ادب و هنر

«فتح خون» اثری دو ملیتی راهی جشنوارۀ تئاتر مقاومت

نمایش «فتح خون» به کارگردانی یعقوب صدیق‌جمالی است که با مشارکت هنرمندانی از ایران و ترکیه توسط گروه «کتل» تبریز و به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی و کردی برای شرکت در بخش وی‍‍ژۀ چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت در حال تمرین و آماده‌سازی است. محوریت اصلی این نمایش ۸۰ دقیقه‌ای مقاومت و ظلم‌ستیزی در برابر استکبار و استبداد خواهد بود.
«فتح خون» اثری دو ملیتی
 راهی جشنوارۀ تئاتر مقاومت
نمایش «فتح خون» به کارگردانی یعقوب صدیقجمالی است که با مشارکت هنرمندانی از ایران و ترکیه توسط گروه «کتل» تبریز و به زبانهای فارسی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی و کردی برای شرکت در بخش وی‍‍ژۀ چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت در حال تمرین و آمادهسازی است. محوریت اصلی این نمایش ۸۰ دقیقهای مقاومت و ظلمستیزی در برابر استکبار و استبداد خواهد بود.

 

 روایت بزرگان مکتب تهران در مستند «دریای عقل و عشق»

سیدمهدی طباطبایینژاد تهیۀکننده مستند «دریای عقل و عشق» دربارۀ مضمون این اثر گفت: مکتب تهران یکی از مکاتبی است که علاوهبر جنبههای عقلانی، اخلاق و عرفان نیز جایگاه ویژهای در آن دارد، از این رو در این مجموعه به زندگی و آثار بزرگان این مکتب از ملاهادی سبزواری تا دکتر مهدی الهی قمشه ای پرداخته می شود. وی افزود: این مجموعه به شیوه مستند بازسازی و در ۱۷ قسمت ۴۰ دقیقهای تولید خواهد شد.

 

انتشار آثار برگزیدۀ جشنوارۀ موسیقی مقاومت در قالب آلبوم

مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: به دنبال ایجاد انگیزه در گروههای شرکتکننده در عرصه موسیقی مقاومت هستیم تا با انتخاب برترینها، به انتشار آثار آنها در بازار موسیقی و فروش آنها اقدام کنیم.  ارجمند همچنین ابراز کرد: آثار منتخب طی مراسمی جداگانه در حضور بزرگان موسیقی ایران و با حضور عوامل اجرایی آن رونمایی خواهد شد و پس از آن برای فروش روانه بازار موسیقی می شوند تا مخاطبان اصلی خود را بشناسند.

 

https://shoma-weekly.ir/58pS2m