ادب و هنر

غرب با این همه تناقض به کجا می رود؟!

دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در حالی در شهر کرمان برگزار می شود که مخالفت بعضی رسانه های غربی و اسرائیلی با این رویداد فرهنگی نشانگر اهمیتی است که اینگونه فعالیت ها می تواند در عرصه های بین المللی و بر روی افکار عمومی بر جای گذارد.
دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در حالی در شهر کرمان برگزار می شود که مخالفت بعضی رسانه های غربی و اسرائیلی با این رویداد فرهنگی نشانگر اهمیتی است که اینگونه فعالیت ها می تواند در عرصه های بین المللی و بر روی افکار عمومی بر جای گذارد.
در حالی که بسیاری از کمپانی های بزرگ آمریکا توسط افرادی با گرایش های صهیونیستی اداره می شود و هر ساله انبوهی از تولیداتی مغرضانه و فریبکارانه برای منحرف کردن افکار عمومی مردم جهان از حقایق توسط همین کمپانی ها در سراسر جهان توزیع و به نمایش در می آید، رسانه های وابسته به صهیونیست و تفکرات استکباری غرب، حتی برگزاری یک جشنواره را با موضوع مقاومت تاب نیاورده و بر علیه آن موضع گیری می کند. زیرا آنها خوب می دانند چنین جشنواره ای که در آن فیلم هایی با موضوع دفاع از انسانیت و آزادگی به نمایش در می آید و ادعاهای دروغین غرب را به زیر سوال می برد، خطری بزرگ برای آنها محسوب می شود و این خطر همانا بیداری ملت ها و شوریدن آنها بر علیه ظلم و ستم که مظهرش استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است، می باشد.
از همین رو باید متولیان جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با جدیت بیشتری نسبت به تقویت این حرکت مبارک و موثر  کوشیده و هر ساله بر ابعاد مختلف آن افزوده تا پیام حقانیت مردم مسلمان ایران در سراسر عالم هستی منتشر گردیده و ادعاهای کذب غرب بر علیه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران بر ملا گشته و نقش بر آب گردد.
جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با رویکرد جدید بین المللی خویش و گسترش در کشورهای اسلامی، اروپایی و آمریکایی زنگ خطر را برای سیاسمداران غرب نواخته و از این روست که مدعیان حقوق بشر و فرهنگ در غرب، اینگونه گستاخانه حتی وجود یک جشنواره کاملأ فرهنگی و سینمایی را تحمل نکرده و بر علیه آن موضع گیری می کنند. آنها از اینکه در جشنواره فیلم مقاومت فیلم هایی با موضوع فلسطین و  دفاع از حقوق آنها به نمایش در می آید، های و هوی به راه انداخته و این جشنواره را مروج خشونت لقب می دهند؛ در حالی که جشنواره ای اینچنین که در پی انعکاس مظلومیت مردم فلسطین و غزه است، نه تنها در پی خشونت نیست که در پی خشونت ستیزی و دفاع از مظلوم  می باشد و باید از سوی تمام متفکران جهان و رسانه ها و صلح جویان واقعی مورد تقدیر و حمایت قرار گیرد.
چگونه است در حالی  که  استودیوهای غربی سالهاست که با انواع فیلم های دروغین و سراسر خشونت سعی در وارونه نشان دادن چهره واقعی اسلام دارند ، اما رسانه های همان غرب وحشی حاضر نیستند که اینگونه آثار غیر واقعی را محکوم و نقد کنند، اما جشنواره ای را که از طریق زبان جهانی سینما در پی پرداختن به خوبی ها و محکومیت بدی ها و کژی هاست، مورد حمله قرار می دهند، آیا این نشانگر عمق  دروغ بودن ادعاهای جهان غرب مبنی بر احترام به افکار عمومی و حقوق بشر نیست. نکند همانطور که غرب تنها خود را محق برای استفاده از انرژی هسته و حتی بمب هسته ای می داند، در زمینه سینما نیز فکر می کند که تنها و تنها این غرب است که باید از این زبان هنری و جهانی بهره ببرد. راستی غرب با این همه تناقض به کجا می رود؟!

رضا امیرخانی جایزه کتاب «قیدار» را به مرحوم حاج عبدالله والی تقدیم کرد
نویسنده رمان «قیدار» جایزه بیست و یکمین دوره کتاب فصل در بخش داستان را به مرحوم عبدالله والی و جهادگران گمنام تقدیم کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا امیرخانی با حضور در آئین پایانی بیست و یکمین جایزه کتاب فصل و دریافت جایزه بخش داستان این دوره در سخنان کوتاهی گفت: قسمتِ مادیِ جایزه را به یادِ روحِ بلندِ مرحوم عبدالله والی تقدیم می‌کنم به اخوانِ والی برای مردمِ سربلندِ بشاگرد.
نویسنده رمان «قیدار» همچنین گفت: چه خوب است در این زمانِ مانده، ارشاد به عوضِ بعضی تعهداتِ غیرِمطلوب و غیرِممکن، سه کارِ ممکن و مطلوب انجام دهد؛ هر سه، با کم‌ترین هزینه و بیش‌ترین فایده. شفافیت در داوری، شفافیت در ممیزی و شفافیت در حمایت. این هر سه، می‌تواند چهره‌ی ارشاد را دگرگون کند. فراموش نکنیم هر قدم به سمتِ شفافیت ممکن، یعنی دو قدم دور شدن از فسادِ محتمل.
لیلیا نوشته مرتضی فخری، آواز ابابیل نوشته مجید پورولی کلشتری، سرزمین نوچ نوشته کیوان ارزاقی و در خرابات مغان نوشته داریوش مهرجویی، رقیبان قیدار نوشته رضا امیرخانی در بخش داستان جایزه کتاب فصل بودند.

https://shoma-weekly.ir/6od4vh