نگاه

علیه جاهلیت مدرن

قبل از اسلام زنان را به عنوان یک وسیله برای این عیاشی می‌شناختند و امروز در غرب هم همین است، ولی اسلام برای زن ارزش قائل است. پیامبر ما حضرت محمد (ص) همیشه زن را تکریم می‌کردند تا آنجا که می‌فرمایند زن ریحانه است و اسلامی که به زن هویت و تقدس داده و در نظر گرفته و فرموده زن مظهر عشق و اظهار علاقه و لطیف است و زن مانند یک معدن طلاست و باید او را کشف و استخراج کنند.
حجتالاسلام محمد خرسند- سالروز پیوند ازدواج آسمانی دو وجود مقدس، حضرت علی (ع) و فاطمه  الزهرا (س) باید الگوی سادگی، حجب و حیا و ازدواج بهدور از هرگونه تجملات برای جامعه ما باشد.

بالا بودن آمار طلاق و سن ازدواج دختران و پسران و وجود برخی مظاهر فساد و بیحیایی در جامعه فاصلهگرفتن از سنت رسولالله است. وظیفه نداریم که امر مقدس ازدواج را با سختگیریهای بیحد، مهریه و جهیزیههای سنگین، بیرغبتی جوانان در امر ازدواج را فراهم کنیم. تشریفات و عروسیها که مانع از ازدواج صحیح جوانان میشود و جوانان را از ازدواج گریزان مینماید و سن ازدواج را بالا میبرد و بالا رفتن سن ازدواج را دلیل این طلاقهای رایج در جامعه را همین توقعات بالا و تشریفات و زرق و برقهای بیارزش دانستند.

شیوه خواستگاری، قناعت، دوری از اشرافیگری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، قرار دادن معیار و خصوصیات معنوی، دینی و اخلاقی، مهریه پایین و شناخت از یکدیگر ازجمله نمونههایی از درس امر ازدواج امیر مؤمنان علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) است.

خانوادههای ما زمانی اسلامی میشود که بر همین اساس شکل بگیرد در صورتی که ما ظاهرمان اسلامی است و برخی از آداب و رسوم ما غربی است ما باید هم در قول و هم در فعل اسلامی باشیم.

قبل از اسلام زنان را به عنوان یک وسیله برای این عیاشی میشناختند و امروز در غرب هم همین است، ولی اسلام برای زن ارزش قائل است. پیامبر ما حضرت محمد (ص) همیشه زن را تکریم میکردند تا آنجا که میفرمایند زن ریحانه است و اسلامی که به زن هویت و تقدس داده و در نظر گرفته و فرموده زن مظهر عشق و اظهار علاقه و لطیف است و زن مانند یک معدن طلاست و باید او را کشف و استخراج کنند.

همچنین زنان ما باید فاطمه زهرا سلامالله را هم از جهت شوهرداری و هم تربیت فرزند که حتی در این موارد چیزی کم نگذاشتند و با توجه به اینکه تربیت فرزند کار آسانی نیست الگو و اسوه قرار دهند و بیایید نگاه کنیم به سیره و سبک زندگی آنها به طوری که حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند فاطمه هیچ وقت مرا غضبناک نکرد.

https://shoma-weekly.ir/gIDUGl