نگاه

عوامل پیشرفت و موفقیت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار 13/10/95با نخبگان و دانشجویان بسیجی مدال آور دانشگاه شریف عوامل پیشرفت و موفقیت کشور را تبیین و هسته های جوانان نخبه را همچون گلخانه هایی در سراسر کشور دانستند ک] ثمرات آنها آینده کشور را سرشار از علم و تجربه و استعدادو تدین و انقلابیگری خواهد کرد
حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار 13/10/95با نخبگان و دانشجویان بسیجی مدال آور دانشگاه شریف عوامل پیشرفت و موفقیت کشور را تبیین و هسته های جوانان نخبه را همچون گلخانه هایی در سراسر کشور دانستند ک] ثمرات آنها آینده کشور را سرشار از علم و تجربه و استعدادو تدین و انقلابیگری خواهد کرد.

این عوامل عبارتند از :

1-همراه شدن حرکت علمی با آرمانهای والای معنوی وانقلابی .

اینکه امروز در بنیان تمدن غرب شکافها و کمبود ها و سستی های فراوانی ایجاد شده در روند آن تمدن ,شاهد متلاشی شدن اخلاق و خانواده و بروزآسیبهای اجتماعی و خشونت و فساد هستند بخاطر اینست که حرکت علمی شان توام با تقویت معنویت نبوده است . اگر درجامعه اسلامی هم پیشرفت را بدون معنویت دنبال کنیم همان سرنوشت را خواهیم داشت . بنابر این مسئولان رشد علمی کشور باید این رشد را همراه معنویت و آرمانگرائی انقلابی دنبال کنند .

2-اهتمام جدی به آرمانهای دینی و الهی و تعهد انقلابی.

این اهتمام اگر در تمام عرصه های اقتصادی و سیاسی و علمی و اداری کشور و حتی گزینش مدیران اجرائی مورد دقت و توجه مسئولان قرار گیرد میتواند به پیشرفت کشور کمک کرده و مارا دردست یابی به آرمانهای انقلاب موفق سازد . اگر اقتصاد مابسوی عدالت اجتماعی وکسب حلال و مقاوم دربرابر تکانه های بیرونی هدایت شود ؛

اگر سیاست و کشورداری ما بسوی دولتسازی اسلامی و جامعه سازی اسلامی و تشکیل جامعه نمونه اسلامی جهت بگیرد . و اگر اداره کشور توسط انسانهای صالح و متدین و انقلابی صورت بگیرد قطعا دستیابی به آرمانهای انقلاب

سریعتر میسر خواهد شد .

3-ثبات و ایستادگی در راه دین و انقلاب

انقلابهایی که دچار انحراف شده و از اهداف خوددور شده اند به علت فقدان ثبات و ایستادگی ملتهایشان در راه آرمانهای آن انقلاب بوده ؛ اینکه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و مقابله با فشارها و تهدیدات و تحریمها ی دشمن از مسیر انقلاب منحرف نشده ؛ ناشی از ایستادگی ملت برسر آرمان هایش بوده . ملتی که برای جایگزینی نظام اسلامی بجای نظام ستم شاهی قیام کرده , ملتی که برای پیاده کردن دین در جامعه قیام کرده , ملتی که برای استقلال و آزادی از سلطه دشمنان و استعمارگران قیام کرده , بی شک رسیدن به این اهدافش در گرو ایستادگی درراه دین و انقلاب است .

4-حضور جهادی در تمام عرصه ها.

خسته نشدن در عرصه های اقتصدی و سیاسی و فرهنگی و مواجهه توانمندانه با موانع و مشکلات پیش رو بر اساس منطق و تفکر ؛ حضور جهادی را در مسیر رشد و شکوفائی کشور فراهم میسازد . حفظ این روحیه جهادی تا دستیابی به آرمانهای مقدس انقلاب باید جدی گرفته شده و از میزان و کیفیت آن کاسته نشود در غیر اینصورت تحقق اهداف انقلاب با مشکل روبر خواهد شد .

کوشش بی وقفه درراه رسیدن به آرمانها در همه عرصه ها وقتی مبتنی بر ایمان و باور دینی و اعتقادی باشد خستگی آورنبوده و نشاط آور است . اگر د رحوزه اقتصاد با روحیه جهادی وارد میشدیم ؛ تحقق اقتصاد مقاومتی اینقدر به تاخیر نمی افتاد و برنامه های توسعه زمین نمی ماند .

اگر در عرصه سیاسی با روحیه جهادی پیش می رفتیم , گرفتار لیبرالیسم و سکولاریسم و فتنه و نفوذدشمن و سازشکاری و وادادگی و تجدیدنظر طلبی عده ای سست ایمان نمی شدیم .

اگر در عرصه فرهنگی با روحیه جهادی وارد میشدیم ؛ تهاجم فرهنگی دشمن به شبیخون و قتل عام فرهنگی تبدیل نمی شد و فرهنگ عمومی جامعه تحت تاثیر ماهواره و تبلیغات غربی قرار نمیگرفت .

اگر در عرصه مدیریتی و اداره کشور به ضرورت این روحیه در کارگزاران نظام توجه میشد , مدیدیت های کشور به افراد سالخورده و بازنشسته و کم توان و ناکارآمد سپرده نمیشد .

بنابر این برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت در کشور بر اساس رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به این چهار اصلی که در بالا اشاره شدتوجه نمود . آنگاه خواهیم دید که سرعت رشد و پیشرفت کشور چقدر سریع و غیر قابل تصور خواهد بود . انشالله

https://shoma-weekly.ir/A0NQWp