نگاه

عید انقلاب و عید انتخابات

انتخابات از آن روی عید است که تجدید حیات و نشاط سیاسی جامعه و تجدید قوا و نیروی ملت است یک روح جدید و یک خون تازه و یک نفس نو برای کشور و ملت است. عیدی است که کشور عزت پیدا می‌کند، نظام جمهوری اسلامی عزت پیدا می‌کند، کشور بیمه می‌شود، نظام بیمه می‌شود
حمیدرضا ترقی- سالگرد انقلاب با حضور مردم و با این حجم عظیم در سرتاسر کشور در هیچ جای دنیا نیست.

امام خامنهای 19/11/94

عید پیروزی انقلاب اسلامی که هر سال پرشورتر از سال قبل با ابتکارات و نوآوریها و خلاقیتهای منحصر بفرد در ایران همزمان با 22 بهمن ماه برگزار میگردد و به جشن ملی ملت فداکار و مقاوم ایران اسلامی تبدیل شده جشنی که تنها در یک شهر و یک مکان برگزار نمیشود بلکه در تمام شهرها و روستاهای ایران ملت ایران به کوچه و خیابان آمده با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس و امسال مرگ بر آل سعود و مرگ بر ضد ولایت فقیه و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی انقلاب سال 57 را بازآفرینی میکنند.

ملت ایران در این جشن برف و باران و سرما و یخبندان نمیشناسند و همه با اعضای خانواده و حتی بچه کوچک و پیر و جوان با عصا ویلچر و حتی روی دوش فرزند خود را به این صحنه حماسی حضور میرسانند.

حضور آنان که 22 بهمن را ندیدهاند

رهبر معظم انقلاب اسلامی به این نکته مهم اشاره فرمودند که نیمی از کسانی که امسال در مراسم بیست و دوم بهمن شرکت کردهاند کسانی هستند که اصل آن روز پیروزی را ندیدهاند و در آن روز یا کودک و نوجوان بودهاند یا اینکه هنوز متولد نشده بودند، این بیانگر این حقیقت است که انقلاب بازآفرینی شده است. مردم با احساس و عاطفه و جسم خود در عرصه حضور یافتند آن هم با میل و اراده خود، و علیرغم اینکه در مقابلش تیراندازی بود و کشتن و دیگر خطرها ولی این خطرها را تحمل کردند، اینکه ملت ایران 37 سال است این حضور را در سالگرد پیروزی انقلاب همچنان حفظ کردهاند نگذاشتند این خاطره کهنه بشود و از آن غفلت شود بسیار مهم و در بین انقلابهای دنیا بی نظیر است.

زنده نگه داشتن حقیقت انقلاب

حفظ اهداف انقلاب اسلامی، اعم از عدالت اجتماعی، زندگی اسلامی، عزت دنیا و آخرت، تشکیل یک جامعه اسلامی که در آن جامعه هم علم هست، هم عدل هست، هم اخلاق هست، هم عزت هست، هم پیشرفت هست، هدف اینها است، ما به این هدفها هنوز نرسیدهایم و در نیمه راه این هدفها هستیم. بنابر این بایستی حادثه انقلاب و حقیقت انقلاب دائم در ذهن و دل ما زنده باشد.

دشمن به دنبال تغییر رفتار ملت است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان سیاستمداران آمریکایی مبنی بر اینکه میخواهند بجای تغییر رژیم ایران، رفتار مسئولان و مردم ایران را تغییر دهند، فرمودند: تغییر رفتار یعنی تا حالا رفتار نظام جمهوری اسلامی رفتار انقلاب بود، رفتار انقلابی بود، در خدمت انقلاب بود، میخواهیم این را تغییر بدهیم. من به دیپلماتهای خودمان هم که چند ماه قبل از این اینجا جمع بودند گفتم که اینها از اسم جمهوری اسلامی خیلی باکی ندارند، حتی از اینکه یک عمامه به سری در رأس جمهوری اسلامی باشد هم باکی ندارند، اگر جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست بدهد، اسلامی بودن را و انقلابی بودن را از دست بدهد اینها با آن کنار میآیند، آنچه با آن دشمنی دارند عبارت است از محتوای جمهوری اسلامی.

بنابراین دشمن تلاش میکند پس از 37 سال از عمر انقلاب اسلامی، محتوای آن را تغییر دهد و برای این کار باید مظاهر اسلامی بودن و شاخصهای انقلابی بودن را از جامعه و مردم بگیرد و در رأس نظام یک عمامه به سری باشد که قادر به حفظ اسلامیت و انقلاب نباشد.

عید انتخابات

انتخابات از آن روی عید است که تجدید حیات و نشاط سیاسی جامعه و تجدید قوا و نیروی ملت است یک روح جدید و یک خون تازه و یک نفس نو برای کشور و ملت است. عیدی است که کشور عزت پیدا میکند، نظام جمهوری اسلامی عزت پیدا میکند، کشور بیمه میشود، نظام بیمه میشود، انتخابات در واقع به تعبیر مقام معظم رهبری بیعت تازهای با آن هدفهای عالی است. انتخابات عید است، چون دشمن را مأیوس میکند. انتخابات عید است، چون مصداق اِن تنصروا الله است مصداق یاری خداست.

انتخابات عید است، چون سعی همگانی برای تحقق اراده تشریعی الهی در روی زمین است.

عید مردم را خراب نکنید

این عید را چه اقداماتی خراب میکند؟

1- حرفهایی که باعث تشویش افکارعمومی و مایه تردید دلهای مردم در ا نتخابات میشود.

2- نگاه سیاسی به انتخابات و ترک نگاه خدایی به آن

3- غافل شدن مسئولین از مسائل مهم تر و اساسی کشور ومشغول شدن به تبلیغات روزنامههای انتخابات

4- بی توجهی به مسئله اقتصاد کشور و جلوگیری نکردن از فشار اقتصادی دشمن بر مردم

5- عدم هدایت منابع کشور بسوی تولید و هدایت بسوی وابستگی بیشتر

6- واردات خجالتآور اقسام میوهجات خارجی در حالی که خودمان آن را داریم

7- غفلت مسئولین و مردم از دشمن و دشمنیهای او

8- فریب لبخند دشمن را خوردن و به او خوشبین شدن

اینها مواردی است که اگر در جامعه و در آستانه انتخابات صورت گیرد عید انتخابات خراب و به غصه تبدیل میشود.

رقابت سالم انتخاباتی چیست؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رقابت سالم فرمودند که؛ یعنی همه خوب بازی کنند، همه خوب حرکت کنند؛

1- مردم با بصیرت و فکر وارد بشوند و انسانهای صالح را انتخاب کنند

2- همه به قانون تمکین کنند

3- به نهادهای قانونی اهانت نشود و مورد افترا قرار نگیرد

4- اذهان عمومی را مشوش نکنند

5- نامزدها به یکدیگر اهانت نکنند، تهمت نزنند

6- نامزدها، وعدههای غیرعملی ندهند، وعدههای غیرقانونی ندهند

7- متهم نکردن نامزدهای مؤمن و انقلابی و حزبالهی به تندروی و افراطی گری

8- نسنجیدهگویی نخبگان که موجب مشوش شدن افتخار بزرگ انتخابات شود

با رعایت موارد فوق رقابت سالم انتخاباتی خواهیم داشت که یک نعمت و یک فرصت بزرگ و تاریخی را نصیب ملت ایران خواهد کرد. انشاءالله

https://shoma-weekly.ir/wBysPG