نگاه

علل ماندگاری انقلاب اسلامی

رهبر بزرگوار انقلاب با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلابهای جهان که نوعا مدت کوتاهی دوام آوردند و بعد از مسیر آرمانهای خود منحرف گردیدند، بر ضرورت شناخت دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی تاکید نمودند.
حمیدرضا ترقی- این ماندگاری مسئله مهمی است. این ماندگاری را بایستی به عنوان یک هدف در نظر داشت و در این فکر بود که چگونه تامین خواهد شد. نگاه کنید ببینید عناصر ماندگاری انقلاب چیست، آن عناصر را باید تک تک ما تامین کنیم، همه ما باید تامین کنیم. مقام معظم رهبری 19/10/94

رهبر بزرگوار انقلاب با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلابهای جهان که نوعا مدت کوتاهی دوام آوردند و بعد از مسیر آرمانهای خود منحرف گردیدند، بر ضرورت شناخت دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی تاکید نمودند.

دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی

1- انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی

2- مقصد بودن اسلام ناب با قرائت امام خمینی(ره)

3- اجتماع و اتحاد ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه

4- ولایت فقیه خردمند و دوراندیش

5- اتصال انقلاب اسلامی به نهضت حسینی

6- پشتیبانی مردم از نظام اسلامی با حضور مستمر در صحنه

7- فداکاری و شهادت‌طلبی و ایثارگری و مقاومت ملت در برابر مشکلات انقلاب

8- انقلابی ماندن مسئولان و ملت

- انگیزه الهی حضرت امام خمینی(ره) برای استقرار نظام اسلامی و پیاده کردن اسلام در جامعه، الهام گرفته از انگیزه ائمه علیهم‌السلام اجمعین و تحقق آرزوی دیرین آنان بود که در راهش به شهادت رسیدند و چون حسین بن علی(ع) تمام هستی خود را در راه آن دادند. این انگیزه چون با اندیشه مهدویت اتصال می‌یابد خود بخود نظام را ماندگار ساخته و آن را زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) می‌سازد.

- اسام ناب محمدی(ص) با قرائت امام خمینی(ره) که مقصد نظام جمهوری اسلامی است آنچنان زیبا و توانمند و پاسخگوی نیاز امروز بشر است که خود دلیل دیگر ماندگاری نظام و انقلاب اسلامی است. یقینا اگر این اسلام، اسلام ناب نبود و آمریکایی و یا انگلیسی و یا انحرافی و تکفیری بود به علت نقاط ضعف و آسیب‌پذیر بودن آن در مدت کوتاهی سرنگون می‌شد نمونه‌هایش را در کشروهای دیگر و ملتهای دیگر می‌بینیم.

ولی این اسلام از ویژگی‌ها و مختصاتی برخوردار است که لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشیده و دشمنان این اسلام را به طرح اسلام هراسی و مقابله با طرفداران این نوع اسلام واداشته است.

- اتحاد و انسجام ملی ملت ا نقلابی ایران و وحدت کلمه آنها در طول انقلاب اسلامی بنیان مرصوصی ساخته که دشمنان تا کنون نتوانسته‌اند خللی در این کشور پدید آورند و توانسته است ملت را در برابرتوطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا و غرب حفظ کند. این اتحاد که استراتژی همیشگی رهبری معظم انقلاب و حتی حضرت امام(ره) بوده ماندگاری انقلاب اسلامی را تضمین نموده است.

- ولایت فقیه و رهبری فرزانه و مقتدرانه وبا صلابت و نفوذناپذیر و سازش‌ناپذیر و شجاع و دوراندیش و مخلس و با تقوی، چون سکاندار کشتی انقلاب را از میان طوفانها و فتنه‌ها سربلند سرافراز عبور داده و اجازه نداده است انقلاب اسلامی از ریل آرمانها و اهدافش منحرف و خارج شود. یقیناً اگر این نوع مدیریت با این ویژگی‌های خاص نبود معلوم نبود انقلاب اسلامی به راحتی باقی می‌ماند.

- نهضت حسینی که منشا قیام ملت ایران علیه رژیم طاغوت بوده است و پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی را مسیر ساخته و اسلام را حفظ کرده است، ملازم همیشگی انقلاب اسلامی بوده و هیچگاه کمرنگ نشده است. این نهضت با دوام که در حال جهانی شدن است، انقلاب اسلامی را نیز ماندگار ساخته است.

- مردم با وفای ایران اسلامی در طول این سی و هفت سال هیچگاه علی را تنها نگذاشته و دست از حمایت و پشتیبانی انقلاب اسلامی برنداشته‌اند، هر سال در 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته و به خیابانها می‌ریزند و در تمام عرصه‌های لازم حضوری کم نظیر و مسئولانه دارند، آنان چون آهن محکم و از انقلاب دلسرد نمی‌شوند، اگر چه ممکن است نسبت به بعضی عملکردهای مسئولان ایران اشکال و انتقاد داشته باشند، ولی از اصل انقلاب پشتیبانی کرده‌اندف حضور آنان در انتخابات‌ها همیشه حماسه آفریده و این حماسه‌ها دشمنان را از غلبه بر انقلاب اسلامی مایوس کرده است.

و بالاخره فداکاری و شهادت‌طلبی و ایثار و مقاومت ملت در برابر مشکلات و فشارهای اقتصادی و سیاسی و امنیتی دشمن آنقدر با ارزش و سرشار از حماسه‌ها و جلوه‌های عجیب ایثارگری است که الگو و سرمشق انقلابیون و آزادیخواهان دیگر ملت‌های جهان شده است.

ملتی که 200 هزار شهید در راه حفظ نظام اسلامی می‌دهد، و امروز در خط مقدم جبهه مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم و تروریسم مدافع حرم شده و به شهادت می‌رسداین ملت شکست‌ناپذیر و انقلابش ماندگار است.

- حفظ روحیه انقلابی در مسئولان و ملت از دیگر عوامل ماندگاری انقلاب است. وقتی رهبر معظم انقلاب می‌گوید من یک انقلابی‌ام، وقتی رهبر معظم انقلاب یکی از مهمترین شاخصهای انتخاب نمایندگان و مسئولان را انقلابی بودن می‌دانند، این انقلاب ماندگار است.

شاخص‌های نماینده انقلابی

رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در جمع مردم قم تاکید کردند، شاخص‌های انقلابیگری را درست پیدا کنیم، در ذهن خودمان مشخص بکنیم، از کسانی که مطلع‌تر از ما هستند بپرسیم. این شاخصها در دیگر سخنان معظم له مشخص شده است به قرار زیر است:

1- ایستادگی و ثبات در اصول انقلاب

2- پایبندی و پاسداری از ارزشها و خط و راه امام

3- پایبندی به تکالیف شرعی و برخورداری از تدیّن

4- عدالتخواهی، آزادگی و دفاع از مظلومان عالم

5- استکبارستیزی و ایستادگی قاطع در مقابل کفر، نفاق و طمع‌ورزی و سلطه بیگانگان

6- خدمت خالصانه و بدون ملت به نظام و جامعه

7- پاکدستی و ساده‌زیستی و اجتناب از اشرافیگری

8- شجاعت در اقدام، صداقت در رفتار، سلامت در اخلاق

9- مرزبندی شفاف با دشمنان انقلاب و دین

10- اهل مبارزه واقعی با فقر و فساد و تبعیض

امید است برای ماندگاری انقلاب اسلامی به نمایندگانی که شاخص‌های فوق را دارند رای دهیم.

https://shoma-weekly.ir/CiOb7k