گسترش فتنه در بین مردم و خواص را پیگیری می کنند و به این ترتیب علاوه بر تضعیف موقعیت رهبری ، به دنبال تضعیف عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا (اصطلاحاً خاورمیانه) و تخریب جایگاه ایران در کشورهای لبنان ، سوریه ، عراق ، یمن و... هستند.

به همهی ملّت عرض می کنم. آمریکا دشمن خبیثی است، دشمن حیلهگری است، دستش با صهیونیستها و مرتجعین منطقه در یک کاسه است و همهی آنها دشمن ایران اسلامی و دشمن ملّت ایرانند؛ ما باید بیدار باشیم. البتّه ما قویتر از آنها هستیم؛ آنها با این انگیزهی قوی علیه جمهوری اسلامی، تاکنون هیچ غلطی نتوانستهاند بکنند، بعد از این هم نمیتوانند بکنند؛ در این تردیدی نیست. دشمن ضعیف است؛«اِنَّ کَیدَ الشَّیطـانِ کانَ ضَعیفا»(۵) آیهی قرآن است ولیکن ما نباید غافل بشویم، ما نباید به خواب برویم.

توصیهی من به همه جوانهایمان، به همهی مجموعههای گوناگون کشور، به همهی اصناف کشور، به همهی جریانهای سیاسی کشور این است که مراقب باشند به دشمن پهلو ندهند،(۶) مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند؛ بیدار باشند. اگر ما غافل بشویم، ما به خواب برویم، همان دشمن ضعیف زهر خودش را خواهد ریخت؛ باید همه بیدار باشیم؛ همچنان که بحمدالله امروز همه ملّت بیدارند و در طول این سالها هم ملّت بیدار بودند؛ این بیداری را باید حفظ کنیم. مقام معظم رهبری 20/9/97.

والسلام

https://shoma-weekly.ir/WM6cpB